אכן ניגון חב"די מובהק
הניגון הזה היה מושר לעיתים קרובות בהתוועדויותיו של הרבי מליובאוויטש, והרבי עצמו דן בניגון ובמשמעויותיו. לא מדובר באדם שתפילתו נאמרת ללא כוונה או שהוא "מורח את הזמן" בשעת הלימוד. מדובר בחסיד העוסק בתפילה בכוונה ובלימוד במלוא כוחותיו, ועם זאת הוא מתלונן על כך שבהיותו אדם, "יושב בית חומר", התפילה והלימוד עדיין אינם טבעיים לגביו כמו האכילה והשינה. אבל הניגון אינו מסתיים במילים. לאחר המלים בא "צושפּיל", מנגינה ללא מילים, שהיא בבחינת תשובה שעונה לעצמו החסיד: מכאן ולהבא אכן יהיה אחרת. אעשה כל מה שביכולתי כדי שהתפילה "זאל דאווענען זיך" והלימוד "זאל לערנען זיך", וכשאני אעשה את שלי, יעשה הקב"ה את שלו.
הניגון הזה היה מושר לעיתים קרובות בהתוועדויותיו של הרבי מליובאוויטש, והרבי עצמו דן בניגון ובמשמעויותיו. לא מדובר באדם שתפילתו נאמרת ללא כוונה או שהוא "מורח את הזמן" בשעת הלימוד. מדובר בחסיד העוסק בתפילה בכוונה ובלימוד במלוא כוחותיו, ועם זאת הוא מתלונן על כך שבהיותו אדם, "יושב בית חומר", התפילה והלימוד עדיין אינם טבעיים לגביו כמו האכילה והשינה. אבל הניגון אינו מסתיים במילים. לאחר המלים בא "צושפּיל", מנגינה ללא מילים, שהיא בבחינת תשובה שעונה לעצמו החסיד: מכאן ולהבא אכן יהיה אחרת. אעשה כל מה שביכולתי כדי שהתפילה "זאל דאווענען זיך" והלימוד "זאל לערנען זיך", וכשאני אעשה את שלי, יעשה הקב"ה את שלו.