שאלה חשובה- איך יודעים מה הרגל הנכונה בקאנטר,

שאלה חשובה- איך יודעים מה הרגל הנכונה בקאנטר,

ואיך מחליפים? אמרו לי שברכיבה במעגל, הרגל הפנימית היא זו שצריכה להוביל, ושאפשר לסמן לסוס להיכנס לקאנטר על רגל נכונה אם מזיזים קצת את הראש לפנים המעגל, ומסמנים עם הרגל על האחוריים שבפנים המעגל. זה נכון? ואם הוא לא נכנס מראש לקאנטר על רגל נכונה, איך אפשר להחליף רגל? תודה רבה רבה רבה!
 

May Saporta

New member
תשובה..

קודם כל זה נכון הרגל המובילה היא הפנימית בקאנטר. להחליף לא הייתי מציעה לך לנסות לבד אלא עם מאמן כי יש סוסים שיותר מתפרעים בקטע הזה או שזה מסכן את הבריאות שלהם עם עושים את זה ישר בחימום או משהו.. כדי לסמן לסוס לעבור לקאנטר נכון את צריכה לקחת את הרגל החיצונית קצת אחורה ואת הפנימית להשאיר במקום וללחוץ ביחד עם שתיהן ולהטות ממש טיפה את הגוף פנימה (עדיף לעשות מעברים במעגל או בפינות עגולות כאלה..) וכדי להחליף רגל מקאנטר לא נכון כמו שאמרתי כבר עדיף לרדת לטרוט ולנסות שוב [= מקווה שעזרתי!
 
הרגל לא צריכה להגיע עד לאחוריים

מספיק לקחת אותה מעט אחורה. צדקת - הרגל הפנימית היא זו שנשלחת רחוק יותר. אם הסוס לא עובר לרגל נכונה בתור התחלה יורדים בחזרה לטרוט, מסדרים קצב שקט ורגוע בטרוט ישיבה ואז ועולים שוב בצורה מסודרת לקאנטר. כשלוקחים את הראש לפנים המעגל - הכוונה לכיפוף, לא צריך ממש את כל הראש אלא דיי בזוית קטנה. בתור התחלה נוח ללמוד מעברים לקאנטר בפינות של המגרש/תוך כדי מעגל כי ככה הסוס נמצא במצב של כיפוף כלשהו. בהמשך אפשר ללמוד להחליף את הקאנטר בלי לרדת לטרוט אבל זה בשלב מתקדם, גם הרוכב וגם הסוס צריכים לדעת כיצד לבצע את התרגיל הזה. בהצלחה
 

May Saporta

New member
לא אמרתי שהרגל צריכה להגיע עד לאחוריים

[= ברכיבה בכלל הישיבה צריכה להיות די יציבה ולא להטות את הגוף יותר מידי רק לסמן לסוס.
 
למעלה