שאלה חשובה מאד

לב אiהב

New member
שאלה מאד חשובה מבחינה הלכתית!

האם מותר לשמוע שירי אהבה וחשק? אני לא שואל על שמיעת נשים,אלא אפי` גברים ששרים שירי אהבה,האם הדבר מותר מבחינה הלכתית? (אשמח לשמוע תשובה עניינית בנוגע לשאלה זאת ספציפית! ולא תשובה-שאלה ישראלית אופיינית. . . .)
 

לב אiהב

New member
אוקי.השאלה היא האם מותר לשמוע שירי

חשק ואהבה(השאלה היא לאו דוקא על נשים ששרות)או שאסור?
 

לב אiהב

New member
התייאשתי מלקבל תשובה,אז

פתחתי משנה ברורה בהלכות שבת,סימן שז סעיף טז,שם אומר המחבר(הבית יוסף)מליצות ומשלים של שיחת חולין ודברי חשק כגון ספר עמנואל וכן ספרי מלחמות אסור לקרות בהם בשבת,ואף בחול אסור משום מושב לצים,ועובר משום אל תיפנו אל האלילים-לא תפנו אל מדעתכם,ובדברי חשק איכא תו משום מגרה יצר הרע.ע``כ. השאלה שלי האם זה אומר שאסור לשמוע דברי חשק ואהבה או לא? אם יש תשובה עם מקורות,אשמח מאד.
 
השולחן ערוך פוסק בהלכות שבת שמי

שקורא בספר עימנואל עובר על ההלכה והכוונה לקריאה ביום חול יש לשון יותר חריפה וכתבתי לשון עדינה אם כן פשוט ששירי אהבה וחשק אסור לשומעם על פי ההלכה בכל כלל יש יוצא מן הכלל אם השאלה פרטנית תפנה אלי בפרטי
 
קודם כל אם השאלה היא מותר/אסור - תפתח ספר

הרי אין פה עניין לדיון, ואתה לא בת שלא בדיוק יודעת איפה לחפש. שנית - אני מתפלאת על כך שלא הזכרת את הרמב"ם (או הרמבן...) שקורא לשירים הללו - שירי עגבים. לי לא ידוע שמותר לשמוע כאלה שירים. אבל לא ממש בדקתי אם אסור. אני נהנית מהמוזיקה והמילים ממש לא פועלות בכיוון של אהבה וחשק.
 

לב אiהב

New member
ח ח ח מראש שאלתי אם מותר או אסור,אז

מה נזכרת עכשיו לומר שאם זה שאלה הלכתית אז שאפתח ספר. . . . .ב)הפוסקים מחלקים בין אדם לאדם,שאם יאמר שזה לא מכניס לו חשק ואהבה אז מותר לו? אמנם כך יתכן שמשמע,אך שאלתי היא האם יש לך מקור לכך.ג)אני מפקפק מאד במה שאת טוענת שאת רק נהנית מהמוזיקה.הרי בפירוש הזכרת את שירו של זמר מסוים והזכרת את מילותיו ותוכן השיר. . . .אשמח לשמוע תשובה עניינית ולא מתלהמת וסוטה מהדיון.
 
כמו כל דבר בצהל גם זה מתחלק ל2:

1) מה שענית בקשר למה שכתבתי - אני באמת נהנית ממוזיקה טובה, אפילו משיר חסידי. ושלא תחשוב שכל שיר חסידי הוא טוב כי זה ששרים פסוקים לא הופך את זה לשיר טוב וראוי להאזנה. לגבי שירים לועזיים - אולי יש בי איזה שהוא דפקט - אבל אם אני שומעת מישהו שר על אהבתו למישהי - זה לא עושה לי כלום. 2) מה שענית בקשר לפינה שלי - הזכרתי שם את השיר "איך הוא שר" של דני רובס. אתה כנראה לא מכיר אותו כי זה לא שיר בעייתי אפילו בשבילך, הוא לא שונה מהשיר "עלה קטן" ששר אברהם פריד. זה מה שאני מסבירה לך - תבדוק כל דבר מול ההלכה עצמה ולא מול דעות קדומות ומראה עיניים. הנה קטע מתוך השיר הזה, שום בעיה הלכתית: מרחוק הוא שומע תפילות בית הכנסת מלא הנרות הדולקים ריח ערב שבת שוב עולה איך כולם התגאו בו הילד עם קול הזהב והסוף כמו בקרב אבוד, סוגר עליו
 

לב אiהב

New member
את שומעת רק כאלה שירים?

אני חושב שברגע ששומעים שירים של זמרים לא שומרי תורה ומצוות,בדר``כ לא יבררו איזה שירים הם שומעים ואיזה לא,ואפשר לומר שאין זמר לא דתי שלא שר שירי אהבה וחשק! אז לכן הזכרתי את השיר שהזכרת. . . . בקשר למה שכתבת שזה לא פועל אצלך,עדיין לא ענית לי אם הפוסקים מחלקים! . . . .ותשימי לב שממש לא יצאתי מתוך דעה קדומה בשאלתי.שאלתי נטו מבחינה הלכתית!
 
יש בהלכה התייחסות לאופי השיר, לא לזמר.

ואם אני צודקת בזה - אז יצאת מאד מדיעה קדומה ושלילית. ואגב, בטח לא חשבת על האופציה שאולי דני רובס דתי...) לגבי מה שאמרת על זמר לא דתי שמבררים פחות - יש לי שאלה: וזמר חרדי למהדרין ששר לי פסוקים משיר השירים: "שובי השולמית ונחזה בך" או אחד אחר = "היושבת בגן עם חברים מקשיבים לקולך השמיעיני" - אל תענה לי שזה שיר השירים ואין היתר וכו' - אתה ואני יודעים מה האג'נדה בשירים עם המילים האלה, כלומר - לא כל שיר באיצטלה דתית הוא טוב וראוי הלכתית. בדיוק כמו שכל דבר שעושים במעטה הדת הוא נכון הלכתית.
 

לב אiהב

New member
א)לא הזכרתי את הנושא אם מותר לשמוע

זמר לא דתי בשירי קודש(חבל שאת כותבת דברים שלא רמזתי ולא הזכרתי,אך רוב חברי/ות הפורום בדר``כ שמים לב כשמכניסים דברים שלא אמרו)למרות שאני חושב שיש בזה בעיה,אם לא מבחינה הלכתית,רק מבחינה זאת שדיבור ובפרט שירה מאדם שאינו קרוב לה` מאד משפיע לרעה על נפש השומע/ת כפי שקיבלתי מרבותי שלא ניסחפו אחרי זרם דעות הקדומות כנגד כל דבר שקדושה נובעת מימנו.ב)בהחלט אותם רבנים שלי וכן אני באופן אישי לא מעיז לשמוע את אותם זמרים שמתועבים בעיני,שהם לוקחים מילים קדושות וכפי שכתבת ידועה האג`נדה שלהם.זה לא כזה תמים כמו שירצו לשווק את זה.אני בהחלט לא שומע אותם!
 

לב אiהב

New member
מהי דעתכם/ן? האם הפורום נועד אך ורק

לדיונים ארוכים או קצרים שבדר``כ גם מלווים לצערינו בעקיצות הדדיות וציניות וירידה לפסים אישיים,או שמא נועד לכל נושא/שאלה/סקר שמתאים לציבור החרדי?
 
א. דיון הוא שאלה פתוחה עם תשובות לכאן ולכאן

וזו נקודת המוצא שממנה הוא צריך להתחיל. ב. תפסיק לפתוח שרשורים עלי ועל אודליה... התגובות היו די מקבילות למה שאתה כתבת... ואני לא נכנסת לזה שוב.
 

לב אiהב

New member
ורוד אחותי היקרה

שאלתי שאלה את חברי הפורום,ואת גם ביניהם כמו שאני וכולם,אז אשמח אם יש לך תשובה עניינית ולא תוקפת.וכן אשמח לקבל תשובה משאר החברים/ות בפורום. אני לא פותח עלייך שירשור.שאלתי היא במנותק מתגובתך,רק תגובתך עוררה אצלי ת`שאלה. יום מקסים
 

לב אiהב

New member
אני בהלם ממה שראיתי עכשיו!!!

כותב הרב רבי אלחנן קירכהן,חתן בעל מחבר ספר קב הישר)בספר שמחת הנפש,וזלה``ק,``וסיפר לי הרב ר` נתנאל,כי מבורכים הם בני טורקייא בדבר זה שלא שכיח ביניהם,כמעט ואינו מצוי לאיש לראות נשים.באשר אין הנשים הולכות לבית הכנסת,וגם מינהגם בעת שאיש אחר מתארח אצל בעל הבית על שולחנו,אינו מניח אז לאשתו ולשאר בנות אשר בית להיראות,ומקיימים כל כבודה בת מלך פנימה.מעתה האשה הצנועה אשר יראת שמים בלבבה לבטח תשמע ותקיים .אבל זאת האשה שתנהג בגבהות רוח,בוודאי אין בה ריח יראת שמים, ובכל מה שתראה את עצמה נוהגת בחסידות אין זה על תוכיותה עדות,אך הכל שקר וצביעות`` עכלה``ק. אני קורא את זה עכשיו פעם ראשונה בחיי,ואני בהלם.
 

לב אiהב

New member
חס ושלום!!! אני מוחה! אני אוהב

את כל עם ישראל לעדותיהם השונות! אני בהלם מימך שאתה מייחס לי גיזענות מסריחה! אני אוהב את כל עם ישראל,לא משנה איזו עדה! ובטח שרבנים וגדולי ישראל אסור לייחס להם דברים כאלו!
 

נהרה222

New member
יפה לך. אז איך אתה עושה את זה?

חמש דקות אינטרנט, חמש דקות תורה?
 
למעלה