שאלה יש לי כבר ילדה בגן שפתי

BANBI22

New member
שאלה יש לי כבר ילדה בגן שפתי

יש ילדה בת4.5 והיא בגן שפתי היום ההייתי במרכז להתפתחות לילד ופסיכולוגית קבעה שם הילדה השנייה צריכה ללכת לגן שפתי למרות שלפי דעתי יש לה בעיה אבל אפשר לפתור בעזרת קלינאית תקשורת בשילוב גננת שייח השאלה האם מגיע לי שעוד פסיכולוג יתן חוות דעת נוספת. במקביל ההייתי אצל הרופא האחראי והוא רוצה שאני העשה בדיקות גנטיקות ועוד בדיקות שתן ודם שאני ובעלי נשוחח עם עו"ס של הבית החולים האם זה תהליך נורמלי אשמח לתגובות. תודה מראש.
 

brum

New member
תשובות

את תמיד זכאית לחוו"ד שניה - ממליצה לך על פסיכולוגית פרטית (כך שלא תהסס לחלוק על הקולגה שלה במקרה ויש ביסוס), בכל מקרה את יכולה דרך קופ"ח להשיג עוד פסיכולוגית, אם המפגש עם הפסיכולוגית היה בדצמבר אז בכלל אין בעיה אם זה כבר עבר לינואר - צריך לבדוק אם זה לא בעייתי מבחינת קופ"ח בנוגע לרבעון (אפשר לפתור את זה עם תשלום כספי), את גם יכולה ללכת לפסיכולוג/ית ולקבל החזר על הפגישה (תלוי שוב בסוג קופ"ח שלך ואם יש לך ביטוח משלים). לענין הבדיקות הגנטיות - זה בירור שהוא המלצה - בשביל לבדוק אם יש כאן בעיה גנטית (אם יש 2 אחיות עם אותה בעיה זה מרמז שכן) - את לא חייבת לעשות אותן, זה ממש תלוי עד כמה מציקה לך העובדה שאין לבעיה שם (ואגב בהרבה מהמקרים אם זו רק בעיה שפתית גם לא ימצאו תשובה בבדיקות האלו), לדעתי האישית, אם זה על חשבון הקופה ומדובר בפעם אחת מרוכזת שדוקרים את הילדה אז זה בסדר, לפחות תוכלי לשלול כמה דברים. אם רוצים שתסעי במיוחד ותשלמי אלפי שקלים - לוודא טוב טוב שיש סיכוי גדול לקבל תשובה שתעזור לך אח"כ (וגם זה במידה שיש לך כסף לבזבז), אם זה בשביל לשלול סיכוי קל - שקודם כל יכניסו את זה לקופה ואח"כ ידברו איתך. לענין העו"ס - זו הוראה של משרד הבריאות - משפחה בה יש שני ילדים שנמצאים בהתפתחות הילד, יש להפנות לעו"ס, העו"ס בסה"כ יכול/ה לעזור לך במידע על זכויותך, להציע לך "הדרכת הורים" למקרה שהמצב משפיע עליך כך שאת מרגישה שאת צריכה עזרה וכו' - גם לא חובה לגשת, אבל בהחלט רצוי לשמוע.
 
אצלנו זה אחרת

יש לי שלושה ילדים שמוכרים במכון להתפתחות הילד, שלושתם עם בעיות שפתיות מסוגים שונים אולם כל אחד מקבל טיפול שונה בהתאם לבעיה (האחד בגן שפתי). לא הומלץ לנו על בדיקות דם כלשהן ולא שוחחנו עם עו"ס. כל ילד מקבל בנפרד את הטיפול שלו.
 

brum

New member
אמא לשלושה - זה לא בסדר שלא שאלו אותך על עו"ס

ולגבי המלצות לבדיקות גנטיות - ה"סקרנות" שונה ממכון למכון ודווקא לדעתי היו צריכים לשלוח אותך להתייעץ עם יועצת גנטית. אבל שוב אפשר להמליץ - זה לא משהו הכרחי. בכל מקרה רצוי ששתיכן תקראו את מה שהמכון אמור לתת לכם ומה זכויותיכן כאמהות לילדים המוכרים בהתפתחות הילד . והנה הקישור של אתר משרד הבריאות: http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=36&catId=210&PageId=1681
 
תודה על הקישורים למידע

בכל מקרה, לפי מה שהבנתי לפי הקישורים שצרפת העו"ס מיותרת במקרה כמו שלנו, בו הילדים עטופים בכל המשאבים הכלכליים הנדרשים ומקבלים את המכסימום המגיע להם, כולל ניצול מירבי של המגיע לנו מקופת החולים.
 
למעלה