בהחלט אפשר למצוא מוטיבים חוזרים
אמנים רבים במוזיקה קלה נוהגים להשתמש באותה מסגרת הרמונית, ומאד קל לזהות כך שירים שלהם. דרך נוספת לזהות שירים, שנפוצה בעיקר במוזיקה קלה אבל גם במוזיקה קלאסית, היא סוג העיבוד והתזמור, להרבה אמנים יש סאונד אופייני שמאפשר לזהות אותם בקלות. אם מנסים באמת להבין לעומק את הכתיבה של האמן, אפשר לנסות לפרק לגורמים את המלודיות וההרמוניות, ולמצוא את המכנה המשותף הקטן ביותר - המוטיבים הבסיסיים שחוזרים פעמים רבות בחלקים שונים ביצירה או בשיר.
לגבי הביטלס, אני ממש לא מסכים שההלחנה שלהם אחידה. נכון שעד 66 בערך הביטלס עוד לא התגבשו כלהקה, הושפעו הרבה מהרוקנ´רול של אותה תקופה והיו מאד אחידים סגנונית, אבל באלבומים של 66-69 הביטלס פרצו לכיוונים שונים לחלוטין: עשו רוק פסיכדלי בריבולבר, הכניסו מוזיקה תזמורתית, מוזיקה הודית, רוק מתקדם, ומחזות זמר בסרג´נט פפר, ויצרו מין אופרת רוק קטנטנה בצד השני של אבי רואד.