שאלה (לא סטנדרטית) על הרצה

hofnoan

New member
שאלה (לא סטנדרטית) על הרצה

קניתי דיאלים S1 חדש.
אני מטפל לבד הפעם מההתחלה.
אני רוצה לבצע את ההרצה ה"מחמירה" ביותר. קראתי בפורום פעם אבל אני לא זוכר משהו קטן. להחליף שמן ב 300 ק"מ ראשונים? 200? או 500? ההחלפה הזאת כוללת פילטר שמן (דבר שלא היה לי בקטנועים הקודמים) וההחלפה של המסנן רשת כי כתוב בספר יצרן שעדיף להחליף או לנקות ממש טוב. אני לא סומך על הנקיון שלי והיות וזה 14-20 שקל אז אני מעדיף לקנות חדש.
עד ההחלפה אני נוסע בגז משתנה ואף פעם לא מהירות קבועה או טורים קבועים. כל הזמן משחק עם הגז. לא עובר חצי מצערת ולא 65 קמ"ש. אחרי ההחלפה של השמן אני מתכנן לנסוע עד שלושת רבעי מצערת ו 75 קמ"ש -זה מה שכתוב אחרי ה 500 ק"מ הראשונים בספר של היבואן אבל כמובן בלי החלפת שמן הם רוצים רק ב 1000. בקיצור אחרי זה אני עושה טיפול 1000 מלא שכולל שוב החלפת שמן ופילטר שמן וכיוון שסתומים והחלפת שמן גיר.


בקיצור למי שאין כוח לקרוא הכל הנה ההודעה מתומצתת: בהרצה מחמירה מתי ההחלפת שמן הראשונית? 200 300 או 500 ק"מ?
 

פרארי1

New member
תתחדש


למיטב זכרוני דובר על החלפה ראשונה אחרי 300 קילומטר, בגרסאות המחמירות של ההרצה.
&nbsp
תהנה מהכלי, רק רכיבות טובות
 

rusti james

New member
אני זה שכתב בזמנו 300 אבל במקרה שלך

גם 500 יהווה שיפור לדרישת היצרן/יבואן? (מאיזה ספר לקוחות ההוראות)
וודאי אם יש לך פילטר שמן בנוסף לרשת.


בעניין הרצה בד"כ היבואנים מבקשים החלפה ראשונה ב1500 או 1000 וגרסא אחת של הרצה (דווקא הלא רגועה שבהן) גורסת החלפת שמן ומסנן כבר אחרי 150ק"מ וכאמור, רכיבה אגרסיבית כבר מההתחלה... באופן כללי השיטה מדברת על החלפת שמן כמה שיותר מהר כך שאם יש שבבים כתוצאה מהתאמת החלקים במנוע (סיפור ישן שהיה נכון אצל הסבים שלנו
אבל לא נכון למתכות של ימינו) אזי שמן טרי ירענן את המנוע הנפתח...
{ככה שאם בא לך, תחליף עכשיו }

בעניין הטיפול העצמאי - מלא את הפילטר בשמן לפני ההברגה, דאג להחליף גומיה אוטמת שלו ובדוק שהיא יושבת טוב וישר לפני ההברגה. אתה יכול למרוח מעט שמן גם עליה (ולנגב שאריות בסוף).

בורג ריקון שמן מנוע - להחליף אטם אלומיניום/נחושת ולא להשתמש שוב בקודם (הלחיצה מועכת אותם),
להדק הבורג בעדינות בסגירה.

 

hofnoan

New member
תודה רבה על הטיפים

אני חשבתי שאולי מוקדם מידיי עדיין לא ייצאו השבבים המדוברים בגלל זה חשבתי לעשות את זה קצת אחרי. בכל מקרה אני כבר ב 300 אז יאללה למה לא. אני חושב עדיין להמשיך בעיקרון לפי הספר וב 500 כמו שאמרתי בהודעה הקודמת מה אני אעשה. תודה על הטיפ עם הפילטר כי זה באמת משהו שלא היה בשום קטנוע קודם. (כמובן שהייתי מברר, דברים שאני לא יודע אני שואל חבר מכונאי).
לגבי הבורג ריקון אני לא מרוקן משם בכלל יש פתח אחד שזה עם השייבה שכמובן מחליפים (אלא אם אתה נתקע אז אפשר להפוך פעם אחת) ויש את הפתח השני שהוא אפילו נמוך יותר עם המסנן רשת. שם אין שייבה יש גומייה על הפקק שבעיקרון אם היא תקינה אז זהו מבריגים חזרה. בד"כ היא נשארת תקינה אלא אם סגרת חזק מידיי פעם קודמת וקרעת אותה ואז גם יש מצב שתהיה נזילה. בכל אופן אני עובד עם ידית מומנט בכל בורג ובורג ע"פ הספר של היצרן -הספר הטכני.
ה 500 ק"מ וההוראות דווקא מהיבואן והיצרן גם דיבר על משהו אבל לא זוכר מה אני אבדוק. בכל מיקרה זה נשמע גם סבבה למרות שדברים שהיבואן כותב אני לוקח בערבון מוגבל.
בשאר הדברים ההוראות יצרן תואמות ליבואן ברובן
 

hofnoan

New member
תודה, ולא...

היו לי כבר 3 קטנועים לפני זה וכל פעם התחלתי בטיפול במוסך כמו שעון ותמיד בסוף נשברתי בגלל המחיר והשירות הגרוע -ז"א שלא מחליפים חלקים שצריכים ולפעמים גובים על זה בכל זאת כסף או ששמים תחליפי ואומרים שזה מקורי ולוקחים מחיר של מקורי.
אם אני כבר יודע לעשות הכל אז מה כבר יכול להתקלקל? אני לוקח את הסיכון אני יודע. היה לי ג'וירייד 4 וחצי שנים עשיתי רק 15 אלף ק"מ אז ככה שגם אני לא נוסע הרבה ושם למשל לא התקלקל כלום והוא נשמר כחדש בגלל זה קיבלתי עליו מחירון.
 

אם פי 3

New member
אבל זה לא קשור לאחריות

האחריות היא למקרה של תקלות ש"הגיעו עם הכלי", לא לתקלות בלאי.
לרוב, בשביל שהיא תהיה בתוקף, צריך שהכלי יטופל במוסך מורשה, כדי לוודא שהתקלה היא לא תוצאה של נזק שנעשה תוך כדי טיפול.
זה שאתה יודע מה לעשות זה מצוין, אבל אם קנית "לימון", זה לא יעזור.
&nbsp
ובלי שום קשר, כדאי למצוא מוסך אמין, שאפשר לסמוך עליו - אלא אם אתה יודע להסתדר גם עם תקלות מורכבות בעצמך.
&nbsp
השיקול הוא שלך (וכנראה כבר עשית אותו) - רק לידיעה כללית... לפעמים עדיף "לבלוע את הצפרדע" עד סוף תקופת האחריות, או לפחות כמה חודשים עד שרואים שהכלי בסך הכל בסדר.
&nbsp
 

klemi1

New member
תתחדש! אחלה של כלי

דבר קטן לגבי האחריות- הייתי בודק איתם כי דווקא במקרה שלהם, אז האחריות לא מוגבלת לקילומטרז' מסוים.
אני מבין שאם היו לך חוויות רעות עם השירות כשהיה לך ג'וירייד, אז אין לך כח להיכנס לאותו סרט, אבל עד כה במה שהגעתי למוסך עם הדיאלים הכל עבר חלק.
&nbsp
 

hofnoan

New member
האחריות אכן לא מוגבלת

והיא לשנתיים. בגלל הסיבה הזו לקח לי הרבה זמן להחליט אם לטפל לבד.
בכל אופן יש מצב שהמוסך באזור המרכז שאתה הולך אליו הוא טוב אבל איפה שאני גר יש אחד שמתעסק איתם באופן רשמי ובוא נגיד ככה הוא עשה לי מנוע לג'וירייד הקודם הקודם שלי והוא החזיק בקושי 5 אלף אז לא ניראה לי שהוא ככ טוב. מה גם שהכל שם בלגאן במוסך הכל מטונף מלא שמן בכל מקום רצועות (שהוא מוכר כחדשות מקוריות כניראה) זרוקות על השולחן עם כל הכלים המטונפים בשמן עליהם, חלקים זרוקים בכל פינה ומכונאי ילד שלא מצליח להגיע לבורג כלשהו הוא הופך את הפאקינג קטנוע על הצד בשביל שיהיה לו נוח. כן ממש על הצד על הפלסטיקה על הארגז על המראות ממש מפיל אותו. אז מה אם זה קטנוע של משלוחים אז מה. זה קטנוע וצריך להתנהג לכל כלי בהתאם. אני לא מוכן להפקיד את הכלי שלי בידיים השמנוניות האלה. קצת גלשתי אבל הייתי חייב להוציא ת זה ראיתי את זה פשוט לא מזמן שם כשבאתי שיעשו לי בדיקה לפני הטרייד אין שעשיתי באלבר ופשוט נחרדתי.
 

Ronyoter

New member
הוראות יצרן

תשמע, קנית כזה כלי מצוין, פשוט תעשה את מה שהיצרן אומר.. דיאלים אמינים לחלוטין
 
למעלה