שאלה לגבי בחירת קומות בבנייה על מגרש מדורג

בס"ד
שלום וברכה,
אנו בתחילת תכנון בית פרטי על מגרש מדורג באזור עמק יזרעאל, כאשר שני שליש המגרש בגובה הכביש, ושליש המגרש נמוך ב-3 מטרים מפני הכביש. מותר לבנות קומת 0, קומת 1- ו/או קומת 1+. התכנית היא לבנות קומה ציבורית בקומת 0, וקומת חדרים או בקומת 1-, או 1+. זו בעצם ההתלבטות שלנו.
הבית מיועד למשפחה גדולה עם הרבה ילדים, ואין בתכנון עכשווי וגם לא עתידי לבנות יחידת דיור.

השיקולים בעד קומת חדרים במפלס הנמוך (1-): א) נוכל לנצל את הגינה. 2) כרגע כל האזור הוא אתר בנייה, כך שיהיה קל לגשת לשטח. בעתיד אני סבור שהגישה תהיה בעייתית. את קומת ה1+ אני מאמין שאפשר יהיה לבנות בעתיד בבנייה קלה (עם תכנון נכון מעכשיו).

השיקולים בעד קומת חדרים במפלס הגבוה (1+): א) במפלס זה אין מגבלה של מקום, כך שנוכל לבנות את כל החדרים (4-5) בקומה הזו. בקומת המינוס ייכנסו רק 3 חדרים בגלל מגבלה של מטראז', ונאלץ לבנות 2 חדרים בקומת ה-0 (אבל מצד שני לא בטוח שזה כ"כ גרוע...). ב) אין גינה, אבל יש נוף ואוויר. ג) 4 כיווני אוויר, לעומת קומת המינוס שבה כיוון אחד חסום, וכנראה גם קיר מרתף (כיוון שהוא בעצם חלק מקיר התמך של דירוג המגרש).

אנו נוטים לכיוון חדרים בקומת המינוס, כיוון שיציאה (פיזית או ויזואלית) לגינה מהחדרים קורצת לנו מאוד. כמו כן, אם לא נבנה כלום בקומת המינוס כנראה שהיא תהיה מוזנחת ולא ניגש אליה הרבה. יחידת דיור לא באה בחשבון, אנו אנשים קנאים לפרטיות מוחלטת, וגם כעת אין תקציב לבניית יחידת דיור.

נשמח מאוד לדעות ושיקולים נוספים של אנשים מנוסים ומקצוענים, ובמידת הצורך נוכל גם להעלות את תכנית המגרש.
תודה רבה מראש לעונים!
 
למעלה