שאלה לגבי בית הספר

חםבקיץ

New member
שאלה לגבי בית הספר

הבת שלי עולה לכיתה א' בשנה הבאה ואני קצת מודאגת. ממה שהבנתי מהורים לילדים בבית הספר, התקוה לבית ספר בעל אג'נדה קצת ייחודית לא ממש התממשה, כשהמוטו הוא הסטנדרט. האמת, כשבאנו לחיות בישוב כזה, חיפשנו קהילה מיוחדת, בעלת ציפיות קצת מעבר לממוצע, בכל הקשור לחינוך ותרבות. קצת מאכזב אותי לחשוב שמערכת הלימודים תהיה סטנדרטית, כי את זה יכולנו לקבל גם במקום אחר. איני רוצה לבוא בטענות, אבל אני חושבת שיש פה קבוצת תושבים מאד אינטיליגנטית וחזקה שיכולה לדרוש קצת יותר מבית הספר, במיוחד שאנו משלמים מיסים לא נמוכים. אשמח לשמוע מדעתכם ומנסיונכם.
 
גם לדעתי בית ספר בישוב כמו שלנו

כדאי שיהיה בעל אופי ייחודי. ואם יש רצון אני אשמח להצטרף למאמץ להקים בישוב מסגרות חינוכיות איכותיות ויחודיות. אבל, אם זה לא קורה... הקרבה ל"עיר הגדולה" מודיעין (הכל יחסי), בהחלט מזמנת הזדמנויות רבות להקמה ולבחירה של מסגרות חינוך ייחודיות ואיכותיות. לידיעתך, ישנה קבוצת הורים מכפר האורנים מלפיד וממודיעין שפועלת (בהצלחה רבה) כבר שנה שלישית להקמת גנים וכעת אף לפתיחת בית ספר ! כמובן, עם הסכמה וחסות של משרד החינוך, ולא בבעלות של אף גורם פרטי או מסחרי ! והמסר העיקרי שלי הוא שהקמת מסגרות חינוך ייחודיות אפשרית מכל הבחינות. משרד החינוך מאפשר רישום רב אזורי לגנים ובתי ספר יחודיים - והתנאי היחיד הוא שיהיו רצון טוב של המועצה / העירייה . למזלנו בישוב השכן לנו לפיד הדבר מתאפשר. אנחנו כקבוצה בחרנו גם בגישה חינוכית ייחודית (וולדורף, שמה דגש על חינוך טבעי - החל בקצב נינוח , מיקוד בהתפתחות הרגשית וביצירתיות וכלה בשימוש בחומרי משחק יצירה ומזון טבעיים ואיכותיים בלבד). קבוצת הורים אחרת יכולה לבחור בכל גישה שהיא - המסר הוא שזה אפשרי ! אמנם נדרשים מההורים מאמץ והשקעה יותר מהרגיל - אבל זה שווה כל שניה ! פרסמתי בלוח משפחתונים וגנים פרטים נוספים וגם קישור לאתר בנושא. ושלא נשכח... חג חירות שמח ! נטע
 

חםבקיץ

New member
האם בית הספר יפתח בשנה הקרובה?

אשמח לשמוע על כך פרטים. מצד שני, זה נראה לי חבל שעברנו לגור כאן ואשלח את ילדיי לבית ספר בישוב אחר כי פה לא מצליחים ליצור מסגרת מספיק מעשירה. אולי כדאי לנו כהורים להפנות את המשאבים לשיפור הקיים בבית ספרינו, כי הוא רק הוקם וזה הזמן שעוד ניתן לעשות משהו. עוד כמה שנים יהיה מאוחר מידי. ואם משרד החינוך גמיש מספיק, אז גם פה נוכל לשנות דברים.
 

חםבקיץ

New member
כוונתי - קצת מעבר למינימום ההכרחי

קצת מעבר למינימום ההכרחי שמכתיב משרד החינוך. את בודאי יודעת מה מלמדים בבתי ספר קצת יותר טובים.
 

SYI

New member
גן וולדוף

לצערי אין אני רואה בגני וולדוף בעלי גישה חינוכית יחודית. הורי גן שאינם פתוחים כלל לקבל את השונה, את הילד עם הצרכים המעט שונים. זה היה הגן היחיד שלא היה פתוח לקבל את ילדי . ילדי פורח במסגרת אחרת. חינוך ייחודי הוא גם חינוך לקבלת השונה, לקבלו ולעזרו להשתלב בהצלחה.
 
אצלנו יש גם ילדים עם צרכים יחודיים

אני לא יודעת באיזה גן ניסית "להתקבל" ולא הצלחת ? אם תחפשי מעט חומרים על וולדורף תגלי את כפר הנוער בדרום ועוד מוסדות ששמים להם כמטרה שילוב. אצלנו - בשלושת עמותות ההורים שקיימות כאן באיזור זו לא מטרה מוצהרת, אבל כל דכפין מוזמן ובכלל אין סוגיה כזו של "להתקבל" ! מה שכן, ההורים חייבים לתרום מזמנם לא מעט - זה לא תנאי לקבלה אבל הכרחי כדי לחסוך עלויות ולממן כמה שפחות אנשי מקצוע. בכל אופן לפי הגישה של הגנים לא מנסים "לטפל" או "לקדם" ילדים מסויימים יותר מהאחרים אלא נותנים לכל אחד להתפתח בדרכו ובקצב האישי שלו. כך שייתכן ונתקלת בסירוב לשלב בגן גננת שפתית או איש מקצוע חיצוני כלשהו, למרות שאצלנו ספציפית הגננות הסכימו להתגמש גם בזה. לגבי ההתלבטות לגבי הניתוק מחיי החברה בישוב, גם אני מתלבטת בזה אבל כרגע נראה לי שאם נגיע אל גיל ביה"ס (בעוד שנה) ולא נהיה מספיק מרוצים ממה שהוא מציע - נשקול ברצינות רישום לבית ספר מחוץ לישוב - וטוב שישנה האפשרות הזו לכל אחד לבחור חינוך לילדיו ! דרך אגב ביה"ס במכבים נחשב מעולה, כיתות קטנות וגישה קהילתית מתקדמת - ומקבל ילדים מכל האזור. בטח יש עוד בתי ספר טובים בסביבה, שאני לא מכירה. לגבי ביה"ס של וולדורף, אני לא יודעת אם כבר השנה ביה"ס יפתח אבל את מוזמנת ליצור קשר עם המארגנים דרך האתר שציינתי בלוח "משפחתונים מטפלות וגננות".
 

figaro22

New member
שונה../images/Emo24.gif

נתקלתי במצב דומה. גם אצלי ילד טיפה שונה והמער' לא מוכנה להתמודד עם זה. ובנוסף מגדילים את הפער במקום להקטינו. אשמח לקבל הצעות לגנים בישוב או בסביבה שיעזרו ולא התעלמו.
 

SYI

New member
ל-FIGARO

ממש מעציב. לילדינו מגיע הזדמנות שווה, עם השקעה ורצון אמיתי הם יכולים להתקדם פלאים. בן כמה ילדך?
 
תשובה לגבי בית הספר

"ממה שהבנתי מהורים לילדים בבית הספר" בביה"ס קיימים היום 250 תלמידים אני מסיק שדיברת עם לפחות 100 הורים (קצת פחות מ50%) על מנת לבסס את חששותיך. "התקוה לבית ספר בעל אג'נדה קצת ייחודית לא ממש התממשה, כשהמוטו הוא הסטנדרט" קצת מצחיק לדבר על תקווה שלא התממשה בבי"ס שפועל כ-8 חודשים בלבד ועדין אפילו לא הסתימה הקמת התשתיות הדרושות (כן.. אפילו לסטנדרד). בישוב בסדר גודל שלנו אין הצדקה, זה לא נכון (וגם לא נקבל אישור ממשרד החינוך) לקיים בי"ס יחודי (אולי בעתיד) הפיתרון כיום הוא במסגרת בי"ס הקיים ואפשר לעשות הרבה מאוד ויש דוגמאות לכך בישובים דומים בארץ. אבל, תהליכים מסוג זה לוקחים זמן זה לא משהו שקורה בין לילה ואם כן אז זה לא קורה טוב ולא חסרות דוגמאות גם באיזורנו. מה זאת אומרת "לדרוש קצת יותר מבי"ס"? ביה"ס זה אנחנו לוועד הורים/הנהגה מוסדית יש יכולת לדחוף דברים אבל צריך לעשות לא לדבר עם שתי אימהות/אבות במגרש משחקים אחה"צ ולקוות שכך הדברים יזוזו. אז הסירי דאגה מלבך ובשנה הבאה כשבתך תעלה לכיתה א' את מוזמנת להתנדב לוועד ביה"ס ולקדם רעיונות בצורה מעשית, בתיאום עם המנהלת וצוות המורים. פסח שמח וכשר יוסי
 
קודם כל, בסיס הכל.

לא מכירה את בית הספר ואת התנהלותו, לכן אדבר ברמה העקרונית אפשר יהיה להתפלפל שנים על שיטת חינוך כזו או אחרת. אך לדעתי עדיף להשקיע את האנרגיות קודם כל בבחירת המחנכים. (ושוב, אין זו ביקורת על הנוכחיים, כי כאמור אני ממש לא מכירה אותם, זה דיון עקרוני) אני מקווה שאת השיקולים המקצועיים בבחירת המחנכים, ודגש על המילה מחנכים, יעשו אנשים שבאמת מבינים בזה, ולא ועדי הורים, ואז יהיה יופי של בית ספר. אם יהיו מחנכים שהם בני אדם, עם עוד טיפה של חזון וכוונה טובה, הכל יהיה בסדר. ואז לא נגיע למצב שבאמצע שנה, הורים צריכים לחפש מחנכת לכיתה א או גננת לגן שפתי, שבו כל כך חשוב לילדים קביעות. בית הספר זה לא הגשמת החלומות שלי ולא של השכן שלי, בית הספר זה צריך להיות דבר מקצועי, רציני, וסופר איכותי. האנרגיה להבנתי צריכה להיות מופנית למציאת מחנכים עם ברק בעינים ורצון אמיתי. ואת זה בבקשה שיעשו אנשים שמבינים בזה באמת.
 

חםבקיץ

New member
גל, ישר כוח על התגובה!!

חיפוש מחנכת לכיתה א' (!!!) באמצע השנה זה בדיוק אחד הדברים שממנו אני חוששת מאד מאד מאד,ולא צריך לכעוס עלי או על הורים שחוששים מדבר כזה חמור. ועוד לחפש מורה דרך הפורום... שנית, גל צודקת במאה אחוז לגבי המחנכים. הם יקבעו את עתיד ילדינו. בנוסף, לפי השאלון שהועבר לפני שנה או יותר לגבי התכנים בבי"ס העתיד לבוא, אז אולי חילקתם את השאלון כדי לתת לנו להרגיש מעורבים ובזה זה נגמר, אבל אני זוכרת כמה התיחסנו ברצינות לשאלון והשקענו מחשבה עמוקה בקביעת סדר העדיפויות שלנו לגבי תחומי לימוד חשובים ותחומי העשרה. לא דיברתי עם 2-3 הורים בגינה, אלא עם הרבה הורים ואפילו הסתכלתי במחברות וספרים של תלמידים, לא מתוך קטנוניות אלא מתוך ענין ודאגה, ומה אני אגיד לכם, לא אני ולא ההורים שאיתם דיברתי התרשמנו שיש קשר בין הלימודים הקיימים לבין האפשרויות שהצגתם בעבר. אז אם זה הולך להיות בית ספר ממוצע, אני מעדיפה לדעת זאת מראש ולרשום את הבת שלי לבי"ס אחר. בשביל זה פניתי לפורום לשמוע תגובות של אנשים ולא להתנגח. אין לי טענות לועד ההורים, שמשקיעה מזמנו ומרצו, יש לי חששות מבוססים.
 

נקינקי

New member
אני חושש מהורים כמוך יותר מהכל

מי שלא מבין שגם למורה מותר להיות בהריון גם אם זה באמצע השנה וזה דורש מציאת מחליפה אז לא מבין כלום בחינוך. מי שרק חשוב לו השגיות בחומר שמופיעה במחברת שהוא בודק כל יום לילד שלו - לא מבין כלום בחינוך. מי שכותב הודעות או רק מקשקש בגינה על בית הספר ולא יוזם שום פעילות בעצמו אז לא מבין כלום בחינוך. כולם רוצים תוכנית העשרה - אבל כמה הורים מוכנים לשלם תוספת עבור זה? אצלנו הילדים מאושרים בבית ספר החדש- האווירה נהדרת וב8 חודשים ההשגים מדהימים. שיהיה לך בהצלחה בבית ספר החדש.
 

חםבקיץ

New member
בעיות בהבנת הנקרא?

הנושא הוא לא המורה שיצאה לחופשת לידה כמובן, ואף אחד לא העלה זאת על דעתו. הבעיה היא שהיא יצאה ולא היתה לה מחליפה, למרות שאני משערת שידעו שהיא בהריון לפחות שבוע-שבועיים לפני כן -זה כן גרוע. הבנת? בתור אחד שחושב שהוא כן מבין גדול בחינוך אתה מאד אגרסיבי, תרגיע קצת.
 

idopel

New member
מחנכת

בתור בעלה של מחנכת הייתי מעוניין לומר כמה דברים. כולם יודעים כמה זה חשוב אבל במדינה נוצר מצב שלהיות מורה זה לא ממש כבוד גדול, תנאי הקבלה ללימודי הוראה הם מהנמוכים שיש ולמעשה כל מי שסיימה בגרות יכולה להתקבל ללימודי הוראה. מי שבכל זאת פונה למקצוע מתוך אהבה ושליחות מקבל תגמול מאד נמוך וסביבת עבודה מאד לא תומכת (סתם אנקדותה - המורות אוספות כסף כדי שיהיה קפה/תה בחדר מורים). אני מוצא עצמי בוויכוח תמידי עם אישתי על הזמן וההשקעה שלה בעבודה מעבר לשעות הלימודים. שעות שאין עליהם שום תגמול כספי, במידה והיא צריכה לנסוע ברכבה הפרטי אין שום החזר נסיעות. זה אולי נראה קטנוני אבל כולנו צריכים להתפרנס ומצפים לקבל תמורה הולמת לעמלינו, ואכן הרבה אנשים לא פונים למקצוע בגלל סיבות אלו. המורה הכי גרועה שיש והמורה הכי טובה תמיד יקבלו את אותה המשכורת, אין שום תמריץ לנסות להשתפר. לעניין הלידה, מעבר לכך שגם לפי החוק הנושא אינו אמור להיות שיקול תעסוקתי, מפליא אותי עוד יותר הגישה שנשמעה לא רק בפורום אלא גם בישיבת הורי כיתה א,זכותה של כל מורה כמו כל אשה להכנס להריון מתי שהיא רוצה בכך, ברור שביהס צריך להערך בהתאם. מה ניתן לעשות? 1. לנסות לשנות את סדר העדיפיות הלאומי ברמה ארצית-פוליטית. (אגב, גם בישובינו סעיף הבטחון הוא הגדול ביותר). 2. להיות יותר מעורבים בביה"ס, לא רק בדיבורים אלא גם במעשים. 3. להתייחס למורים קצת יותר בכבוד, הם לא עובדים אצלינו, הם לא מקבלים משכורת גלובלית גבוהה וגם לא פלאפון, הם לא חייבים לענות לטלפונים בביתם, ואם הם עושים זאת (כמו שהרב אכן כן עושים) להבין שזה בא מהרבה רצון טוב ואכפתיות, להבין שהם עובדים בתנאים כמעט בלתי אפשריים. רובנו לא מצליחים תמיד להשלוט ב2-3 ילדינו בבית אבל מצפים מהמורה שתעשה זאת יום יום עם כמעט 40 ילדים, שהיא אף פעם לא תרים את הקול, תהיה רגועה ותקדיש לכל ילד את תשומת הלב הנדרשת. נ.ב. לא להתקשר בין 14:00 ל16:00
...
 
מקצוע ההוראה

תחילה אומר שאני מסכימה עם העובדה שהמורים לא מתוגמלים מספיק. אבל להציג כל הזמן את הצד הזה זה לא הוגן. איפה כל החופשות הרבות שיש??(עכשיו ילדתי בקיטנה). האפשרות של לקחת את הילדים מהגן ולהיות אתם את שעות הצהריים החשובות כל כך... לי כאמא עובדת אין את הפריבילגיה הזו . בסיכומו של דבר יש מכלול של דברים לחיוב ולשלילה כמו בכל מקצוע. וכן גם אני וגם בעלי מקבלים טלפונים מעבר לשעות העבודה המקובלות אבל זה חלק מהעבודה ואף פעם לא ראיתי את זה בצורה כזו שלילית. ולפי מיטב הבנתי דו"ח דוברת בדיוק בא לענות על נושא התמריץ ולהשבת היוקרה למקצוע המיוחד הזה, אז מדוע ארגוני המורים מתנגדים כל כך? ואיך הגענו שוב לסוגיה זו ... מבחינתי חינוך הוא קודש וכך צריך להתייחס אליו.
 

idopel

New member
תגובה

"להציג כל הזמן את הצד הזה..." אינני מבין את ההכללה הזאת מאחר וזו הפעם הראשונה שאני כותב בנושא. נושא החופשות אינו רלוונטי, מה שכן רלוונטי זה החישוב כמה בסופו של דבר מקבל מורה לשעת עבודה (בשיקלול שעות העובדה והחופשות). כמובן שנושא החופשות נח מאוד להורים אבל עובדה היא שלמרות זאת המקצוע עדיין אינו כל כך אטרקטיבי, בעיקר אצל אנשים עם יכולות גבוהות שמעדיפים לעסוק במשהו אחר. נתתי את נושא הטלפונים כדוגמה ולאו דווקא שלילית, התכוונתי שלנו כהורים מאד טרויאלי שמורים יענו לנו בכל שעה כי הרי כמו שאמרת הנושא קדוש, אך יש פער מהותי בין נושא שבעיננו הוא קדוש לבין המעמד/התגמול/האמצעים שמוקדשים לנושא, פער שהמורה לבדו עם כל רצונו הטוב אינו יכול לשאת על גבו, ואל לנו כהורים לצפות ממנו לכך. הגענו לסוגיה הזו כי להגדיר משהו כ"קדוש" אינו מספיק צריך גם שיהיה גם תוכן אמיתי מאחורי זה. (גם הדתיים הבינו מזמן שבלי כסף גם אלוהים לא יעזור....)
 
למעלה