שאלה לגבי בלוקל של קיבוץ רביד

מפציעה

New member
שאלה לגבי בלוקל של קיבוץ רביד

האם בלוק בלוקל של קיבוץ רביד מיוצר מפומיס ? איפה ניתן לברר זאת בודאות ? ההסכם שלנו עם הקבלן הינו שהבית לא ייבנה מבלוקי פומיס. ואכן, נאמר לנו כי הבית נבנה בבלוקי בלוקל של קיבוץ רביד. בשיטוט מקרי באתר של בלוקל ראיתי כי הבלוקים שלהם מיוצרים מפומיס. מישהו כאן יכול להפריך/לאשש טענות אלו או להפנות אותי לגורמים מוסמכים שיכולים לעשות זאת ? במידה ואני מביאה מהנדס לבדיקת תקינות השלד - האם הוא יוכל לומר לי מאיזה חומר בנוי המבנה ? (המלצות על מהנדס טוב יתקבלו בברכה
) ושאלות נוספות: האם בכלל איכפת לכם מאיזה בלוק ייבנה הבית ? ואם כן, כיצד החלטתם מאיזה בלוק הוא ייבנה ? האם הושפעתם מפרסומים ? המלצות ? בדיקות מדעיות ? תודה !
 

מפציעה

New member
ומי הם המומחים ?

ועל מה התבססו שיקוליהם ? הדבר שמטריד אותי בעיקר הוא הקשר לכאורה שנמצא בין הבלוקים הללו לבין סרטן.
(וכן, אני יודעת - בניה בבלוקים היא לא הכי בריאה, וכל בלוק פולט מידה מסויימת של ראדיואקטיביות, ובאופן אישי מעדיפה עץ לסוגיו, אבל זה מה יש כרגע בישוב בו אנחנו בונים, ואני לא זוכרת אם הפרסומים אודות הפומיס היו לגבי סוג ספציפי שיובא מתורכיה או בכלל...)
 

ענתש

New member
אפשר הסבר ?

מה זה פומיס ? איזה בלוק הכי טוב ? למה כן ? למה לא ?
 

fireman

New member
בלוקים

הנושא הזה הוא אחד המסטיקים הכי לעוסים שיש בבניה. בכל יומיים וחצי יוצא בלוק חדש, קל יותר מקודמו, מבודד יותר מקודמו וזול יותר מקודמו (סתם, הוא תמיד יקר יותר מקודמו) לכל בלוק יש את היתרונות והשימושים המומלצים לו. בלוקי איטונג מומלצים לתקרות צלעות בגלל הנפח הגדול לעומת המשקל הנמוך בלוקי פומיס מומלצים לבניית קירות המעטפת במידה ומדובר בבית עם קירות מטוייחים בלוקים אפורים מומלצים בבניה באבן ירושלמית בלוקי איטונג לא מומלצים לקירות בכלל בגלל הפרשי מקדמי ההתפשטות התרמית שלהם מול הבטונים במבנה, מה שיוצר סדקים באם ביצוע הטייח לא נעשה כהלכה. לכל אחד מאלו יהיו אלו שיסכימו איתי ויש את אלה שיחלקו עליי מסיבות שונות ומשונות ולא פעם גם בגלל דעות קדומות.
 

מפציעה

New member
אין לי מושג. לכן שאלתי פה

(אתם המומחים, לא ?!
) הדבר היחיד שאני יודעת הוא שבלוק פומיס נחשב לטוב, ובונים אתו די הרבה. בעבר פורסמו נתונים עליו כעל גורם קרצינוגני (מחולל סרטן). ומאז כמובן פורסמו נתונים דומים על בלוקים נוספים...
בקיצור, אין לי מושג. ומקווה שלכם יש.
 
מזון אורגני את אוכלת ?

למה לפחד מהסרטן רק בנושא של הבלוקים ? החיים מסביב מלאים בסיכונים לסרטן מהמזון ועד לאויר שאנו נושמים .
 

מפציעה

New member
א) כן. (ב) לא ענית לשאלתי. (ג) אני

בהחלט משתדלת למזער את חשיפתי לגורמים שהוכחו כקרצוגניים (שמש, סיגריות, צבעי מאכל, ו....בלוקים מסויימים). ובכל זאת, אשמח לקבל תשובה עניינית בנושא, אם מישהו יודע.
 

בינא

Member
איזה בלוקים טובים לבניה? עם תו תקן

כל זמן שהקבלן עובד עם בלוקים שיש להם ומסומנים בתו-תקן, אין כל אפשרות למנוע ממנו להשתמש בהם. קחי בחשבון שהבלוקים יכוסו בטיח משני צידיהם, כך שלא זה מה שיפריע לך בחיים.
 

מפציעה

New member
לא שאלתי אלו בלוקים טובים לבנייה.

שאלתי אם מישהו מכיר את הבלוקים של בלוקל רביד והאם הם אכן עשויים מפומיס, והאם הקשר בין פומיס לסרטן הוכח ?
 

Rשף

New member
עונה מהזכרון

יש קשר בין בלוקי פומיס מסוימים לפליטת קרינה מוגברת, אם לבלוק תו תקן הוא אמור לפלוט קרינה בגבולות התקן ולכן להיות בטוח.
 

מפציעה

New member
../images/Emo51.gif, ועוד שאלה בענין זה

ידוע לך מהם הבלוקים המסויימים הללו ? האם בלוק לבן הוא תמיד איטונג ?! או שגם בלוקים אחרים הם לבנים ? מהו הבלוק הזה המסומן בחץ ?
 

Rשף

New member
אני לא איש בלוקים

עד כמה שאני יודע איטונג תמיד לבן, ייתכן שיש חיקויים מחומר זהה, פומיס ובטון תמיד אפורים.
 

fireman

New member
אלה לא בלוקי בטון

ראה את חורי היציאה של הקידוחים. בהחלט לא מאפיינים קיר בלוק בטון
 

בינא

Member
בלוקי פומיס אינם פסולים או מסוכנים

לכן הם טובים/מתאימים/ראויים לבניה כמו כל בלוק אחר. בלוקי איטונג לבנים כמו גם בלוקי "אשקלית" 826 המתחרים. בלוקי טוף מגיעים עם גוונים של אדום, חום ושחור בתוכם. בלוקי בטון ופומיס נראים כמו בלוק בטון רגיל, אבל בלוקי פומיס מסומנים אחרת. כמו שאין כל חשש למגורים במבנים יצוקים בטון, כמו בכל יישובי קו העימות או הממ"ד בכל בית בישראל, לא צריך להיות חשש מבלוקי פומיס. החששות מקרינה כלשהי מהבלוקים אינם מוצדקים ואין להם בסיס עובדתי/מחקרי, למיטב ידיעותי המקצועיות. מעולם גם לא קיבלתי (במסגרת עבודתי בתחום מזה 30 שנה) כל התראה על בעיות מסוג זה או מסוג אחר, עם בלוקי פומיס.
 

בינא

Member
כמו שאני לא מעשן כי אני חושב שזה

מסוכן לבריאות/מסריח/בזבוז כסף/מפגע סביבתי ולא בגלל מה שמשרד הבריאות חושב וכמו שאיני מסכים עם הפאראנויה וההיסטריה סביב נושא גז הרדון, או איכות מי השתיה בארץ, איני חייב להסכים עם כל מה שמשרד איכות הסביבה מפרסם/כותב/חושב ואיני מקבל את דעתם, כי אני מספיק שנים במקצוע הבניה כדי לדעת מהן דרגות הסיכון שאמיתיות של המוצרים השונים בענף (פרט לאלו שהמציאו בשבוע האחרון ועדיין אין לי מידע עליהם.
 
למעלה