שאלה לגבי הברית החדשה והתנך

שאלה לגבי הברית החדשה והתנך

איך שקראתי את הברית החדשה מהתחלה לסוף ראיתי אלוהים באמת טוב איך שהוא מוצג שמה אבל זה לגמריי שונה מהתנך כי אלוהים בתנך נראה ממש שונה וקצת אכזרי רצח הומאים משכב זכר ולמשל רצח עמים שלמים או בני משפחה שעובדים עבודה זרה חיסול סקילה באבנים ועוד זוועות אגב אלו הוראות שאלוהים נתן לבני אדם לעשות בבני אדם אחרים איך פתאום אלוהים משתנה והופך לרק טוב.. זה קצת לא מסתדר האם זה אותו אלוהים שאמר בספר דברים שאם אחד מבני משפחתך בנך אמך אחותך או שתך עובדים אלוהים אחרים אתה צריך להיות הראשון לחסל אותו?
 
אתה צודק

האלוהים בתנך זה ממש אלוהים עצבני, וקצר רוח. האלוהים בברית החדשה זה אלוהים מלא חסד ואהבה, למעט שני מקרים זוג הישישים שהסתרו את הכנסותיהם מהקהילה ואלוהים שרף אותם. הצהרתו על הומהים.
 
ממש לא!

אלוהי התנ"ך ואלהי הברית החדשה הוא אותו האלוהים. עלינו לשים לב לטובו של אלוהים ולחומרתו. אכן מצד אחד חסדו כגובה השמים ורחוק מזרח ממערב, אך מצד שני הוא מתייחס בחומרה לכל אי ציות וחוסר אמונה. מי שחושב שאלוהים שמוצג בברית החדשה הוא אלוהים טוב, ואילו האלוהים שמוצג בתנ"ך הוא אלוהים רע. מעולם לא באמת קרא את הכתובים מתחילתם ועד סופם. לא מכיר את אלוהים וגם אינו מוכר ע"י אלוהים. כנראה שלא קראת את ספר ההתגלות שבברית החדשה, שם מתואר המשפט החמור של אלוהים כלפי הנכשלים. וכנראה שלא קראת באמת את התנ"ך, שם אלהים מתגלה כאל נאמן ואוהב אשר לא חוסך את שבטו מבנו ומספק לו משענת. הרי אלוהי התנ"ך ירד למטה ולבש דמות של אדם בדמותו של ישוע המשיח, וכרת עם עמו ברית חדשה.
 
הן בתנ"ך והן בברית החדשה אלוהים הוא אהבה

אין הוא רוצח או אכזר!! מה שכן, הוא הוגן וצודק על כן נוהג באנושות בהוגנות, ומי שלא מקבל אותו על אף ברכת החיים שנתן לו אלוהים, ישא את עונשו.
 
בכלל לא הבנתם מאיזה בחינה זה נראה אכזרי

כן אלוהים יכול לשפוט בחומרה כל אדם לחסל הומאים עמים שלמים שעובדים עבודה זרה תינוקות בכורות כמו במצרים וכו' זה דווקא זה לגיטמי (יחסית) אבל שהוא שולח בני אדם לעשות שפטים בבני אדם אחרים? לשלוח אדם שרואה את קרוב משפחתו עובד עבודה זרה ולגרום לאדם הזה להיות הראשון לחסל אותו? ספר דברים לחסל שבטים שלמים לסקול נשים באבנים... לשפוך חול על בחורה שנאנסה כל אלה מהתורה אז כן הוא שופט בחומרה אבל לשלוח בני תמותה לעשות זוועות עולם
 
וזה בלי להזכיר

את אברהם ורצח בנו או את איוב וחיסול שלם של משפחתו עקב סיכסוך עם השטן שלא להזכיר את כל הבכורות התינוקות המצריים שמתו שלא להזכיר את השואה שלא להזכירהטרור הסופי והמחריד שהולך להיות בעוג ומגוג שלא נזכיר את הבחורה גומרה שנשלחה לשכב עם מאות בני אדם שמואל דם דם דם מוות מוות מוות.. למה אלוהים כל כך גדול מתנהג כמו אחרון בשר ודם המבול בימי נוח... הרי מדובר כאן על רצח תינוקות ילדים שאומנם לא האמינו באלוהים אבל זה עדיין נורא נראה אתכם גיבורים גדולים שקרובי משפחותיכם שאולי לא מאמינים באלוהים שלכם יחוסלו ביד קרה על ידי אלוהים נראה מה תגידו "רצון האלוהים" או שתתבכיינו ותהפכו לשונאי אלוהים
 
עכשיו אתה מבין את החומרה של החטא שלך?

אלוהים הוא צדיק קדוש וטהור. הוא אלוהים טוב. ראשית אברהם לא רצח את בנו, אלוהים ניסה אותו ואברהם עמד בניסיון, ישנה מהות מאד עמוקה המצילה חיים של ממש מאחרי הניסיון של אברהם, זהו מעשה נבואי שאברהם עשה, אלהים עצמו הקריב את בנו יחידו קרבן בעד החטאים של כל האנושות כולה. והתנסותו של אברהם היא כנבואה לעתיד להתרחש באמת. לא כל מה שמתרחש בעולם מתרחש בגלל שזהו רצונו של אלוהים. כן אלוהים מאפשר לדברים להתרחש בגלל החטא, אך מאחרי השואה הטרור, ואנשים שעוברים התעללויות ודברים נוראים אחרים, מקורם בשטן ולא באלוהים. אלוהים הוא טוב ומייטיב. כל מי שרואה אותו אחרת, חטא הגאווה שולט על ליבו והוא עיוור למציאות השמימית.
 
בוא נזכור גם שהשטן עודנו שולט בעולם.

אין לבלבל בין מעשים שמקורם בשטן (שואה, טרור, רצח ועוד) לבין מעשי אלוהים. הייתי מציעה לך לקרוא שוב את ספרי הקודש, ראשית בכדי לדייק בעובדות!!! (אברהם לא רצח את בנו...) ושנית, בתקווה שרוח הקודש יאיר את עיניך ותדע להבחין בין אהבת אלוהים לבין שנאת השטן.
 

Thoma

New member
ופאולוס כותב ככה :

כי בטרם ילדו בניה [של רבקה] ועוד לא עשו טוב או רע, למען תקום עצת האלוהים, כפי בחירתו, לא מתוך מעשים כי אם כרצון הקורא, נאמר לה כי רב יעבוד צעיר, ככתוב: "ואוהב את יעקב ואת עשו שנאתי. אם כן הנאמר שיש עוול באלוהים? חלילה.|סלינק| כי למשה אמר: "וחנותי את אשר אחון וריחמתי את אשר ארחם. ועל כן אין הדבר לא ביד הרוצה ולא ביד הרץ, כי אם ביד האלוהים המרחם. כי כן הכתוב אומר לפרעה: "בעבור זאת העמדתיך, בעבור הראותך את כוחי ולמען ספר שמי בכל הארץ," ויודע בזה שמי שיחפוץ יחוננו ומי שיחפוץ יקשה לבו. ואם תאמר: למה זה יפקוד עוון, כי נגד רצונו מי יתיצב? אבל, בן אדם, מי אתה כי תריב את האלוהים? היאמר יצור ליוצרו מדוע ככה עשיתני, אם אין רשות ליוצר על החומר לעשות מן הגוש האחד כלי כבוד או כלי קלון? אל הרומים ט, 11-21. האמת שהעניין של לנסות להפריד את הברית הישנה מהחדשה הוא עתיק כימי הנצרות עצמה, וכבר ניסה לעשות זאת מרקיון מסינופה במאה ה-2. הדבר לא צלח בידו, הוא היה חייב לייצר גרסה מצונזרת של כתבי הקודש שתנתק כל קשר לברית הישנה (הוא הוציא ממנה למשל את מתי ומרקוס והשאיר רק גרסה ערוכה על ידו של לוקס וכמה מהמכתבים של פאולוס)
 
למה אני גאוותן חוטא

או זבל? בסך הכל אמרתי מה שכתוב בתנך תתחסיו למקרא לא אליי אותי תעזבו התנך מלא בציוואים לבני ישראל לעשות שפטים בבני אדם אחרים אפילו אם הם קרובי משפחה דוגמא מיני רבים.. ז כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן-אִמֶּךָ אוֹ-בִנְךָ אוֹ-בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ בַּסֵּתֶר לֵאמֹר נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ׃ ח מֵאֱלֹהֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיכֶם הַקְּרֹבִים אֵלֶיךָ אוֹ הָרְחֹקִים מִמֶּךָּ מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד-קְצֵה הָאָרֶץ׃ ט לֹא-תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו וְלֹא-תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו וְלֹא-תַחְמֹל וְלֹא-תְכַסֶּה עָלָיו׃ י כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ וְיַד כָּל-הָעָם בָּאַחֲרֹנָה׃ יא וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת כִּי בִקֵּשׁ לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים׃ יב וְכָל-יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּן וְלֹא-יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה בְּקִרְבֶּךָ׃ ס כמובן שיש גם ציווים על נשים שנאנסות על רצח עמים שלמים או קבוצות שלמות ועוד ועוד מה לעושת שזה נראה לי אכזרי מה לעשות..מה לגאווה ולזה? לשלוח בני אדם בשם האלוהים לעשות מעשיי זוועה איפה האהבה כאן.?
 
אתה חוטא כיוון שכל בני האדם חוטאים

בטח שאתה לא זבל. אתה אדם שנברא ע"י אלוהים שרוצה שתכיר אותו באמת, ושתדע מי הוא ומה שהוא עשה למענך. אלוהים קדוש, ועלינו להבין שבתקופה שניתנה התורה, היה צורך לשמור ולנהוג עם עם סורר שהלך אחרי שרירות ליבו ומקשה את ערפו לעיתים קרובות, בדרך זו בכדי שהתורה הקדושה תשמר, ושהעם יידע מי הוא האלהים מה הוא דורש ושהוא לא משחק משחקים. הדברים היו חייבים להיות מאד ברורים. הסיבה שבני ישראל צוו לנהוג עם כל מי שמסיט כנגד דברי התורה ומפר אותה ב, היא החטא, החטא שלי החטא שלך החטא של כל האנושות. אם לא היה החטא הדברים היו נראים לגמריי אחרית, אך יש חטא ועלינו לקחת את האחריות איש איש על חטאיו, לחזור עליהם בתשובה לעזוב אותם, ולבקש את רחמיו המתמשכים של הבורא על הבסיס של הדם של ישוע המשיח שנשפך עבור חוטאים שכמותנו. גאווה היא אי-הסכמה עם דבר אלוהים. כשאתה בא בהאשמות כלפי אלוהים וטוען שהוא רוצח אכזרי, מבלי כלל לנסות ולהבין מי הוא באמת אלוהים מה הוא רוצה, מי אתה ולמה נכתבו הדברים, אתה פועל מתוך גאווה.
 
או קיי אני חוטא

אבל אלוהים ברא אותי כזה לפי הפסוקים שThoma הביא מעליי אין לי זכות להתלונן על כך או לבוא בטענות כלפי אלוהים שברא אותי חוטא שברא אותי כלי לא לשם כבוד אלא קלון לא ברור עדיין אם אלוהים ברא אותי ככה למה הוא כועס עליי לגבי התורה...למה היום אנחנו לא עם סורר? העולם במצב הרבה יותר גרוע ממה שהיה במתן תורה היום לא צריך לשמור את דברי התורה בחומרה שבאותה תקופה? היום יותר גרוע מאי פעם ויש המון מסיטים ורועים
 
וחוץ מזה

זה לא שאני בא באי הסכמה עם אלוהים בסך הכל באתי לשאול שאלות ולנסות להבין ישוע בבריתה חדשה בחיים לא היה אומר אם בנך או אשתך חוטאת או עובדת עבודה זרה תחסלו אותה מה בתנך שמירה על התורה יותר חשובה מהבירת החדשה? מה בתנך כן צריך לרצוח עקב עבודה זרה ובברית החדשה לא? ושאלה אחרונה בהחלט והכי חשובה האם היום צריך לקיים את מה שאומרים הפסוקים הללו? ישוע עצמו אמר שלא תיפול יוד אחת מן התורה אז האם צריך לקיים את זה בימינו?
 

Thoma

New member
אלוהים לא ברא אותך חוטא

אלא אתה נולדת חוטא. לפי האמונה הנוצרית כל בני האדם נולדים עם פגם גופני שנקרא החטא הקדמון. החטא הקדמון מקורו בתשוקה המינית בין אדם לחווה שהתעוררה בהם לאחר שהפרו את דבר אלוהים (באופן מכוון ומידיעה ברורה) ואכלו מעץ הדעת. פאולוס כותב באיגרת אל הרומים ה, 13 : הרי עוד לפני התורה היה החטא בעולם, אלא שאין הוא נחשב באין תורה החטא אין נחשב באין תורה - כלומר לפני נתינת תורה בני אדם היו חוטאים בלי ידיעה, מאז שניתנה התורה הם חוטאים בידיעה אבל לא מסוגלים להתגבר על יצרם. נתינת התורה החמירה את המצב, התורה ניתנה רק שלבני אדם לא יהיה פתחון פה בפני האל. ישוע הוא הדרך להתנקות מהחטא הראשוני הזה. אבל הטבע האנושי במהותו הוא חוטא. לא משנה לי אם הסיפור הזה נכון עובדתית כדי להכיר באמת שלו - אני רוצה לעשות את הטוב אבל אני לא מסוגל, ואני יודע מה טוב אבל לפעמים (ברוב המקרים...) אני עובר עליו. ולא משנה מה יגידו לך כל הרליטיבסטים למיניהם שיגידו "מה שבשביל אדם אחד זה טוב בשביל אדם אחר זה רע" כי אני לא מכיר אף אדם שיעמוד בתור לקולנוע ומישהו יעקוף אותו והוא יהיה מרוצה מזה, אני לא מכיר אף אדם שאם מישהו ידחוף אותו מהמדרגות יפרש את זה כ"טוב". אנחנו נשמה עם מחשבה בגוף חוטא. מעשים טובים מזדמנים הם אפשריים ורצוים, אבל זה תמיד מלווה בחטא, בדאגה קטנונית לאינטרסים שלנו. מה שנשאר זה רק לבקש רחמים מהאל.
 
החטא הקדמון קדם עוד הרבה לפני

שמישהו חשב על האמונה הנוצרית. סליחה אבל זאת האמונה היהודית המקורית. וחשוב להבין שהאמונה הנוצרית היא לא איזו המצאה של איזה אפיפיור.
 

Thoma

New member
לא המצאה של אפיפיור

אלא מסורת שהועברה מהשליחים אל אבות הכנסייה והלאה.
 

Thoma

New member
זה נתפס כחטא זה בוודאי

אבל לא חטא שמעוות את הרצון ומשבש את חופש הבחירה של האדם בטוב כפי שפאולוס מסביר את זה. אם ההבנה הזו הייתה קיימת כבר בהתחלה אז נתינת התורה הייתה מלכחתחילה דבר מיותר - כי אין טעם להעניק מצוות שבני אדם לא מסוגלים לקיים. העניין הוא שבני ישראל ובעקבותם היהודים כן מאמינים שהחוק, שהמצוות, הן תרופה לחטא, מה שפאולוס דואג להפריך.
 
קרא את הכתבים העתיקים של יהותן בן עוזיאל

שתרגם את התנ"ך לארמית כארבע מאות שנה בערך לפני בואו של המלך ישוע המשיח. או בתרגומי חז"ל אחרים שהם מדברים אף הם על החטא הקדמון. הרבה דברים ששאול כתב הגיעו דווקא מהמדרשים שהוא למד, הוא לקח את הדברים האמיתיים שביהדות של דאז. ישנם הרבה הקבלות לדברים ששאול כתב לדברים שכתובים בתלמוד. הבנת החטא הקדמון, היא לא ההבנה של פאולוס ולא ההבנה של שאר השליחים. זאת ההבנה של אלוהים. התורה לא ניתנה בהסתמכות על מה אנשים מבינים ומה לא מבינים(אגב החטא הקדמון מופיע בתורה שמשה נתן). וגם הברית החדשה לא ניתנה בהסתמכות על איזו הבנה אנושית כלשהי. התורה מראה בברור שעליך להקריב קרבן, ועל הבסיס של הקרבן יש לך סליחת חטאים ולא על הבסיס של מעשיך. היהדות הרבנית הפרושית, כמו כל דת(זה קיים גם בדת הנוצרית והמוסלמית), הגיעה להבנה המוטעית שהאדם יכול להיצדק על ידיי מעשיו הוא.
 
למעלה