שאלה לגבי הברית החדשה והתנך

ההכרה בכך שאתה חוטא היא ההתחלה

של מסע מופלא אל מלכות השמים. אלוהים לא ברא אותנו בני האדם חוטאים. למעשה כשאלוהים ברא את האדם הראשון הוא ברא אותו טהור וללא מום, הוא ברא בריאה מושלמת. כל מה שאלוהים ברא הוא מושלם. שהרי אם הבורא הוא מושלם(והוא מושלם), אזי גם הבריאה מושלם. אך משהו קרה. בכל זאת אנחנו רואים כפי שאמרת המון רע מסביבנו, ואנחנו חיים בתקופה גרועה בהחלט. אלוהים הציב את האדם שהוא ברא, בתוך גן שנקרא עדן, בגן הזה היו עצים רבים מלאים בכל טוב, שהאדם היה ראשי לאכול מהם כאוות נפשו, מלבד עץ אחד שהיה בגן עץ הדעת טוב ורע, ממנו אסר אלוהים על האדם לאכול, באמרו לו שביום בו הוא יאכל מפרי העץ מות ימות. האדם ואשתו פותו על-ידי הנחש הוא השטן, ואכלו מפרי עץ הדעת שהיה אסור עליהם לאכילה, ומתו. חשוב להבין קודם שמוות הוא פרידה, לא העלמות. האדם ואשתו מתו מוות רוחני ומיידי והתחילו בתהליך של המוות הפיזי. הם חשו את המוות הרוחני, המוות הזה היה יותר גרוע מהמוות הפיזי, האדם נפרד באותו הרגע מאלוהים, הוא נפרד מהלבוש שלו - הכבוד והתפארת וההדר של אלוהים שעטפו אותו לפני שהוא אכל מהפרי, וחש שהוא עירום. הדעת שלו השתנתה מהדעת הטהורה של אלהים לדעת של עץ הדעת טוב ורע. ובליבו האדם החל לחוש במקום אהבה – פחד. וזה למעשה הדבר הראשון שהוא אמר לגבי עצמו – אני מפחד – ירא אנוכי. ומאז הפחד שולט על הלב של כל בני האדם וכל בני האדם חוטאים הם, ועלינו לחזור בתשובה. אלוהים כל-כך אוהב אותנו בני האדם עד שהוא היה מוכן למסור את בנו יחידו כקרבן על החטאים שלנו. כל האנושות כולה מהאדם הראשון ועד האנשים האחרונים שיהיו על פני כדור הארץ נושעו. כולם. אך רק אלו שמקבלים את הישועה של אלוהים בישוע המשיח, נכנסים אל תוך סוד הישועה, אל תוך מלכות השמים, ומקבלים לב חדש וטהור, לב של בשר במקום לב של אבן. אלוהים כן ברא אותך לכבוד, לכבוד שלו, כדי שהקלון שלך ילבש את הכבוד שלו, שהכליון שלך ילבש אי-כיליון, שתוכל להשתנות מצלמך לצלמו ולדמותו של אלוהים חיים. אנחנו נמצאים היום תחת הברית החדשה(לפחות מי שקיבל את הברית החדשה), ולא ברית סיני. אנחנו עברנו מברית סיני לברית חדשה שישוע כרת אותה בדמו. ישוע שילם מחיר כבד ויקר על החטא שלך, שמתואר בתורה וראוי כפי שראית למוות. אך הוא ישוע המשיח שילם את המחיר, ולכן אין עוד צורך שמישהו אחר יאבד, שישפך דמו של אדם אחר. כיוון שכל החטאים הוקעו על הצלב של ישוע המשיח. ישוע המשיח הוא היחיד מכל האנושות כולה שקיים את התורה במלואה, ולכן הוא ורק הוא יכל לקחת את כל חטאינו על עצמו. ישוע המשיח הוא זה שנתן למשה את התורה בסיני הוא זה שעומד מאחרי כל מה שכתוב בספר התורה, הוא עצמו ירד למטה הפך להיות אחד כמונו ולקח על עצמו את המוות והעונש שלך ושלי וכיפר וסלח על כל חטאינו. יש לנו אלוהים טוב או לא? אין יותר טוב ממנו! היום אנחנו עם ישראל עם מאד סורר, אך עם שיש לו עוד תקווה להיכנס אל תוך הישועה הנפלאה שישוע המשיח הכין עבורנו. ישוע לא ביטל את התורה, הוא נתן לה תוקף ואנו המאמינים בישוע נותנים תוקף לתורה באמונתנו בישוע המשיח. האם המצוות של התורה אינן חלות עלינו? חלות גם חלות, אך בישוע המשיח יש לנו את היכולת למלא את המצוות שכן הן כתובות על ליבותנו ואף יותר ממצוות התורה, שכן בברית החדשה עצמה ישנה האדרה והרחבה של התורה.
 
דבר ה'

" הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר אֵלָיו: "אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לְךָ, אִם לֹא יִוָּלֵד אָדָם מִלְמַעְלָה, לֹא יוּכַל לִרְאוֹת אֶת מַלְכוּת הָאֱלֹהִים." שָׁאַל נַקְדִּימוֹן: "אֵיךְ יָכוֹל אָדָם לְהִוָּלֵד בִּהְיוֹתוֹ זָקֵן? הַאִם הוּא יָכוֹל לְהִכָּנֵס שֵׁנִית לְרֶחֶם אִמּוֹ וּלְהִוָּלֵד? "הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ: "אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לְךָ, אִם לֹא יִוָּלֵד אִישׁ מִן הַמַּיִם וְהָרוּחַ לֹא יוּכַל לְהִכָּנֵס לְמַלְכוּת הָאֱלֹהִים.הַנּוֹלָד מִן הַבָּשָׂר בָּשָׂר הוּא וְהַנּוֹלָד מִן הָרוּחַ רוּחַ הוּא. אַל תִּתְמַהּ עַל שֶׁאוֹמֵר אֲנִי לְךָ כִּי עֲלֵיכֶם לְהִוָּלֵד מִלְמַעְלָה. הָרוּחַ נוֹשֶׁבֶת הֵיכָן שֶׁהִיא רוֹצָה וְאֶת קוֹלָהּ אַתָּה שׁוֹמֵעַ, אַךְ אֵינְךָ יוֹדֵעַ מֵאַיִן הִיא בָּאָה וּלְאָן הִיא הוֹלֶכֶת. כָּךְ כָּל מִי שֶנּוֹלָד מִן הָרוּחַ." אִישׁ לֹא עָלָה הַשָּׁמַיְמָה מִלְּבַד זֶה שֶׁיָּרַד מִן הַשָּׁמַיִם -- בֶּן-הָאָדָם. וּכְמוֹ שֶׁהִגְבִּיהַּ מֹשֶׁה אֶת הַנָּחָשׁ בַּמִּדְבָּר, כָּךְ צָרִיךְ שֶׁיּוּרַם בֶּן-הָאָדָם לְמַעַן יִהְיוּ חַיֵּי עוֹלָם לְכָל הַמַּאֲמִין בּוֹ; כִּי כֹּה אָהַב אֱלֹהִים אֶת הָעוֹלָם עַד כִּי נָתַן אֶת בְּנוֹ יְחִידוֹ לְמַעַן לֹא יֹאבַד כָּל הַמַּאֲמִין בּוֹ, אֶלָּא יִנְחַל חַיֵּי עוֹלָם. הֵן הָאֱלֹהִים לֹא שָׁלַח אֶת בְּנוֹ אֶל הָעוֹלָם לִשְׁפֹּט אֶת הָעוֹלָם, אֶלָּא כְּדֵי שֶׁיִּוָּשַׁע הָעוֹלָם עַל-יָדָיו. הַמַּאֲמִין בּוֹ אֵינֶנּוּ נִדּוֹן. מִי שֶׁאֵינֶנּוּ מַאֲמִין כְּבָר נִדּוֹן, מִפְּנֵי שֶׁלֹּא הֶאֱמִין בְּשֵׁם בֶּן-הָאֱלֹהִים הַיָּחִיד. וְזֶהוּ הַדִּין: הָאוֹר בָּא אֶל הָעוֹלָם וּבְנֵי הָאָדָם אָהֲבוּ אֶת הַחֹשֶׁךְ יוֹתֵר מִן הָאוֹר, כִּי רָעִים הָיוּ מַעֲשֵׂיהֶם. כָּל עוֹשֵׂה עַוְלָה שׂוֹנֵא אֶת הָאוֹר ואֵינוֹ בָּא אֶל הָאוֹר פֶּן יִוּכְחוּ מַעֲשָׂיו. אוּלָם עוֹשֵׂה הָאֱמֶת בָּא אֶל הָאוֹר לְמַעַן יִגָּלוּ מַעֲשָׂיו כִּי נַעֲשׂוּ בֵּאלֹהִים." (יוחנן ג': 3-8,13-21) לָכֵן אֵין עַכְשָׁו שׁוּם הַרְשָׁעָה עַל אֵלֶּה שֶׁנִּמְצָאִים בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ, כִּי חֹק רוּחַ הַחַיִּים שֶׁבַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ שִׁחְרֵר אוֹתִי מֵחֹק הַחֵטְא וְהַמָּוֶת; שֶׁכֵּן מַה שֶּׁלֹּא יָכְלָה הַתּוֹרָה לַעֲשׂוֹת, מִפְּנֵי שֶׁלֹּא יָכְלָה לְהִתְגַּבֵּר עַל הַבָּשָׂר, זֹאת עָשָׂה אֱלֹהִים: הוּא שָׁלַח אֶת בְּנוֹ לָבוּשׁ בָּשָׂר בִּדְמוּת בְּשַׂר הַחֵטְא, לִהְיוֹת קָרְבָּן עַל חֵטְא, וְחָרַץ אֶת דִּינוֹ שֶׁל הַחֵטְא בַּבָּשָׂר, כְּדֵי שֶׁחֻקַּת הַתּוֹרָה תִּתְקַיֵּם בָּנוּ, הַמִּתְהַלְּכִים לֹא לְפִי הַבָּשָׂר אֶלָּא לְפִי הָרוּחַ. (רומים ח': 1-4)
 
שלא תבינו לא נכון

אני באמת רוצה להאמין תודה על התשובות הבנתי פחות או יותר אני קראתי את רוב הברית החדשה את התנך קצת פחות אני מודה תודה
 
למעלה