שאלה לגבי הצהרה ודרישה להפסקת תשלום בשל אי אספקת מוצר/שירות

shebuks

New member
כל זה לא סותר את החוקיות והאפשרות של הצרכן לעצור תשלומים.

על אי אספקה
כוח עליון גם יכול לגרום לפשיטת רגל של חברת הנסיעות או הסוכן ואז מה?
בשביל זה נועדה אפשרות דיווח על אי אספקה דהיינו כשל תמורה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
טרם יצא שום חוק, תקנה או פסיקה שזה כח עליון

ועד אז נוהגים לפי התקנות הקיימות
ובינתיים הוציאו תקנה שבאריכה את תקופת ההחזר על סכומים ששולמו, לו רצה הסוכן להבטיח את קבלת הכסף גם במקרה ביטול הטיסה ע,י החברה לא היה עושה עיסקת תשלומים ואם כן היה עושה אז רק עיסקת קרדיט
משמעות עיסקת התשלומים היא גם הגנה על הצרכן במידה והטובין או השרות לא יסופקו.
 

blzvi

Active member
טעות

אף אחד מלמעלה לא עשה עסקת תשלומים (החייבת בריבית של חברת האשראי).
כולם עשו עסקת קרדיט כאשר הספק הואיל לפרוס את התשלום ללא עלות.
רוב העסקאות מסוג זה אתה מקבל את המוצר בהתחלה .
בעסקאות של תעופה ככל שתקדים את התשלום תשלם פחות.
אני אומר שאל על וטורקיש לא הולכות לשום מקום.
טיסה שבוטלה תקבל החזר תמורתה,בלי נקיטת צעדים .
ביטול תשלומים עשוי להביא לידי פשיטת רגל ואז הציבור ישלם על כך.
כמו במניות מכרת בהפסד ההפסד אמיתי
מימשת תשלומים,בספק את ישלמו לך עבור מה שהספיקו לגבות,אתה הפרת את ההסכם לא הם
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה מערבב בין שני המושגים

עיסקת תשלומים לא נושאת שום ריבית - היא פריסת התשלום למספר תשלומים
עיסקת קרדיט נושאת ריבית - בעיסקה כזאת חברת האשראי נותנת לצרכן הלוואה של מלא התשלום ומעבירה את כל הכסף לספק וממך היא גובה את הקרן והריבית בתשלומים חדשיים.
העיסקה שאנו דנים בה היא עיסקת תשלומים, שלו היתה עיסקת קרדיט קונה הכרטיס לא היה חייב לסוכן או לחברת התעופה כי הם קיבלו כל כספם, הוא היה חייב לחברת האשראי עבור ההלוואה והיא לא היתה מבטלת כי את ההלוואה הרי קיבל.
וזו בכלל לא בעיה של קונה הכרטיס אם הסוכן או חברת התעופה יפשטו רגל (למעט מה שכבר שילם - וזה נותן סיבה נוספת לעצור את התשלומים כדי למזער נזקים במקרה פשיטת רגל)
ואשר לפשיטת רגל - בעבר חברות גדולות וחזקות מאל-על וטורקיש אייר פשטו רגל
ןטיסה שבוטלה לא בטוח שמקבלים החזר - למשל הדוגמא שלי - ביטלתי טיסה ביזמתי במסגרת חוק הגנת הצרכן, אל על היתה אמורה להשיב את כספי (למעט קנס 5% ואף התחייבה לכך בעל פה ובכתב, הדחיה ל 90 יום לא חלה על ביטול כזה אלא רק על ביטול מצד חברת התעופה (שאז עליה להחזיר התשלום במלואו ללא שום ניכוי), עברו כבר 60 יום מאז הביטול ולא רק שהכסף לא הוחזר הם גם לא עונים לטלפון ומענה קולי אומר לפנות דרך אתר האינטרנט שלהם, באתר האינטרנט לא ניתן להכניס פניה כזאת ועל מיילים אינם מגיבים. - ומדובר בכסף ששוכב אצלם כבר כחצי שנה (וביטול הטיסה נעשה לפני שהושבתו הטיסות שלהם בהוראת הממשלה, כלומר בטרם החלו להפסיד וכשעוד היתה להם אפשרות להחזיר
 

shebuks

New member
המוצר היחידי שהסוכן מכר זה את היכולת לספק את הטיסה בתשלומים

אחרת אין שום צורך היום בסוכן נסיעות
אז עם המוצר לא סופק (טיסה בוטלה ) יש זכות מלאה לצרכן לדווח על אי אספקה ועצירת התשלומים
ואם זה לא חוקי מדוע חברת האשראי דיווחה על כשל תמורה בעצירת התשלומים ?
 

blzvi

Active member
מי קונה אצל סוכן?אי אפשר ישירות בחברת התעופה?

 

dani666

New member
נסה לקרוא את ההודעה הראשונה בשרשור. בטח תופתע ממה שתגלה

 

blzvi

Active member
יצא גם יצא

תיקון לחוק התעופה
הממשלה אישרה תיקון לחוק התעופה שיהיה תקף עד סוף מאי • כל חברות התעופה שפועלות בישראל יהיו מחויבות להחזיר כספים במקרה של ביטול טיסות, אך הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי נוסף • החוק חל רטרואקטיבית מ-1 במרץ
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זו התקנה של דחיה ב 90 יום שהזכרתי

ובכל זאת איזה חוק או פסק קבע שהקורונה ביא כח עליון ?
בינתיים אין כזה
 
למעלה