אתה מערבב בין שני המושגים
עיסקת תשלומים לא נושאת שום ריבית - היא פריסת התשלום למספר תשלומים
עיסקת קרדיט נושאת ריבית - בעיסקה כזאת חברת האשראי נותנת לצרכן הלוואה של מלא התשלום ומעבירה את כל הכסף לספק וממך היא גובה את הקרן והריבית בתשלומים חדשיים.
העיסקה שאנו דנים בה היא עיסקת תשלומים, שלו היתה עיסקת קרדיט קונה הכרטיס לא היה חייב לסוכן או לחברת התעופה כי הם קיבלו כל כספם, הוא היה חייב לחברת האשראי עבור ההלוואה והיא לא היתה מבטלת כי את ההלוואה הרי קיבל.
וזו בכלל לא בעיה של קונה הכרטיס אם הסוכן או חברת התעופה יפשטו רגל (למעט מה שכבר שילם - וזה נותן סיבה נוספת לעצור את התשלומים כדי למזער נזקים במקרה פשיטת רגל)
ואשר לפשיטת רגל - בעבר חברות גדולות וחזקות מאל-על וטורקיש אייר פשטו רגל
ןטיסה שבוטלה לא בטוח שמקבלים החזר - למשל הדוגמא שלי - ביטלתי טיסה ביזמתי במסגרת חוק הגנת הצרכן, אל על היתה אמורה להשיב את כספי (למעט קנס 5% ואף התחייבה לכך בעל פה ובכתב, הדחיה ל 90 יום לא חלה על ביטול כזה אלא רק על ביטול מצד חברת התעופה (שאז עליה להחזיר התשלום במלואו ללא שום ניכוי), עברו כבר 60 יום מאז הביטול ולא רק שהכסף לא הוחזר הם גם לא עונים לטלפון ומענה קולי אומר לפנות דרך אתר האינטרנט שלהם, באתר האינטרנט לא ניתן להכניס פניה כזאת ועל מיילים אינם מגיבים. - ומדובר בכסף ששוכב אצלם כבר כחצי שנה (וביטול הטיסה נעשה לפני שהושבתו הטיסות שלהם בהוראת הממשלה, כלומר בטרם החלו להפסיד וכשעוד היתה להם אפשרות להחזיר