שאלה לגבי חטיבה

שאלה לגבי חטיבה

בתי משתתפת בתכנית מחוננים זו השנה הרביעית ומאוד נהנית. באזורנו אין המשך תכנית מחוננים לחטיבת ביניים. בבית הספר ממליצים לה ללכת ללמוד בכיתת מופת בחטיבה. הילדה, שעד היום לא היתה צריכה לעשות שום דבר בשביל מאיות ותשעים וחמש בכל המקצועות, נלחצה כשאמרו לה שהלימודים במופת קשים ואמרה לי שהיא לא רוצה ללכת ללמוד שם כי לא בא לה לעבוד קשה...
החטיבה שבה היא עתידה ללמוד איננה בדיוק "מאור הגולה" ורק כיתת המופת נחשבת ברמה טובה מאוד(חטיבה עם הרבה ילדי עולים ואוכלוסיה לא מאוד חזקה). עד כמה להתעקש איתה על כיתת מופת?
 

רזאי

New member
תלוי איזו כיתת מופת.

אנחנו הלכנו לבדוק כיתת מופת בב"ש ומאוד התאכזבנו. רוב הילדים לא לומדים שם ל5 יחידות מתמטיקה, ואף אחד לא לומד לתואר בפתוחה במקביל לתיכון.
הלכנו לבדוק את הכיתה כי הילד חשב שביישוב שלנו הלימודים לא מספיק מאתגרים, ובסוף התברר שלומדים שם הרבה פחות ממה שאנחנו רגילים.
 

mikilk

Active member
אני קצת מוחה כנגד הקביעה המוחלטת

שילדים בגיל הזה צריכים להתחיל ללמוד לתואר ומינימום להיות ב - 5 יחידות מתמטיקה.
בעיני זה לא הקריטריון היחיד (בעיני אין לו כל משמעות) לכתה טובה, אלא הרבה מעבר לכך, כמה הילדים יכולים באמת להתקדם שם וללכת עם הגבולות שלהם (ולא עוצרים או משעממים אותם)
שלושת ילדי המחוננים לא למדו לתארים כאלה או אחרים בתיכון (אנחנו לא לחצנו לכיוון, אני אישית חושבת שכל דבר בעיתו - אם זה היה בא מהם, לא היינו עוצרים או מונעים). הגדולים כבר הוכיחו בענק את הצלחתם למרות זאת... (לא ארחיב כאן)
 

רזאי

New member
אין לי וויכוח איתך בעניין.

אבל כשהולכים לדבר עם אחראית על כיתת מופת שטוענת שהדגש שלהם הוא על מתמטיקה ומדעים, ואז מודה שרוב המתקבלים שלהם לא מצליחים לעשות 5 יחידות מתמטיקה, אני תמהה.
אם מבחני הקבלה שלהם שמים דגש על מתמטיקה, הייתי מצפה שלפחות הרוב בכיתה יצטיינו במקצוע הספציפי הזה. היא לא אמרה זו כיתה למצטיינים באופן כללי, או כיתה למחוננים, היא טענה שזו כיתה למצטיינים במתמטיקה...
בעניין תואר במקביל לתיכון, אין ספק שזה לא הכרח, להיפך. אבל בבית הספר שלנו בכל שיכבה יהיו כמה משפחות שלא יחשבו כמוני. לכל אחד מהילדים שלי יש כמה חברים שסיימו תואר בי"ב. כיתת מופת שבכל שנות קיומה אף ילד לא למד בכלל אף קורס בפתוחה, זה מתמיה אותי.
 
חשוב לשים לב לתעודת בגרות

כשילד מקבל תעודת בגרות, לא כתוב בה באיזה ביה"ס הוא למד
כך שזה לא משנה אם זה מופת או כל כתת מדעים בחטיבה .אפילו אם הוא בוגר מחוננים
זה לא יופיע בתעודה.

פגשתי לא מעט הורים לילדים מחוננים (וגם לא מחוננים שנכנסו לכתות מדעים בחטיבות)
שויתרו על כיתת מופת בגלל שבמילא תוכנית הלימודים בכיתות מדעים, ובמזגרת מחוננים 5 יח' לימוד
ואז בשביל מה להיות בלחץ נוראי במופת?
(בשורה התחתונה, זו אותה תעודת בגרות 5 יח' לימוד)
 
בקשר לאו"פ (אונ' פתוחה)

קיימת עוד דרך הסתכלות על לימודי תואר בתיכון.
תמיד יש קבוצת תלמידים שיותר קל להם מאחרים,
אז במקום שילד יקח כל פעם קורס אחה"צ או כמה קורסים בשנה (אני מתכוונת לקורסים של מצויינות למצטיינים)
עדיף לעשות קורסים באו"פ ולקבל עליהם תואר.
אל תשכחו שילד מחונן צריך לאתגר אותו והוא גם זקוק לזה.
הרבה פעמים קורה שלחץ נוצר מסדר יום לא מאורגן (שעלול לגרום לקושי בלימודים)ומהרגלי חשיבה לא נכונים.
ולא בגלל שבאמת קשה לילד.
 

רזאי

New member
תואר בתיכון מתאים למי שיש לו כיוון ברור.

הבן הגדול שלי, למשל, ידע כבר מגיל 10 שהוא יהיה פיזיקאי. הוא החליט לא לעשות תואר בפתוחה, אלא לגמור 5 יחידות מתמטיקה מוקדם וללמוד באוניברסיטת בן גוריון קורסים שיקדמו אותו לתואר.
הבן השלישי שלי, היום בן 14, לא בטוח מה הוא ירצה ללמוד. יש סיכוי שהוא יבחר בביולוגיה, כך שכל הקורסים במתמטיקה ובמחשבים לא יקדמו אותו לתואר. הוא הולך כשומע חופשי לקורסים שמעניינים אותו באוניברסיטה( למשל הסטוריה של ימי הביניים).
 
אני לא חושבת שזה נכון. תואר במתמטיקה

ובמחשבים זה דבר טוב בכל מקרה (אם זה מעניין אותך - אבל זה לא חייב להיות "הכיוון" שלך), גם אם אחרי זה תמשיך לתואר ראשון או שני במקצוע אחר.
 

רזאי

New member
בדיוק, "אם זה מעניין אותך".

אף אחד מהילדים שלי לא מעוניין בתואר כזה. מצחיק, דווקא הילד שהיה בטוח שיהיה פיזיקאי, לומד עכשיו פיזיקה מתמטיקה בטכניון ומתחיל להמשך יותר ויותר למתמטיקה. מלכתחילה הוא תכנן להתמקד בפיזיקה מתמטית.אולי בסוף הוא יהיה מתמטיקאי.
 
"מעניין אותך" לא שקול ל"זה הכיוון"

הכוונה שהמקצוע מעניין אותך באופן כללי, אבל לאו דווקא החלטת שזו תהיה הקריירה שלך. ברור שבכל מקרה אם הילד לא מעוניין לעשות את התואר אי אפשר להכריח אותו - וזו לא הכוונה.
 

רזאי

New member
מנסה לדמיין אמא שמכריחה ילד

ללכת לאוניברסיטה. אני דווקא חושבת שיש סיכוי שבן ה14 שלי יתעניין בתואר במתמטיקה. כרגע אנחנו בשבתון בארה"ב והוא מרחיב אופקים בנושאים אחרים, אולי כשנחזור.
 
תוכלי בבקשה להגיד לי

באיזה גיל הילד הגדול שלך ניגש לבגרות במתמטיקה והאם הוא עשה מבחן אחד ב5 יח'
או שפיצלו לו ל2 בחינות-
מיבחן ראשון 2 יח',
ומבחן שני 3 יח'?

תודה.
 

רזאי

New member
הבן שלי עשה 3 יחידות בי'

ועוד 2 ביא'. הוא רצה להתחיל בט', אבל משרד החינוך חייב לגשת לכל חמש היחידות אם רוצים להבחן בחטיבת הביניים.
מאז עשו שינויים במבחן הבגרות במתמטיקה, אז אולי גם זה שונה.
בינתיים, ביה"ס שידך לו פרופסור מהאוניברסיטה לידנו, והוא שימש כעוזר מחקר של פרויקט אקדמי שבמקרה היה גם מעשי. במקביל לתיכון הוא טעם של מחקר מתקדם, והבין יותר טוב למה הוא מכוון. בי"ב הוא כבר למד כסטודנט מן המניין.
 

רזאי

New member
נדמה לי שפעם המבחן היה מודולרי

היה אפשר לעשות ארבע יחידות, ואח"כ להוסיף יחידה חמישית. אולי היה אפשר גם לעלות משלוש לארבע וחמש. עד כמה שזכור לי ביטלו את האפשרות הזאת. גם שינו את אפשרויות הבחירה השונות בתוך המבחנים, אני זוכרת את זה כי יש לי ילד עם לקויות למידה, ואמרו לי בביה"ס שהשיטה החדשה מקשה מאוד על לקויי הלמידה.
לא ממש בטוחה במה שאני אומרת כי אני בארה"ב השנה וקצת מחוץ לעניינים.
 
אני לא מבינה מדוע בחרו

במדיניות של להקשות. הרי בשנים האחרונות המדיניות החדשה היא לקדם לאקדמיה.
לעשות בגרות 5 יח' במכה זה לא פשוט . אני בטוחה שיהיו עוד שינויים בנושא בשנים הבאות
בעיקר מכיוון שמבחינה סטטיסטית,לרוב המחוננים יש לקויי למידה.
בכל אופן, תודה.
 
למעלה