שאלה לגבי חלב סויה

בעמיד יש חומרים משמרים שמן הסתם

עדיף להמנע מהם כשאפשר. אבל מבחינת שאר הערכים אותו דבר נראה לי
 
על סמך מה הקביעה (התמוהה) הזו?

אין כמעט מן המשותף לחלב פרה ולחלב סויה, מלבד מצב צבירה נוזלי, צבע לבן ותכולת סידן מכובדת. רגישות לחלב פרה היא בדרך כלל באחת משתי צורות - אלרגיה לחלבון החלב, או אי סבילות ללקטוז. בשני המקרים חלב סויה לא יעורר בעיה (אינו מכיל חלבון חלב ואינו מכיל לקטוז), ולכן לא ברורה לי הקביעה שרגישות לאחד גוררת רגישות לאחר.
 

הלינקה

New member
על סמך נסיון אישי

אני רגישה ללקטוז, ולתדהמתי גיליתי את אותה התגובה גם לחלב סויה. נראה לי מוזר, אבל עובדה. טופו לעומת זאת מתאים לי.
 
קצת צניעות לא תזיק!

זה שלך באופן אישי משהו מתאים או לא מתאים, רחוק מלהפוך את זה לקביעה גורפת עבור כל העולם! מאוד מפליא אותי איך אמרת את זה בצורה כל כך נחרצת, ובסך הכול בגלל נסיונך האישי? אז בסדר, את באופן אישי רגישה לשניהם. רוב האנשים יכולים למצוא שני דברים בעולם שהם רגישים אליהם, זה לא אומר שיש קשר בין הדברים.
 

הלינקה

New member
לא הייתי מבחינה בזה, והייתי חושבת

שהקשר מקרי, אלא שבזמן שפרצה פרשת רמדיה, התרעין רופה (לא זוכרת את שמו)ב-TV, וקישר את הרגישות לסויה עם רגישות לחלב פרה, ועד כה איש לא סתר את דבריו.
 
רופא יחיד שפלט איזה משהו

זה לא משהו שבהכרח מצדיק התייחסות (מה גם שטלוויזיה היא מדיום שנועד ליצירת רייטינג ולא דיון מדעי). אם מה שהוא אמר היה נכון לא היה צריך להיות קשה למצוא לזה סימוכין מחקריים, ואני לא העליתי בחכתי שום דבר שכזה.
 

הלינקה

New member
הרופא הנ"ל אמר - לא "פלט"

אבל כמובן אפשר גם בעלבונות, הרי יום כיפור היום, הכול יסלח
 

TheFinalCut

New member
אין קשר בין שתי הרגישויות

אני לא יודע מה אמר מי ומתי או למה, אבל למיטב ידיעתי, והחומר התזונתי הנגיש לי (שני ספרי לימוד ומאגר המאמרים של הרשת), אין כל קשר בין רגישות לסויה ולחלב. אלפקה הסבירה לעיל אילו רגישויות קיימות לרכיבים בחלב, ובמוצרי סויה. אגב, פרשת רמדיה לא נגרמה עקב רגישות לחומר שמקורו בסויה או לרגישות כלשהי, אלא לחוסר בויטמין חיוני מקבוצת B (למיטב זכרוני B1) שהחברה "שכחה" להכניס לפורמולה בריכוז מספק.
 

Applebite

New member
ובכלל, מספיק רק להסתכל על כל

הרגישים ללקטוז (או קזאין) ששותים חלב סויה בלי שום בעיה...
 
למעלה