שאלה לגבי לימודי רפואה

roiosdona

New member
שאלה לגבי לימודי רפואה

שלום חברה , יש לי שאלה: במידה ואני לומד את לימודי הבסיס (4 שנים) רפואה בהונגריה , האם יש באפשרותי לאחר מכן להתקבל ללימודי ההתמחות בארה"ב? במידה וכן , האם זה כרוך בבחינות מסוימות ? אם כן,אילו בחינות ? תודה רבה מראש לכולם! :)
 

r o i 1 9

New member
בשביל התמחות תצטרך לקבל M.D

מעבר ללימודי הבסיס. לגבי התמחויות בארה"ב- יש סקאלת ציונים שצריך להוציא במבחן USMLE וע"ע הציון תוכל לבחור התמחויות שונות. זה מבחן לעסוק ברפואה בארה"ב שגם הרבה ישראלים עושים.
 

roiosdona

New member
תגובה

כוונתך שהרבה ישראלים ממשיכים ללמוד רפואה בארה"ב?
 

r o i 1 9

New member
אין לי נתונים על ישראלים שהולכים להתמחות

בארה"ב . ממה שאני מכיר, אנשים עשו את המבחן "כדי לעבור" ולא כדי להתקבל להתמחות שם , בכדי שיוכלו לעשות (בתור מומחים) כל מיני השתלמויות בארה"ב. לא יודע לגבי רמת המבחן- אולי באתר הרשמי שלהם ניתן לראות דוגמאות .
 

roiosdona

New member
אתה מתכוון ש..

אני אצטרך לסיים את ההתמחות שלי בהונגריה .. והאפשרות היחידה היא לעבוד בארה"ב?
 

r o i 1 9

New member
בוא נעשה סדר

תואר M.D הופך אותל לרופא ללא התמחות. בארץ לומדים 7 שנים בשבילו , ובהונגריה נדמה לי 6 (אל תתפוס אותי במילה). אחרי שקיבלת M.D , אתה בוחר התמחות (בארץ, בהונגריה , ארה"ב וכו') את USMLE תעשה בזמנך החופשי ועל סמך הציון תוכל לבחור התמחות (וייתכן שיש עוד תהליכי קבלה מעבר למבחן עצמו).
 

zlp

New member
תוספת קטנה

הוא יצטרך לעבור את מבחני הרישוי הישראליים לאחר קבלת התואר כדי לעסוק ברפואה בארץ.
 

roiosdona

New member
שאלה נוספת

איזו אוניברסיטה בהונגריה נחשבת ליוקרתית ביותר ללימודי רפואה? שוב תודה :)
 

Koszonom

New member
אין דבר כזה הכי יוקרתית

הן כולם פחות או יותר באותה הרמה , ורוב הסטודנטים מעדיפים את בודפשט מכיוון שזאת עיר בירה עם יותר אופציות וחיים. אני רואה שיש לך די הרבה שאלות שמפוזרות בפורום, וככה אין סיכוי שיענו לך כי ההודעות הולכות לאיבוד. אני כרגע סטודנטית שנה שנייה בסמלוויס שבבודפשט, אתה מוזמן לרכז את כל השאלות שלך פה ואני אשתדל לענות עליהן עד כמה שאני יכולה (אין לי ניסיון בלימודים בגרמניה ככה שאני לא ממש אוכל לעזור בנושא הזה) .
 

roiosdona

New member
מתי מתחילה שנת הלימודים ?

אילו הכנות יש לעשות לבחינות הקבלה וכמה זמן הן עורכות ..? היכן עשית את ההכנות האלה? תודה רבה מראש koszonom szepen sok sikert !
:)
 

Koszonom

New member
כמה תשובות

שנת הלימודים מתחילה ביום שני הראשון של חודש ספטמבר לגבי שאר השאלות שלך, כתבתי משהו די מפורט שנמצא במאמרים של הפורום תחת לימודים בחו"ל אני מציעה לך לקרוא יש בזה די הרבה אינפורמציה ואם עדיין יהיו לך שאלות אתה מוזמן.
 

roiosdona

New member
שאלה לדיון

האם כדאי ללמוד בהונגריה ולוותר על רמה ושפה נוספת , או ללמוד בגרמניה (אף על פי שלימודי השפה יארכו לפחות שנתיים , לפני שמתחילים אפילו ללמוד)? תודה רבה לכולכם :)
 

lionfish1

New member
יש לך הרבה שאלות...

למה שלא תשרשר את כולן לאותו שרשור? ובקשר לנושא שהעלית- נראה לי שקשה לענות תשובה מוחלטת וכל מי שנמצא בהתלבטות כזו יכריע לפי מצבו האישי. כשאתה אומר "לוותר על רמה" אני לא בטוחה שאתה צודק- לפי מה ששומעים פה מסטודנטים שלומדים בהונגריה, אין להם חיים קלים במיוחד. השאלה העיקרית היא- איפה יהיה לך יותר קל להעביר כמה שנים רחוק מהבית? כל השאר לא כ"כ שונה לדעתי.
 

roiosdona

New member
תגובה

אני מצטער על פתיחת השרשור החדש.. לא שמתי לב.. בגרמניה הרמה נחשבת לגבוהה יותר ועל כך אין עוררין. הדבר היחידי שאני חושש מפניו הוא לימודי השפה .. אני חושש להיתקע על לימודי השפה יותר מדי זמן (ייקח לפחות שנתיים). בזמן שבהונגריה אין את הבעיה הזאת . יתרון נוסף של גרמניה הוא שכר הלימוד הזול מהונגריה. השאלה היא האם זה שווה..
 

roiosdona

New member
לימודי רפואה בגרמניה

לסטונדטים שלומדים בגרמניה : אשמח אם תוכלו לשרשר לכאן סיפורים וחוויות , ספרו היכן אתם לומדים , האם אתם מרוצים , איך התנאים, מה עברתם כדי להגיע ללמוד בגרמניה , למה דווקא גרמניה וכו ... תודה מראש לכולכם :)
 
אנא הקפד לקבץ את השאלות שלך לשרשור אחד

או אפילו להודעה אחת. יש מספר מוגבל של הודעות בעמוד הראשון של הפורום, כך שכל הודעה ראשית חדשה שאתה פותח, דוחקת לעמודים ישנים יותר הודעות של אחרים שגם להם מגיע "זמן מסך".
 
למעלה