שאלה לגבי נתיבי איילון

Shark Alarm

New member
שאלה לגבי נתיבי איילון ../images/Emo26.gif

דבר ראשון, מזל טוב על הפורום החדש. דבר שני- השאלה, ראיתי באתר של נתיבי איילון, בחלק של הפרויקטים, שיש פרויקט "שדרוג רמפת השלום" במה מדובר בדיוק
גם שמתי לב שכבר כמה זמן ביטלו את ההמשך ישר כאשר עולים מכיוון צפון למחלף. האם זה קשור לפרויקת בו מרחיבים את רחוב קפלן
תודה =]
 

danezeq

Member
הזכרת שלושה דברים שונים

להרחבת רחוב קפלן אי קשר למחלף השלום. לביטול ההמשך ישר גם אין קשר, ועשו את זה כדי שיהיה רמזור ירוק ארוך למי שרוצה לפנות ימינה מרחוב גבעת התחמושת (המשך רח' קפלן) לאיילון דרום. - לדעתי זה טימטום כי עכשיו אין גישה לשטח להורדת/איסוף נוסעים מאיילון דרום. (אנשים ימשיכו ישר בכל זאת או יעשו פרסה בצומת קפלן-בגין) אבל החלק המעניין ביותר בהודעה שלך הוא "שדרוג רמפת השלום". תתעלם מהשם הזה כי הוא לא מדוייק בכלל. מה שרוצים לעשות שם זה גשר גבוה, מפלס שלישי למחלף שיעבור מהעלייה למחלף מכיוון איילון צפון (ז"א מכיוון דרום) ויתעקל לכיוון מערב כדי להכניס רכבים לרח' גבעת התחמושת (או בגין).
 

alantan

New member
זכור לי תכנון קצת שונה לאותה רמפה

מה שזכור לי שמדובר לא במפלס שלישי, אלא בלולאה שתצא מאיילון צפון (לאלה המגיעים מדרום), מיד לאחר שעוברים מתחת לגשר. הלולאה תעבור מתחת לרמפה הקיימת שמובילה לתוך איילון צפון, ותפגוש את דרך יגאל אלון. משם הנהגים יפנו ימינה ושוב ימינה על מנת להגיע לתל-אביב. יש צורך להרוס שם מבנה או שנים (נדמה לי של חברת החשמל) על מנת לסלול את הרמפה הזו. אני מקווה שמה שאתה תארת הוא מה שיבנה, כי הרמפה שתארתי לא ממש נראית כבעלת קיבולת מי יודע מה.
 

danezeq

Member
יתכן שאתה צודק

דני קייזר הסביר לי את זה בזמנו כשהוא היה ממש עייף ולא תיאר את זה בהרחבה מי-יודע-מה
הרמפה שאתה מתאר נשמעת הרבה יותר קלה לבנייה, אבל נשמע שזה לא חוסר שום רמזור לנהגים! אז למה להקים אותה?!
 

alantan

New member
יכול להיות שביטול הרמזור הישר+שמאלה

של הבאים ברמפה מהאיילון יאפשר הארכת הרמזור שמאלה לאיילון צפון לבאים מכיוון תל אביב. כלומר בזמן שהרמזור ימינה מן הרמפה מאיר בירוק, יתאפשר לנהגים לפנות שמאלה מת"א לאיילון צפון. יתאפשר גם הארכת הרמזור מכיוון גבעתיים לכיוון ת"א. כמו כן, תהיה הקלה ליוצאים מן האיילון לכיוון יגאל אלון לכיוון צפון (נחלת יצחק), אבל כמה נהגים כאלה כבר ישנם? הרי היציאה הבאה מהאיילון אינה גרועה כלל וכלל. אבל אני באמת לא רואה את ההקלה לפקקים הקשים מכיוון מזרח. האמת, נראה לי שרמפה כזו עשוייה לגרום לפקקים יותר קשים, עם כל אלפי הרכבים שיאלצו להשתלב בתנועה המגיעה מגבעתיים.
 

danezeq

Member
עכשיו כבר סיבכת אותי חחח

אני לא מבין כלום! כבר מתחילת ההודעה "יכול להיות שביטול הרמזור הישר+שמאלה של הבאים ברמפה מהאיילון" - איזה רמזור עם חץ ישר יש למי שבא מהאיילון? לא הבנתי!
 

alantan

New member
../images/Emo9.gif דברים כאלה קשים ללא שרטוט,

ולכן אני מצרף שרטוט הסבר (אני מניח שאתה מכיר את ההסדר הקיים על בוריו!). הכוונה שלי היא שהרמזור הבעייתי של הרמפה העולה מאיילון צפון לגבעת התחמושת יהפוך לרמזור דו-שלבי. כלומר, יהיו לו רק ארבע פאזות, כששתים מהן תפעלנה בו-זמנית: 1+1A היא שלב אחד, ו-2+2A היא שלב שני, בניגוד לשלושת השלבים הנדרשים כיום. הדבר יאפשר הארכת הרמזור לבאים ממזרח באופן משמעותי, ויתכן שהדבר יספק את הדרישה מכיוון זה, כשהיום המצב ממזרח קשה. למרות זאת, כל התנועה שתתנקז מאיילון צפון לכיוון תל אביב יאלץ לעבור על הרמפה החדשה, להתמזג עם יגאל אלון (לכיוון דרום), ואז להתמזג עם התנועה המגיעה מדרך השלום כדי לפנות שוב מערבה לכיוון תל-אביב. לי זה נראה כמתכון לצרות חדשות...
 

alantan

New member
סליחה, התבלבלתי באותיות...

1A+2 (התנועות העיקריות מזרח-מערב) הוא שלב אחד, בעוד 1+1A וגם 2+2A (שתי התנועות בו-זמנית) הוא שלב שני.
 

danezeq

Member
אם הרעיון שלך הוא נכון

אז רק דבר אחד לא הגיוני פה - המעורבות של התנועה עם יגאל אלון יגאל אלון בקטע שציירת כאן הוא אחד הכבישים הפקוקים ביותר בת"א, אם תיהיה רמפה כזו, היא בטח תשלים סיבוב לפני יגאל אלון.
 

danezeq

Member
מישהו יודע איך נראה מחלף יהלום?

עכשיו אני נזכר שנאמר לי שהכוונה הסופית היא שמחלף השלום יהיה מחלף בצורת יהלום. אם מישהו יכול להעלות תמונה אולי זה יעזור לפענח מה רוצים לעשות שם.
 

alantan

New member
מחלף יהלום הוא בדיוק מה שקיים היום

ואפילו יצא לי חרוז...
 

alantan

New member
לא רעיון שלי, אבל תודה על הקרדיט!

באופן די נדיר בעתונות, המחלף תואר די בדיוק שאפשר לי להבין מה רוצים לעשות, אני מאמין שירחיבו כהוגן את יגאל אלון לכיוון דרום כך שזו לא תהיה הבעיה. הבעיה, כפי שאני רואה אותה היא ההשתלבות השניה לגבעת התחמושת מערבה.
 

Roobie

New member
מה ההיגיון ברמפה הזו?

אלפי כלי רכב בכל שעה שירצו לפנות ימינה לדרך יגאל אלון דרום ואחרי זה לרחוב גבעת התחמושת, דרך שני רמזורים במקום רמזור אחד שמאלה עד היום? ואם מדובר על פניות ימינה ללא רמזור (אלא רק עם מתן זכות קדימה), אני לא חושב שהן מתאימות לכזו מאסה של רכבים.
 

ranb3

New member
אם אני אתעלם מכך שקראת לי מטומטם

ואענה בצורה עיניינית אז כמו בחיים לכל דבר יש מחיר בצומת המערבי במחלף השלום היתה בעיה שעקב כמות רבה של הולכי רגל היה קשה לרכבים לפנות ימינה בפניה החופשית ימינה לכיוון אילון דרום, הדבר הפריע מאוד בשעות אחר הצהרים וגרם לפקקים בדרך בגין לכיוון דרום. הפתרון היה כפי שבוצע, רימזור הפניה והוספת נתיב, כך הולכי הרגל חייבים לעצור ואז תהיה זרימה טובה יותר של כלי הרכב. המחיר היה ביטול ההמשך ישר מהרמפה, למי שרוצה בכל זאת להגיע לרמפה לכיוון דרום ולאסוף נוסעים יש כמה אפשרויות: לעשות מעין לולאה של שמאלה, פרסה ושוב שמאלה . או לעשות נוסע מהמפרץ שיש מיד לאחר הפניה שמאלה , להמשיך ליגאלון אלון ולחזור לנתיבי אילון במחלף לה-גוורדיה בצומת קפלן בגין יש איסור של פניה פרסה לגבי שדרוג רמפת השלום, מדובר על מספר חלופות של חיבור ישיר ליגאל אלון לפני ואחרי הגשר ועוד אבל כרגע לא יכול להרחיב בנושא. רן- המתכנן של הצומת
 

fireman

New member
רן, יש באפשרותך להעלות

תרשים או סכמה של המצב הנוכחי לטובת אלו שלא מכירים את האזור (כמוני למשל)
 

Sephiroth

Member
אמנם אני לא רן, אבל בבקשה...

כל מה שבכחול - מסלולי נסיעה קיימית לפני השינוי. המסלול הסגול והרמזור חדשים.
 

danezeq

Member
או אפילו ככה?

ובעניין הטימטום: ברגע שאנשים ממשיכים ישר בכל זאת, וכשנהגים מורידים נוסעים בשוליים למטה באיילון (שזה מסוכן מאוד) אז הסידור לא מושלם. במקרה ששני הציורים שלי לא אפשריים (השני אפשר להבין, הראשון פשוט דורש שעיריית ת"א תוותר על 2 מטר מהמחסנים שלה ממערב לפנייה) כל מה שצריך היה לעשות הוא שלט שמסביר איפה להוריד נוסעים ואיפה להפריס, דבר שנהוג בכל העולם.
 

danezeq

Member
במחשבה שנייה - טעיתי../images/Emo4.gif

לא לקחתי בחשבון שלממשיכים ישר לאיילון דרום ולמגיעים מגבעת התחשמות לאיילון דרום יש ירוק באותו הזמן. אפשר להתגבר על זה ביצירת אי תנועה עם תחנה להורדה/איסוף נוסעים בין הנתיב הירוק לנתיבים הצהובים אבל זאת כבר התחשבות שדורשת השקעה גדולה מידיי בשביל מדינתינו
 
למעלה