שאלה לגבי עריכת קומיקס במחשב

פויו

New member
שאלה לגבי עריכת קומיקס במחשב

פעם כשהייתי קטן הייתי מצייר הרבה קומיקס. אחרי איזה עשור אני רוצה שוב. אבל הפעם אין לי כח לצייר את הכל בריבועים - כי זה תמיד מתחרבש לי. אז אני מצייר כל מיור בנפרד ורוצה לערוך את זה לעמוד קומיקס במחשב - שאחרי זה יצא להדפסה לדוגמא. איזו תוכנה (ועדיף חינמית או שאפשר להשיג בחינם) מיועדת לעריכת קומיקס? תודה מראש
 

אמיר0

New member
כמה רעיונות בלי להיכנס לפריהנד

אתה יכול להשתמש בכל תוכנת ציור שמאפשרת עבודה בשכבות. תפתח תמונה בגודל כל הדף ותגדיר מספר שכבות כמספר הפאנלים שלך. שים כל ציור בשכבה נפרדת, ותשנה את הגודל עם resize כדי שיתאים (ותוסיף מסגרת). אז רק תשנה את המיקום של הפאנלים כדי שיתאימו לדף. כמובן, אתה לא חייב שכבות ויכול לעבוד ככה עם עם MSpaint, אבל זה יותר נחמד שיש אופציות. רעיונות נוספים הם להשתמש ב-flash ולייבא את הפאנלים כאובייקטים נפרדים, או לעשות את אותו הדבר בדיוק עם וורד או פוואר-פוינט.
 
עצות טובות...

אני משתמש בפלאש כדי לערוך קומיקס ספציפי שאני עובד עליו, אבל רק בגלל שאני לא יכול לערוך אותו על הנייר בגלל שיש בו תמונות סרוקות שיאבדו מהאיכות שלהן אם אני אדפיס אותם רק כדי לסרוק אחר כך את דף הקומיקס הגמור. בגדול אני בעד לצייר את הקומיקס לגמרי על הדף. נכון שזה לפעמים כאב ראש, אבל התוצאה יוצאת הרבה יותר אורגנית ככה. כשעושים resize לציורים שונים אז אין אחידות ברמת הפירוט, עובי הקוים וכו'. אם יש לך בעיה בעיצוב דף קומיקס על הנייר תעשה מה שהרבה מקצוענים עושים: ט'אמבניילס. קח דף נייר ותחלק אותו לארבע או תשע מיני-דפים. ועליהם תקשקש ממש בגסות עיצוב פאנלים של הדפים. את הדף הסופי תעצב על פי אחד העיצובים הגסים שמצא חן בעינך. כמובן שעוד לפני השלב הזה רצוי לכתוב תסריט לסיפור שלך כדי שתדע כמה פאנלים יהיו בכל דף ומה קורה בהם (כדי שתדע איזה פאנלים להבליט ואיך). כל הסוד פה הוא בעצם התכנון. זה לא צריך לקחת יותר מדי זמן. בהצלחה!
 

אמיר0

New member
זה בדיוק מה שאני עושה

ואני חייב להסכים אם מיכאל שזו שיטה יותר טובה בשבילי - כי בסופו של דבר אני אוהב לראות את הדף מוגמר ביד ולהתעסק עם "עריכה" (בניגוד ל"ציור") כמה שפחות. כמובן שאם אני אצליח להפעיל סוף סוף את הסורק שלי (תקולל מיקרוסופט
), אני אוכל גם להעלות דפים לאתר.
 

אמיר0

New member
שאלה לגבי עריכה בפלאש

שאתה סורק תמונות ומייבא לפלאש, עדיף להשתמש בהן כמו שהן או להפוך לווקטורים לפני ה-resize ?
 
תלוי

כשהופכים את התמונה לוקטור אז היא קצת מתעוותת. אפשר לשחק עם האופציות של זה וליצור תמונות שנראות מוזר בכוונה. אבל בגדול, לא צריך להפוך את זה לווקטור. הסיבה העיקרית לאופציה הזאת היא כדי להקטין את גודל הקובץ הסופי ביצירת חומר לאינטרנט. מאחר ומדובר פה בחומר לדפוס זו לא בעיה רצינית. ככה שהעיצה שלי היא להשתמש בתמונות כמו שהן.
 

פויו

New member
מסקנה

אז אני מבין שאם אני מוציא חומר להדפסה כביכול, אז להשתמש בפוטושופ וזהו?
 
לא בדיוק

אני חושב שיותר טוב עם תוכנות וקטור כמו פלאש, פריהנד ואילוסטרייטור. אפשר לעשות את זה גם עם פוטושופ אבל אני חושב שזה יהיה יותר מסורבל. וכמו שאמרתי... אני מעדיף את הסגנון המסורתי...
 

Scum Bunny

New member
אני דוגל דווקא בשיטה ההפוכה

כלומר, לצייר בתפזורת על דף/דפים ולערוך אחר כך במחשב. לדעתי, הבעיה העיקרית בסידור הפאנלים מראש, עוד לפני שלב הציור, הוא חוסר הגמישות. עצם העובדה שאתה מוגבל לצייר לתוך מסגרת ולא סתם על דף יכול להשפיע על אופי ואיכות הציור. בעיקרו של דבר, פאנל של קומיקס הוא ייצוג של "צילום" מתוך העולם שבו מתרחש הסיפור. כאשר אתה מצייר על דף, אתה מוגבל (הן פסיכולוגית והן פיסית) על ידי הגבולות המרובעים של הדף. כאשר אתה מצייר למסגרת, אתה מוגבל על ידי גבולות המסגרת. העולם שאתה מצייר גודלו וצורתו כגודל המסגרת. אבל אם אתה מצייר על דף אתה יכול לצייר תמונה מקיפה וגדולה יותר ככל שדמיונך צריך, ואז "לצלם" מתוכה את הריבוע או המסגרת שתכניס לקומיקס. אצלי לפחות ההדל מתבטא. אבל בנוסף לזה יש כאן עוד המון גמישות שאין לך כשאתה מצייר דף שלם בבת אחת, כמו היכולת לבחור את צורת המסגרות והסדר המדויק של הפאנלים לפי צורת ואיכות הציורים שיש לך בכל פאנל, ולא ההפך, והיכולת להזיז ולשחק עם סדר וצורת הפאנלים כדי למצות את הכיוון, הקצב והזרימה של הציורים. או היכולת ליצור מספר אלטרנטיבות עבור פאנל אחד או מספר פאנלים ולהחליף בניהם כדי לקבל את התוצאה האופטימלית. והכי חשוב- היכולת לזרוק או להחליף חלק או חלקים מהעמוד בלי להצטרך לצייר מחדש את העמוד כולו או לדאוג, במידה והחלפת חלק, לבעיות באחידות העמוד. בנוסף, אם באופן טבעי אתה מצייר את כל מה שאתה מצייר בגדלים היחסיים בהם יופיעו בקומיקס ממש (כלומר, ציור גדול לפאנל גדול וקטן בפאנל קטן) אזי אין סכנה שהתאמת הציורים שלך לתוך פאנלים בעריכה תיצור הבדלים חדים בפירוט או בעובי הקווים שיפגעו במראה של הדף, גם אם חלילה תגדיל או תקטין טיפה ציור כזה או אחר כדי להתאימו למסגרת או פאנל.
 
הכל עניין של העדפה אישית... אבל...

יש בעיה אחת עיקרית בטכניקה שלך והיא בזבוז זמן. עם ציור מספר אלטרנטיבות לפאנל אחד וציורים גדולים שאתה "גוזר" רק חלק מהם, אתה פשוט יוצר לעצמך הרבה יותר מדי עבודה מיותרת. תאר לך שאתה צריך ליצור קומיקס של 22 דפים ויש לך רק חודש אחד לעשות את זה. לצייר מראש ציור גדול שאתה משתמש רק בחלק ממנו נראה לי בזבוז גדול. אבל כאמור, הכל עניין של העדפה אישית. מה שעובד עבור יוצר אחד לא בהכרח עובד אצל אחרים...
 

Scum Bunny

New member
הרשה לי להבהיר את עצמי

לא התכוונתי שעבור כל פאנל אני מצייר ציור שלם, ואז גוזר רק חלק קטן ממנו לתוך התמונה. ברור שהציור שאני עושה לא יהיה גדול בהרבה מגודל המסגרת אליה הוא מיועד. ההבדל הוא כזה: נניח שאני מצייר כביש ממבט על. באופן רגיל אני אצייר חלק של כביש, חלק מהבניינים שסביבו ואת המכוניות שלאורכו. עם כל הפרטים, אני אקבל ציור אליפטי משהו, בלי קצוות מוגדרים. אחר כך, בעריכה, אחתוך ממנו מלבן מסודר. רוב הציור שציירתי נצמא בתוך המלבן כמובן, אבל עדיין יש טיפה בחוץ, מה שגורם לזה שבשולי הכביש שנכנסו למסגרת יש עוד איזה חצי מכונית שבדיוק יצאה מהתמונה, חצי חלון של בניין שמתמשך מעבר לגבולות המסגרת וכו'. זה תורם לאמינות, וזה נראה יותר טוב כי הפירוט הוא אחיד על כל המסגרת. כשאתה מצייר לתוך מסגרת, כמו כשאתה מצייר על דף, אז באופן טבעי רוב הפירוט יהיה לקראת האמצא, ויפחת קרוב לשוליים. בנוסף, אתה צריך לדמיין באופן מדויק איך ממשיך הציור שלך "מעבר" למסגרת כדי שתוכל להוסיך את הנגיעות הקטנות שבשוליים שאצלי באות באופן טבעי (כל הדברים שמתחילים בתוך הציור ונגמרים מחוץ לו, איפה שאתה לא רואה) שחיוניות כדי שלא ייראה שהעולם שבציור מוגבל רק למה שבתוך המסגרת. מובן שאמן טוב ממני אכן יכול לעשות את כל העבודה הזאת בראש, ולצייר ישירות לתוך כל מסגרת מה שאני צריך לצייר בלי מסגרות כדי להגיע לתוצאה איכותית באותה מידה (או הרבה יותר, במקרה דל מיכאל...). אבל לדעתי זה handycap שאתה מתגבר עליו. לו לא היית מגביל את עצמך, ייתכן שהיית משיג תוצאות טובות אפילו יותר. בכל מקרה, ברור שזה עניין של העדפה אישית, ושל הרגל.
 

amitais

New member
scum- ככה זה גם נראה

זה בעייתי מאוד לצייר את הריבועים בנפרד, כי כמו אצל סקאם, יש חוסר אחידות גדול מאוד בין פריים לפריים, וזה נראה כמו קולאז' מודבק בגסות של אלמנטים ממקומות שונים. חלק מהקטע בקומיקס, כמו שהוסבר היטב באנדרסנדינג קומיקס שהולל ושובח פה, זה היחס בין פאנל לזה שיושב לידו. כדי שהיחס הזה יעבוד טוב, צריך לתכנן טוב מאוד, ולעשות סקיצות שבהן הפאנלים יושבים אחד ליד השני ולא בנפרד. לכן מומלץ גם שלפחות הפאנלים שבאותה שורה יצויירו יחד. אין שום מניעה לעבוד בגדול - כבר יצא לי לעבוד על דף קומיקס בגודל גליון (100X70 ס"מ), גם כשהתוצאה היא A4. ככה כל פריים הוא ענק ויש מקום להכל ולא צריך לעבוד בזכוכית מגדלת. כמה מגדולי הציירים האירופאים עובדים ככה. ראיתי אורגינלים של מאנארה והם ענקיים (תרתי משמע).
 

פויו

New member
אני לא חושב ככה

אני כבר עשיתי כמה עמודים מהקומיקס שאני עובד עליו וציירתי כל "ריבוע" בנפרד. אני מסכים עם זה שזה לוקח יותר עבודה ויותר זמן - אבל זה מניב תוצאות נראות לעין אם יודעים איך לערוך את זה כמו שצריך... אם מציירים כל ריבוע בניפרד ואחר כך עורכים, אז כל ריבוע נראה הרבה יותר מושקע (ולמרות ששמעתי כבר שקומיקס זה לא רק היופי של הציורים, אני חושב שזה רק מוסיף לאיכות הקומיקס)
 

Scum Bunny

New member
היי, אבל...

...תחשוב איך זה היה נראה אם הייתי עובד בשיטה השניה. מנסיון, הרבה פחות טוב. אני לא מכחיש שבאני אקסטרים זה קומיקס "מהיר ומלוכלך", והוא בהחלט נראה ככה. וגם בימים הטובים שלי אני לא משתווה לרמה שלך, של צי'ז, של אמבלם או של קומיקום, איך שאני לא אצייר את זה. אבל זה לא סותר את הטענה הבסיסית שלי. רק בגלל שאתה מורגל בשיטה מסוימת לא אומר שהיא טובה יותר, או טובה פחות. כמו שכולנו חוזרים ואומרים- זה עניין של העדפה.
 
דף הקומיקס

אני מסכים עם אמיתי שדף הקומיקס צריך להיות מתוכנן בתור מקשה אחת. כי לא רק מדובר באילו ציורים יהיו על הדף, אלא גם מה האינטרקציה בינהם ואיך הסיפור זורם מפריים לפריים. אני לא שולל שום טכניקה באופן אישי, אבל אני מסכים שאפשר לראות על דף יפה מאוד אם הוא תוכנן בתור יחידה אחת או אם מדובר בגיבוב של כל מיני ציורים שהודבקו יחד.
 

פויו

New member
מיכאל...

בגלל שאתה פה אדמינסטרטיבי אז אתה בטח מן כזה ספץ בעניינים האלו, מה דעתך שאני אשלח לך מייל עם העמוד הראשון של הקומיקס שאני עובד עליו ותגיד לי מה אתה חושב?
 
חופשי

לעומת זאת, אני חייב לציין שאם אני כבר 'ספץ' אז אני בטח לא היחידי פה. יש בפורום הזה מספר מכובד של יוצרים עם הרבה יותר ניסיון משלי ביצירת קומיקס. אם תציג את העבודה שלך פה בפורום אתה תקבל מגוון רחב יותר של תגובות. בכל אופן אם אתה מתעקש תרגיש חופשי לשלוח ל [email protected]
 

פויו

New member
לא יודע

אני די חסר ביטחון לגבי הקומיקס שלי. אולי זה כי זה הקומיקס הראשון שאני עושה ברצינות... יכול להיות שאני אפרסם פה, לא יודע. אם אני ארצה לפרסם אז פשוט להוסיף את הקבצים להודעה וזהו?
 

Scum Bunny

New member
"גיבוב" הא?

אוקיי, אני נכנע. אתם יודעים יותר טוב. מזל שקומיקס הוא לא הקריירה העיקרית שלי...
 
למעלה