שאלה לגבי עריכת קומיקס במחשב

לא התכוונתי להעליב

המילה גיבוב אולי לא מדוייקת, אבל מה שהתכוונתי להגיד זה שאפשר כמעט מיד לראות מתי מדובר בדף שצוייר כמקשה אחת ודף שעשוי מחתיכות שונות. לא אמרתי שזה בהכרח רע (למרות שאני אישית לא אוהב את זה), אבל אני מניח שאפשר להסיק את זה מהמילה 'גיבוב'. בחירה גרועה במילים מצדי. סליחה. בכל אופן, מדובר פה רק בדיעות אישיות של אנשים. אני לא חושב שיש גולש אחד בפורום הזה שממש מתפרנס מקומיקס. אני לא חושב שאנחנו 'יודעים יותר טוב', אלא פשוט חושבים אחרת.
 
ועוד משהו, באני...

יש מספר יוצרי קומיקס שמשתמשים בטכניקה הזאת שלך והם מתפרנסים בכבוד מקומיקס. גם אצל מרוול קומיקס. אבל אחד הדברים אצלהם שאני לא אוהב (שלא שמתי לב אם אתה עושה) זה שהם מנצלים את הפורמט כדי למחזר פאנלים ולהשתמש בהם מספר פעמים. בכל אופן, הנקודה שלי היא שאתה לא לבד.
 

Scum Bunny

New member
אהה, לא.

אני לא ממחזר פאנלים. בימיו הראשונים של הקומיקס עשיתי את זה פעם או פעמיים בגלל מחסור בסורק באותו הזמן, ובהמשך חזרתי על אותו דף עם טקס שונה מספר פעמים בכוונה תחילה. חוץ מזה- לא. באשר לביקורת על הקומיקס שלי, אני שוב חוזר ואומר שאף אחד לא רואה אותו בעין ביקורתית כמוני. יש סיבה שבניגוד לכל אחד ממכם אני מעולם לא שקלתי לפרסם את באני אקסטרים על נייר. אני מקבל בברכה כל ביקורת. רק ככה אני יכול להשתפר. פשוט הייתי מעדיף לקבל את הביקורת הזו באופן ישיר, לא בעקיצות מהמארב. אם משהו מפריע לכל אחד פה, אם יש לכם הצעה לכל דבר שאני יכול לשפר, ספציפית בכל רצועה או באופן כללי לכל המכלול- תגידו לי. תפתחו על זה פתיל. אני לא נעלב, בחיי. אני אקבל את זה כמחמאה. לא הייתי בא הנה אם לא הייתי רוצה ללמוד מהטובים ממני.
 
לעניין מיחזור הפאנלים...

כמו שאמרת מיכאל יש כמה יוצרי קומיקס, גם בינ"ל שעובדים בשיטת העריכה בפוטושופ, רובם אני חושב עושים זאת בסך הכל במיומנות מרשימה למדי. מכל אלו שאני יכול לחשוב עליהם שעובדים עם פוטושופ יש יוצא דופן אחד ש"מגזים" בעריכה וממחזר פאנלים וזהו ג'י אנאקלטו בעבודה האחרונה שלו על ATHENA INC. שם הוא מצייר ציורים גדולים במיוחד ואז "חותך מהם מידע", הוא משחק בהגדלו תו RESIZE חופשי, וזה באמת יוצא לא מקצועי ולא אמין, כי יש הבדלי עובי בין הקווים, ובעיקר כי רואים שזה מיחזור. ברוב חוצפתו הוא אפילו ממחזר בין חלקי חוברת שונים... לגבי BUNNY EXTREAM, המצב שונה... א. זה סטריפ בשחור לבן (ולפעמים אדום). ב. אין כמעט חוסר עקביות בעובי קווים. ג. זה אמת קומיקס "מלוכלך" שההדבקה שלו היא חלק מהקסם שלו, בניגוד לכמה מהעבודות האחרות שמככבות ב KEENSPOT... אני באמת חושב שצריך להיות א. יוצר קומיקס בצורה עצמאית ולהתנסות בנסיון לערוך פאנלים בפוטושופ. וב. לבחון היטב את הפאנלים של BUNNY EXTREAM כדי לים לב לזה שסקאם עובד עם פוטושופ לערוך את עבודותיו. ד"א, הפאנלים הממש מוקדמים של באני צויירו לגמרי ביד לדעתי והם דווקא ברמה פחות טובה טכנית מאלו שנערכו, אבל זה באמת כבר קשור ליותר מדי גורמים. אז אלו השני סנט שלי בדיון... עופר.
 

Cartman

New member
יש לי וידוי

אני יודע שזה יבוא לכם בהפתעה, אבל גם בהוברט הוברט אני ממחזר פאנלים. באמת. לפעמים אני אפילו משתמש באותו ציור פעמיים, או אפילו יותר!
 

yonabarak

New member
לא יכול להיות!!!

בוגד!! אנחנו סמכנו עלייך והערצנו אותך! חלק מאתנו אפילו שקלו למצוץ לך! איך יכולת למוטט כך את תמונת עולמנו המסודר והיציב, כמגדל קלפים, כקליפת השום, כחור בדלי!
 

ailag

New member
ולא רק זה

אלא כשהוא כותב כאן "הוברט הוברט", הוא עושה קופי פייסט מההוברט הראשון לשני!
 

אמיר0

New member
זה לא בהכרח בזבוז זמן

נגיד, כמו שאמרת, שיש לך קומיקס של 22 דפים. מהם 4 דפים שבהם מתרחשת סצנה באותו רחוב. כלומר יש סה"כ 20 פאנלים ברחוב. נגיד שמתוכם 5 מתרחשים מאותה זווית מצלמה (אם כי יכול להיות שבהיסט שונה). ציור רקע אחד גדול יהיה מהיר ומפורט יותר מחמישה קטנים. אתה פשוט יכול לחתוך אותו אחר-כך כדי להתאים לפאנלים, ולשים אותו מתחת לציור שכולל רק את הדמויות. אישית, לי ציורי רקע לוקחים יותר זמן מציורי דמויות.
 
למעלה