שאלה לגבי קמין (סולר ותקלות
???

שירי71

New member
שאלה לגבי קמין (סולר ותקלות../images/Emo32.gif???

אנחנו בבית אליו עברנו לפני מס´ חודשים... ויש בו קמין שהיה עוד כשהבעלים הקודמים היו. הבעיה היא שמילאנו סולר לפני חודש, ולפי מה שהנבו מאשנים כאן באזור מילוי חד פעמי של סולר מספיק לאיזה חצי שנה...(כאשר הקמין פועל נון-סטופ!!!) הקיצר הבאסה היא שהקמין אותו היינו מדליקים ומכבים לסירוגין פתאום לא נדלק, ובבדיקה גילינו שהמיכל סולר ממש כמעט ריק!!! מישהו מכיר? יודע? למי אפשר לפנות? ממה בעיה כזו נובעת וכו´???
 

shalvale

New member
ובכן

אצלי מיכל של 500 ליטר מחזיק מעמד בערך חודש וחצי (אם דלוק נון סטופ, על הדרגה הנמוכה ביותר). כל שנה יש להזמין טכנאי תנורים אשר גם ינקה את הארובה ויוודא כי אינה סתומה וגם יבדוק את תקינות התנור.
 
זה הרבה יותר הגיוני...

יש לי בנין עם 5 דירות ו-500 ליטר מספיק ל-10 ימים.... אין להניח שהרכילות על מיכל אחד לחצי שנה נכונה. בדיקת נסיון לפני כל עונה וניקוי ארובה ע"י טכנאי_ חובה!
 

amonit

New member
חודש וחצי בשימוש ללא כיבויי,,

זה הנפט שהוא זולל בדרך כלל. מנסיון אישי, כשמכבים את התנור הלהבה האחרונה שנותרת מפייחת את הכניסה של הנפט לפתח בתנור ושינויי הלחצים גם גורמים ללכלוך בתחתית המיכל להתקע באיזה שהוא מקום בדרך מן המיכל-צינור ועד לבית. עקב כך לא מומלץ לכבות ולהדליק - בעונה. יש כמה פתרונות במצב כזה. לכבות לחכות שיתקרר , לספוג את שאריות הנפט והפיח עם נייר סופג וכשמתייבש לחלוטין, לשאוב בשואב אבק היטב את התנור והכניסות, יש להזהר מאוד לא לשאוב אפר חם!! במידה וכל זאת לא עוזר, יש לפרק את היציאה מן המיכל לצינור ולנער היטב את הצינור בכדי לשחרר חסימה. בכל מקרה ברוב המקרים לוקח זמן בין המילויי המחודש של הנפט לבין ההדלקה הראשונה- חצי יום, זה נותן לטינופת לשקוע במיכל. אם כל זה לא עוזר- לקרוא לטכנאי. חשוב גם לא להדליק את התנור בחומרים שיפייחו יותר את התנור כמו נייר. חשוב גם לנקות את המראות והדלת מכל סימני פיח.
 

שירי71

New member
תודה לכולם - ואני בשוק!!!

כן זה מיכל של 500 ליטר וכן זה החזיק רק חודש בערך ולא זה לא היה נון סטופ (כי אנחנו עדיין חדשים בזה וחוששים להשאיר את זה דולק כשאנחנו יום שלם לא בבית) אבל מה - רק חודש וחצי? זה טירוף, לא? זה עלה 600 שח למלא את המיכל - כבר עדיף לחמם בחשמל לא??? אני פשוט בהלם ולנו אמרו שזה כל כך טוב וזול ושווה כלכלית אני פשוט בהלם ושאלה אחרונה לקינוח - טכנאי של לנורים כאלה (של ארובות) באיזה סיווג בדפי זהב מוצאים? וכמה זה עולה הניקוי? ועוד אחת: אנחנו צריכים להחליף את הכיסוי למעלה על הארובה לכיסוי בצורת האות T. איפה מוצאים דבר כזה וכמה זה אמור לעלות? ואיך מדביקים את זה לארובה? האם כיסוי בצורה עגולה (למעלה ראש עגול ולא T) גם טוב? כמה זה אמור לעלות? תודה!
 

shalvale

New member
נסיון לתשובות

אצלי ניקוי התנור ובדיקתו + חבילה של חומר נגד פיח (מעין שקיות ירוקות קטנות שזורקים לתנור פעם בכמה שבועות) עלה כ- 350 ש"ח. הייתי נותנת לך את הפרטים של הטכנאי שלי, אך איני ממליצה עליו מסיבות שונות... את יכולה לפנות לכל חנות המוכרת תנורים ולשאול על איזה טכנאי הם ממליצים. לגבי הכיסוי - אומרים שכיסוי T מונע יותר טוב כניסת גשם. לי יש כיסוי עגול, ובכל הגשמים העזים שהיו - לא נכנסה אף טיפה. שוב - תשאלי בחנות התנורים אם יש וכמה עולה, או אולי אפילו גגנים.
 

shalvale

New member
ואגב

אם הדלקתם רק כאשר הייתם בבית והתנור פעל רק כחודש - יתכן ובאמת יש סתימה. גם אם אין סתימה, הרבה פעמים לא מנוצל כל הסולר במיכל היות ובתחתית שלו שוקעים משקעים שונים. כלומר, אם את רואה שבמיכל נשאר מעט מאוד סולר ובכל זאת התנור לא נדלק - אז הסיבה לכך היא אחת מהסיבות שציינתי.
 
תעשי טוב חשבון....

כי אצלי החימום המרכזי ממזגן מרכזי וחשבון החשמל הוא 1300 ש"ח לחודשיים כאשר בימים הקרים מודלקת המערכת בצהריים ובימים ´נורמליים´ לקראת ערב. אין ספק שצריך גם להשווןת לפי מספר חדרים ואזור מגורים.
 
זה בית פרטי? אני מניחה שאי אפשר

להתקין קמין בדירה, נכון? אלא אם זו קומה עליונה.... בכל אופן, זה נורא רומנטי... ובהמשך לנושא, איזה מזגנים רצוי לשים בדירה בת 4 חדרים? אני מבינה שמיני מרכזי, אבל כמה כוחות סוס צריכים להיות לו? איזה כוח קירור או חימום? דברים חשבונים לשים אליהם לב?
 
אפשר להתקין קמין גם בדירה ישנה...

אפילו דו מפלסית...כרוך בהעברת צנרת לאחר חציבת מעברים ולפני תקוני טיח. אין מה שלא אפשרי. בקשר למיזוג מרכזי- לא מחשבים לפי מספר חדרי שינה כי גם המטבח ופנת האוכל מצטרפים לחגיגה. הכל מחושב לפי נפח הדירה (גובה החללים גם קובע), וברור שגם מיקום הדירה- קרקע, בינייים או עליונה. מזגן מיני מרכזי חד-פאזי (4 כ"ס מקסימום) עשוי להספיק לדירה של עד 90 מ"ר בתנאים אופטימליים. מעבר לכך צריך מזגן תלת פאזי וכאלה יש מ-4 ויותר כ"ס. כל משווק יעשה לך תחשיב מדוייק של גודל מערכת ומספר יציאות מיזוג בדירה ומיקומם. חשוב לדעת שאם לא יהיו תריסי אוורור בדלתות החדרים תהיה פעולת הקירור/ חימום משובשת בגלל בעיית אוויר חוזר.
 
יעל, אתם צריכים קמין, לרומנטיקה ?

בארץ, זה סתם קישקוש... את רוצה חימום טוב, אז תעשה חימום רצפה. המזגן טוב לקירור, לא ממש לחימום.כמה כוח סוס, זה עיניין של יועץ המזגן, אבל תיבדקי אך זרימת אוויר (כדי יותר פתחים, שלא יהיה "רוח" מכיוון אחד, אם זה מינימרכזי. אם מפוצל בחדר מסויים, תידעי, שיש מזגן גם מאוד יפה, גם נורה פרקטי, כי ל4 כיוונים זורק את האוויר, על פני הקיר, לא ישר בפנים.
 
אני לא אוהבת חימום מתחת לרצפה....

למרות שאני חושבת שבדירה החדשה מותקן כבר חימום כזה, וניתן לבקש להפעילו. בכל אופן, אנחנו ניקנה מזגן מיני מרכזי כנראה, כי זה הכי נוח, במיוחד אם אנחנו רוצים
עוד שנה שנתיים.... אם אני רוצה להזמין אנשי מקצוע, אני חייבת שהשיפוץ יגמר קודם, או שניתן להביא אותם לבית חצי משופץ, או אפילו עדיף לפני תחילת השיפוץ בשביל יעוץ?
 

amonit

New member
דחוף לפני השיפוץ!

בכדי שיוכלו לתכנן את ההכנה, ההנמכה ואת החשמל שהוא חשוב במיוחד, קו חשמל גם אם הוא חד פזי חייב להיות מחובר ישירות ללוח, וחייב להיות שקע כח, היית רוצה אחרי השיפוץ תעלות חשמל בכל הבית? בכל מקרה יכול להיות שבתכנית השיפוץ תחליפו את לוח החשמל ותארגנו מחדש את השקעים האחרים, דחוף דחוף לפני השיפוץ להזמין יעוץ כך שהמזגן לא יהיה טלאי אלא חלק אינטגרלי מהעסק כולו.
 
את צודקת...בעצם כולכם צודקים...

ואני אזמין כמה חברות ברגע שיהיה תיכנון די סופי של הבית, בכדי שנראה איפה אנחנו רוצים את היציאות של המזגן - בשלב זה לא ידוע אפילו איפה יהיו החדרים.... ברור לי שיתכן ונאלץ לעשו התאמות קלות (!!) בתכנון אחרי הביקור של איש המזגנים, אבל אי אפשר להביא אותם כבר בשלב הזה... יש המלצות על חברה מסויימת?
 
המלצה לאנשים, שעבדתי אתם, זאת לא

פרסום? קודם למי לא ממליצה: ענק המזגנים, לא עושים את התעלות של מינימרכזי, לכן כל הזמן ממליצים למזגנים מפוצלים, בלבד! להתרחק מהם! כבר עיצבנו אותי כמה פעמים, בדירה אחד כבר לא יכולתי לעשות כלום, כי הלקוח שילם, אבל הפתרון לא אידאלי, שעושים. ________________________________________________________________ אבירם - 6182428 - 03 בחור צעיר, אבל מקצוען. שנים הייה שכיר, לא מזמן חפך לעצמאי, המחירים שלו סבירים מאוד. לא מהשועלים שמספרים סיפורים, מוחרים לוגשים. ________________________________________________________________ דניאל - 456304 - 052 בכיץ אחרון הרכיב מזגן מיצובישי, ללקוחה, "הרגתי" אותו עם הדרישות שלי, אבל הוא עמד בזה, ועשה עבודה טובה. מחירים סבירים מאוד. ________________________________________________________________ אהרון - 593816 - 052 מומחה רציני בתכום, בבית פרטי, בראשון לציון, שתכננתי, עשה מערכת צ´ילר (4 קומות, 300 מ"ר ~ ), אבל לפי דברו, עושה עבודות קטנות גם כן. המחירים שלו, לא ידועים לי, כי נסגר בין הלקוח, ובינו, וגם לא רלוונטי, כי זאת היתה עבודה גדולה. _________________________________________________________________ חיים לחב - 7451552-09 / 437667 - 052 הכרתי אותו, דרך עסקים בהונגריה, מקצוען, אבל עוד לא עבדתי איתו, בפרויקט משותף.
 
תסלחו לי, פעם ראשונה ניסיתי את ה...

הסימנים, ויצאה בבלגן קצת. עכשיו הנסה לתקן. אולי אצליח: ענק המזגנים
אבירם
דניאל
אהרון
חיים לחב
ולכולכם
 
כבר במצב סקיצה, כדאי לפנות ליועץ...

מזגן. האדריכלית, יועץ המזגן צריכים לעבוד בשיתוף פעולה, כי תעלות המזגן, אלאמנט חשוב, בתכנית התיקרה. לא נעים לי, מהאדריכלית שלך, אבל אני ממליצה איזה סדרת תכניות, שבכול שיפוץ יסודי, חייבים לעשות: 1. תכנית מצב קיים - 1:50 , על בסיס מדידה מקצועית בשטח. 2. סקיצה על בסיס תכנית מצב קיים, מדויק בקנה מידה 1:50 , אבל ללא מידות, אלא עם סידור רהיטים.(כי חדר = בין הקירות רהיטים > חלל נעים ) 3. תכנית הריסה, ובניה 1:50 4. תכנית נקודות אינסטלציה, קוי ביוב עם קופסאות ביקורת 1:50 5. תכנית נקודות חשמשל, על בסיס סידור רהיטים (של הסקיצה) 1:50 + במטבח 1:20 , כי נקודות רבות, ודרוש דיוק ! 6. תכנית מטבח, כלל חתכי-מבטים לכל כיוון, 1:20 מינימום, אבל לביצוע נגר פרטי, מוסיפים פרטים 1:2 7. פריסת קירות חדרי אמבטיה, כלל תכניות נגרות של ארונות, ציון נקודות התחלה של הריצוף, והחיפוי. 8. תכנית תקרה 1:50 (בשיתוף פעולה עם יועץ המזגן) 9. רשימת חלונות, ודלתות. 1:50 (+ פרטים, אם לא סטנדרטי) 10. כתב כמויות , רשימת עבודות, בסדר טכנולוגי, לקבלת הצעות מחיר של קבלנים, או קבלני משנה. חוץ מזה, ממליצה לבחור את כל גופי תאורה, לפני סיום תכנית נקודת חשמל, כי כדאי למנוע שינוי מקום של הנקודות - רוב החשמלאים גובים על זה כסף נוסף.
 

zzz1

New member
מזגן לחימום

לי יש מזגן מיני מרכזי והוא מחמם ממש טוב. (אני גר איזור השרון).
 
למעלה