שאלה לדיון, צמחונות אצל ילדים

dim18

New member
שאלה לדיון, צמחונות אצל ילדים

בזמן האחרון אחי הקטן בן ה-13 מתעניין מאוד בצמחונות שלי ואפילו אמר כמה פעמים שהנה "אוטוטו" הוא הופך לצמחוני. האמת שאני מבין שחלק מזה בא בגלל שהוא מושפע ממני אבל הוא דיי מתמיד בעניין, ובכלל הוא אוהב מאוד בעלי חיים ודיי מתעניין בנושא תוך כדי קריאה באתרים שונים. אני מאוד תומך ברעיון אידיולוגית והייתי שמח לראות את אחי הקטן עובר לצמחונות כבר בגילו, אבל בהחלט לא על חשבון הבריאות שלו. אני מבין שישנן דוגמאות רבות של ילדים שהפכו לצמחונים כבר בגילאים כאלו ומוקדמים יותר אך עדיין אייני יודע כמה בריא העניין. מלבד העניין הזה אחי גם סובל מברזל נמוך ועודף משקל דבר שיקשה מאוד לבנות לו תפקיט צמחוני מסודר שיענה על שתי הבעיות הללו. הייתי רוצה לשמוע את דעתכם בנושא, האם אתם חושבים שתזונה צמחונית מתאימה לילדים ובאילו תנאים צריך לאפשר לילד לעבור לצמחונות וכייצד. הייתי גם מאוד שמח אם תוכלו להביא קישורים למקורות מקצועיים בענייין במיוחד לגבי איך לבנות לו תפריט מאוזן למרות הבעיית הברזל הנמוך (כמובן שמלבד זאת במידה והוא אכן יחליט לעבור לתזונה צמחית נתייעץ עם אנשי מקצוע). קיימת עוד בעייה קטנה בנושא והיא ההורים שלי. למרות שהם אנשים פתוחים לרעיונות חדשים ואוהבי חיות אמיתיים (האכילו לי את החתולי רחוב כל המלחמה) אבל יש להם הסתייגויות קשות מעניין הצמחונות. לי הם הרשו להיות צמחוני רק מגיל 17 וגם אז אחרי התייעצות עם שני רופאים ותזונאית ומעקב של בדיקות דם כל שנה. הייתי באמת רוצה לחסוך מאחי את כל הויכוחים איתם, ככה שאם יש לכם נסיון בעניין הורים דאגנים אשמח אם תעזרו לי גם בנושא הזה.
 
שאלה טובה

עקרונית אין בעיה להיות צמחוני ובריא בכל גיל. הבעיה היא שבגיל כזה בדרך מוציאים מהתפריט את הבשרים שהם מקור חלבון, ברזל ו B12, ובמקום להכניס במקומם דברים אחרים מוסיפים עוד תפוחי אדמה לצלחת. אם הוא באמת יחליט לנסות ולהיות צמחוני, אני חושבת שהתייעצות עם תזונאית ועם רופא (בדיקות דם) יהיו דבר מבורך, והלוואי שכך כל אחד היה מתחיל את דרכו. כך תוכלו להכין לו תפריט שגם יטפל בבעית עודף המשקל בצורה נכונה, וגם יבנה תפריט מאוזן ויחליף את הבשר בתחליפים ראויים ומאוזנים. לגבי ההורים - לי אין ניסיון התמודדות עם הורים מתנגדים, אני אשאיר לאחרים לתרום מנסיונם.
 

לקשמי

New member
צמחונות בכל גיל

אני חושבת שאפשר לעבור לצמחונות בכל גיל ויש גם לא מעט אנשים שהם צמחונים מלידה ואין להם חוסרים תזונתיים כלשהם. מה שכן, חשוב כמובן להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, שתכלול את כל אבות המזון. לגבי עודף משקל וברזל נמוך, לצורך כך רצוי לעשות בדיקת דם עם ההחלטה לעבור לצמחונות וגם אחר כך, כל תקופה מסויימת. (בדיקת דם כל שנה היא דבר סביר והגיוני בהחלט). אם יש חוסרים או בעיות אחרות רצוי להתייעץ עם רופא ו/או תזונאי/ת. בהצלחה.
 

ron1245

New member
מה באשר לאלו

שלא יכולים להיות לא צמחוניים אך ההורים מכריכים אותם ללא כל הוראה מרופא? זו ממש בעיה כי לפעמים אפשר להקיא והלכה הארוחה וזה מפחיד להיות בולמי.
 
למעלה