כרגיל - אתה משקר ומבלף
"אתה ואחרים פה מכחישים כל אירוע ואירוע שאירעו על פי התנך" שקר וכזב! אני מכחיש את גן-עדן ואת החרב המתהפכת. אני מכחיש את הנחש המדבר. אבל אני לא מכחיש שהיו מלחמות בישראל, אני לא מכחיש שהיו מלכים כמו סנחריב, מתושלח, פרעה, דוד, שלמה וכו´. אני לא מכחיש שהמלכה שבא חיה. ואני לא מכחיש שעם ישראל גלה לבבל. ההכחשה התנ"כית שלי היא מאוד מורכבת ומפורטת. אני מכחיש אגדות פנטסטיות כמו שמשון שהרג אלף איש עם לחי חמור. ואני לא יכול לקבל כעובדה את הסיפור של משה ועשר המכות. הטקסט התנכ"י מערבב כל הזמן בין דת ומציאות, בין דמיון ובין היסטוריה. הערבוב הזה מאוד מסובך לניתוח, והדתיים מתקשים מאוד להבדיל בין תיעוד ובין פרוזה. זאת הבעיה שלהם, לא הבעיה שלי. בכל מקרה, מה שאתה אמרת זה שקר מוחלט. "בעיה חמורה היא כאשר יהודי מכחיש את ההיסטוריה שלו" אני מסכים איתך שזו בעיה חמורה, אבל אני לא מכחיש את *כל* ההיסטוריה, אני פשוט מכחיש את קיומה המציאותי של המיתולוגיה והפנטזיה. "ישנם המונים כיום (והמצב רק יחמיר) שהינם מכחישי שואה" אני לא אחראי על מכחישי השואה. יש להם בעיות משלהם. "נראה לך באמת שעוד 5000 שנים (ובטוח הרבה לפני) מישהו יאמין שהיתה שואה, חוץ מיהודים?" אין לי שום דרך להעריך מה יקרה עוד 5000 שנים. וגם לך לא. אתה אינך נביא בעל כוחות על-טבעיים. אתה בסך הכל בחורצ´יק. "ולכן אני רואה חומרה רבה כאשר קיימת הכחשה להיסטוריה" היסטוריה היא מושג מורכב. כאשר אתה מנסה לתאר אירוע היסטורי, ההבדל בין הכחשה לבין סילוף הוא לפעמים דק מאוד. אני לא מכחיש את ההיסטוריה, אני פשוט מתאר אותה במבט ביקורתי, ריאליסטי ומודרני. "עם ללא היסטוריה הוא לא עם" אני מעדיף עם ללא היסטוריה מאשר עם ללא חיים. השואה חיסלה שליש מן העם שלנו, וזה הרבה יותר חמור מבורות היסטורית. קודם כל חיים - אחר כך היסטוריה ופילוסופיה. קודם כל איכות חיים - ואחר כך מיתולוגיה ופנטזיה. קודם כל משפחה וחברים - ואחר כך תפארת קרבות ומורשת ישראל.