00000000000000000000
New member
עיין ב:
מסכת נדה, דף ס"א, עמוד ב': למדו רבנן. "בגד שאבד בו כלאים הרי זה לא ימכרנו לעובד כוכבים ולא יעשנו מרדעת לחמור, אבל עושה ממנו תכריכין למת". אמר רב יוסף: "זאת אומרת שמצות בטלות לעתיד לבא!". אמר לו אביי, ויתכן שהיה זה רב דימי: "והרי אמר ר' מני בשם ר' ינאי: לא דיברו אלא לספדו, אבל לקוברו אסור". אמר לו: "זה כן מדובר על אפילו לקוברו, וזהו רבי יוחנן לטעמו, שאמר רבי יוחנן: מהו זה שכתוב 'במתים חפשי'? כיון שמת אדם נעשה חפשי מן המצות". מקורות נוספים: *המפרשים על המקום. *קובץ שיעורים, חלק ב', סימן כ"ט.
מסכת נדה, דף ס"א, עמוד ב': למדו רבנן. "בגד שאבד בו כלאים הרי זה לא ימכרנו לעובד כוכבים ולא יעשנו מרדעת לחמור, אבל עושה ממנו תכריכין למת". אמר רב יוסף: "זאת אומרת שמצות בטלות לעתיד לבא!". אמר לו אביי, ויתכן שהיה זה רב דימי: "והרי אמר ר' מני בשם ר' ינאי: לא דיברו אלא לספדו, אבל לקוברו אסור". אמר לו: "זה כן מדובר על אפילו לקוברו, וזהו רבי יוחנן לטעמו, שאמר רבי יוחנן: מהו זה שכתוב 'במתים חפשי'? כיון שמת אדם נעשה חפשי מן המצות". מקורות נוספים: *המפרשים על המקום. *קובץ שיעורים, חלק ב', סימן כ"ט.