שאלה לכולם

anat443

New member
שאלה לכולם

מי איבחן את הנער/ה שלכם?
מהם התסמינים בגיל הזה?
יש לי בת בת 14 מגיל 2.8 לקחתי אותה לאבחון (ADHD בעיות רגשיות , ויסות חושי , בעיות חברתיות ועוד)
יש לי גם בן היום בן 5.5 אובחן בגיל 4 ממש כמו אחותו ולפני חודשיים אובחן ASD.
הם כל כך מזכירים אחד את השניה ובליבי התחושה שגם היא ASD אך הפסיכיאטר שלל זאת (לא מומחה באוטיזם)
תמיד היו בעיות חברתית , קושי להבין סיטואציות,נוקשות , ויסות ועוד
העניין איתה שבבית הספר וגם בבית ההתנהגות ,ההתפרצויות וכו' שונות לחלוטין מאיך שהיא מתנהגת אצל הרופאים או מאבחנים.
אפילו התרפיסטית (בביה"ס)שלה כתבה כי מהכרות איתה שנתיים בחדר היא ילדה אחרת מאשר מחוץ .
היא כאילו עוצרת את עצמה .
יש לכם המלצות למאבחנים בגיל הזה?
או איזה שהם המלצות ?
תודה מראש ,
ענת
 

TikvaBonneh

New member
ממש מזכיר את הסיפור שלנו

בעיקבות האיבחון של נדב, האח הקטן, התחלתי לחשוד שהבעיות של אחיו, יותם, נובעות מכך שהוא שייך לספקטרום האוטיסטי.
הפסיכיאטרית המטפלת בו אמרה לי שאני טועה.
וחוץ מזה, הוא מסתדר יפה בבית הספר, למה לקלקל?
אם אאבחן אותו, לא יסכימו שהוא ימשיך ללמוד שם.
זה היה בכיתה ח.
בכיתה ט הבן שלי הגיע למשבר.
מצד אחד הלחץ הלימודי גבר, והוא כבר לא יכול היה להצטיין בלימודים. הפרעת הקשב הרימה ראש.
מצד שני, הפן החברתי נעשה לו חשוב יותר. זה גיל שכבר לא נעים להסתובב עם אמא והאחים הקטנים. החברים זה הדבר הכי חשוב.
הוא הראה סימני דיכאון, והתחיל לבקר במרכז גשר בכ"ס, לנוער במשבר.
שם הפסיכיאטר הקשיב להשערה שלי ובדק אותה ברצינות, ושם הוא אובחן ע"י ד"ר גידעון רצוני משלוותא.
היכן עוד ניתן לאבחן?
מרכז בית אחד של עופר גולן – לשם הלכנו כדי לקבל איבחון פסיכולוגי מפורט.
ד"ר מיכל רפפורט – פסיכיאטרית שטיפלה בו לאחר האיבחון
ולאחרונה נפתח מרכז "קשתות" באיכילוב, של ד"ר חגית נגר שימעוני.
 

anat443

New member
המשך

גם אצלי ההיתדרדרות החלה בשנה שעברה בעקבות חרם חברתי
הלימודים אף פעם לא היו הצד החזק אך בשנה זו לא היה תפקוד בכלל
2 נסיונות פגיעה עצמית .
עכשיו יש לה 2 חברות וכל אחת עם בעיות קשות משלה .
אני בהחלט אובדת עצות וגם לה נמאס ללכת לרופאים
ענת
דרך אגב אני הגבתי בשאלה לשרשור של האבחנה השניה במשפחה כדי שפותחת השרשור והמגיבות גם יענו לי .
למה השאלה נפתחה בנפרד?
תודה מראש
 

TikvaBonneh

New member
כנראה שהיא ממש סובלת בבית הספר

פתחתי את השאלה שלך בנפרד כדי שהיא תעלה לראש העמוד וכל מי משנכנס יראה אותה.
את הגבת בשירשור ישן שכבר לא יכול לעלות לראש העמוד.
אם את רוצה ספציפית שפותחת השירשור תגיב לך, אז אני אוסיף קישור...
מצרפת לך קישור למרכז גשר, כי נשמע שהיא אכן במשבר..
http://hospitals.clalit.co.il/hospi...isisCenter/Pages/GesherChildCrisisCenter.aspx
 
תיקון: מרכז "מראות" ביחידה להתפתחות הילד באיכילוב

היי תקווה,
המרכז שנפתח באיכילוב נקרא מרכז "מראות" בהנהלתה של ד"ר חגית נגר שמעוני.
המרכז מאבחן ומטפל בילדים על הספקטרום האוטיסטי מגיל 6-18 ונשמח מאוד אם יוכל לסייע להורים רבים.
הנה דרכים ליצירת קשר עם המרכז:
[email protected]
או בטלפון- 03-6972516
יש להם גם אתר אינטרנט מעודכן עם המון מידע שעשוי לענות על הרבה שאלות של הורים: http://www.tasmc.org.il/Dana-Dwek/p...ve-social/Pages/Autisem-cognitive-social.aspx
נשמח לענות על כל פניה או שאלה.
 

TikvaBonneh

New member
נראה ממש טוב

אני שמחה שיש עוד מכון שמשתמש בכלי איבחון ADOS/ADI.
אני אשים קישור אליכם בקישורי הפורום.
יהיה נחמד אם תשימו קישור לפורום באתר שלכם.
 
כל כך מזכיר את בן שלא מאובחן

כן מאובחן בכל האותיות האפשריות
השנה בכיתה ז' לחץ של הלימודים הביאו אותו להתקף חרדה של כ-חצי שנה
הקייץ הביא אותו למקום הרבה יותר טוב כך שהקרבה לתחילת שנה מאוד מלחיצה אותנו .
&nbsp
אני אחרי ש5 פסיכיאטרים אמרו שישנה בעיית תקשורת אבל היא משנית ללקות השפתית אז החלטנו לא ללחוץ כל עוד הוא מקבל את כל מה שהוא זקוק לו מבחינת טיפולים והכלה והתאמות יהיו רק בתיכון על פי האבחון הפסיכודידקטי
 

TikvaBonneh

New member
בתיכון הלחץ של הלימודים הוא בלתי נסבל

ממש מרוץ לבגרויות. יותם לא הצליח לעמוד בו. הוא הותש מהר מאוד.
 
בתקופתי הלחץ היה רק שלושה חודשים בסוף י"ב.....

&nbsp
ולמזלי זאת היתה תקופה די טובה שלי, כך שהצלחתי לעבור אותה בשלום.
אבל אני סבור שאם זה היה כמו היום, גם אני לא הייתי עומד בלחץ.....
 

TikvaBonneh

New member
יש לך גם הפרעת קשב, נכון?

זה עוד יותר מקשה על הלימודים בתיכון.
 
אמת ואני למדתי בכיתה די רועשת, אפילו במבחנים

יום אחד המורה למתמטיקה ריחמה עלי ואמרה לי להיבחן בחדר סמוך לבד...באותו מבחן קיבלתי 75 במקום להיכשל...
אבל לא ידעתי אז לבקש להפוך את זה למשהו קבוע...
היום קשה למצוא חדר שקט ברוב בתי הספר, בדרך כלל שולחים לחדר של המזכירות ואפילו בספריות לא תמיד שומרים על שקט...
&nbsp
 
תקווה האבחון לא ישנה מבחינתנו

יש כבר מספיק אבחונים
לקראת התיכון הכוונה להגיע לכיתה קטנה או אתגר או מב"ר
הכוונה שלנו שהוא יצליח לסיים תיכון בכלל לא מדברים על בגרויות
ולא שהוא לא מעל הממוצע ביכולות רק הלחץ לא יתאים לו .
&nbsp
מקווה שנצליח גם בכיתה ח' בבי"ס המשולב עם היסודי אצלנו לקבל עבורו התאמות לפי האבחון הפסיכודידקטי
בתחילת שנה ניצור קשר עם המורה האחראית על החינוך המיוחד בבי"ס
לקראת סוף שנה היא יצאה לחופשת לידה .
 

TikvaBonneh

New member
אני חושבת שבכיתת מב"ר עושים בגרויות

השאלה אם אין שם לחץ. יותם נשבר די בתחילת כיתה י, הרבה לפני שהגענו לבגרויות. הוא עבר לב"ס חינוך מיוחד, שם עשה בגרות באומנות, כי הוא מאוד אוהב לצייר, ויחידה אחת של מתמטיקה - זה הספיק לו. אני מבינה שאצלכם באיזור אין בי"ס או כיתה שלא הולכת על כל הקופה=בגרות מלאה. נכון?
 
ככל הידוע לי במב"ר עושים בגרות מלאה

מה שכן, מתרכזים כל סמסטר במקצוע אחד או שניים בלבד ואין כל מני תוספות....בדרך יש המון התחשבות בתלמידי מב"ר אבל מקבלים רק כאלה בלי בעיות התנהגות.
נדמה לי שבאתגר עושים רק בגרות חלקית בדרך כלל...כמובן שאפשר להשלים אחר כך.....
 

micpri

New member
גם אתגר וגם מב"ר מיועדים לבגרות מלאה.

ההבדל הוא במספר השעות שמקבלים בכל מקצוע - באתגר קצת יותר שעות.
 

yonitbrk

New member
ומה עם כיתת תקשורת?

עומר לומד בכיתת תקשורת, עולה ליא', עשה השנה שתי בגרויות ,הכוונה שיעשה בגרות מלאה, כמובן אם אפשרות לפצל את הבגרויות לאורך השנים , אם יצטרך גם ליג'-יד'. כך עשיתי גם עם רז, שאמנם לומד בבית ספר השייך לחנ"מ של לקויות למידה, אך ניגש לבגרות מלאה, תוך כדי זה שביקשנו מהצבא דחיה לצורך למידה, עם המלצה מהפסיכיאטרית, וכך השנה ביג' ישלים את הבגרות.
 
עונה לכולם במרוכז

אין אצלנו כיתות תקשורת בבתי ספר האזוריים ( גם מי שמאובחן וזכאי לומד בכיתות האחרות )
יש 3 סוגי כיתות חינוך מיוחד : כיתה קטנה( מופת ) למי שזקוק לכיתה קטנה כן עושה בגרויות לפי היכולת .
מב"ר כמו שרונן כתב כן עושים בגרויות אבל הלמידה רק לאותם מקצועות שבהן יש בגרות .
אתגר : הרצון שתהיה תעודת סיום יב' /בי"ס רק מי שרוצה ויכול ניגש לבגרויות .
&nbsp
הייתרון של הבי"ס הוא צוות מאוד מאוד מכיל עם חדר הירגעות בכל שכבה והמון אפשרויות למגמות שמתאימות כמעט לכל תלמיד .
&nbsp
הייתרון הנוסף שזה הבי"ס שלי וגם אחת הבנות למדה שם ומכירים אותנו עם נקודות זכות
הבת שלמדה שם עם לקויות למידה בכיתה רגילה סיימה יב' עם תעודת הצטיינות .
&nbsp
&nbsp
 
מוסיפה בהקשר לבי"ס לחינוך מיוחד

זה אומר לנתק את בן מכל החברים שלו
אמנם לא תמיד הוא מבין סיטואציות או קודים התנהגותיים אבל הוא מאוד חברותי וקשור לחברים שלו
ויש לו הרבה חברים .
&nbsp
וגם המרחק זה אומר לנסוע לבד לבאר שבע ןשעות לימוד אחרות מהחברים שלו .ואין המלצה באבחון הפסיכודידקטי לחינוך מיוחד .
 
למעלה