שאלה לכל מי שיודע

tamir2006

New member
שאלה לכל מי שיודע

לאיזו מדינה לאירופה אוכל להגר עם מקצוע עבודה סוציאלית?? איפה המקצוע הזה הכי מוערך ופחות או יותר נדרש אפשר להגיד? האם בכלל צריך עובדים סוציאליים באירופה?
 

Woking

New member
השאלה כללית מדי

אין כאן מישהו שמכיר את כל מדינות אירופה. בוא ננסה את זה ככה: איזה שפות אירופאיות אתה יודע, שהרי לא תוכל להיות עובד סוציאלי בלי שפה מקומית.
 

tamir2006

New member
שפה

שפה זה משהו נרכש.אני שואל על מנת לבדוק באופן הכי כללי ותאירטי על מקומה של העבודה הסוציאלית במדינות אירופה או במדינת אירופה ספיציפת אחת שמישהו מכיר טוב ויודע לענות מהמקום שלו. מן הסתפ שאני לא עוזב מחר לגרמניה לעבוד שם כעובד סוציאלי אבל ,למשל, מעניין לדעת על מקומה של המקצוע בגרמניה מכל ההיבטים. אשמח לקבל תגובות יותר מפורטות תודה
 

noa scotland

New member
אם תרצה לעבוד מיד או כמה שיותר מהר

מיום שאתה מגיע לאירופה, אז אל תזלזל בשפה! אם אתה חושב שאתה יכול ללמוד את השפה כשאתה עדיין בארץ, ולהיות מסוגל להתחיל לעבוד עם אנשים מיד כשאתה נוחת - אז מצטערת, אבל אני חושבת שאתה טועה. בעבודה סוציאלית אתה צריך להיות בקשר יומיומי עם אנשים ולהבין את כל הניואנסים של השפה שלהם - סלנג, ביטויים מקומיים... - וזה יהיה לך אחרי שתגור במקום כמה שנים תוך כדי דיבור שוטף, האזנה לרדיו/טלויזיה וקריאת עיתונים (וגם ערבים משותפים עם המקומיים בפאב
). לכן השאלה איזו שפה אתה דובר חשובה, כי השפה הזאת תיתן לך "פור" לעומת שפות שתצטרך ללמוד מאפס.
 

tamir2006

New member
חוזר שוב על שאלתי

אני מודה לכל המגיבים לשאלתי מקרב לב אך אתם מפספסים את הנקודה. שאלתי מה מקומה של העבודה הסוציאלית במדינות אירופה לפי מה שידוע לכם מהמקוםפ שאתם נמצאים בו.עד כמה המקצוע נדרש ומתוגמל? אלו העניינים היחידים שכרגע מעסיקים אותי.אדאג לשפה לכשזה יהיה רלוונטי לגבי. תודה שוב מראש
 

berlinale

New member
את האמת - השאלה שלך קצת משונה

- אם השאלה לחלוטין אקדמית ותיאורטית ובעצם עוסקת בהשוואת משכורות ומעמד, אז זה לא ממש מקומה. זה גם דבר שקשה קצת להשוות, בעיקר כשיש עו"סים שעושים סוגי עבודות שונות, במגזר הפרטי והציבורי. אם אני אגיד לך (נגיד) שעובד בלשכת הסעד של ברלין-נויקלן מרוויח 1500 אירו בחודש נטו - מה זה יגיד לך על עומס העבודה? על הכבוד שהוא מקבל או לא מקבל? על המצב היחסי לעבודות אחרות של שכיר במשק הגרמני? על הקביעות שיש או אין לו (דבר חשוב בגרמניה. מעמד של Beamter זה ערובה לחיים נוחים מאוד)? בכל מקום בעולם זאת עבודה מאוד קשה ומסתכלת - אתה עובד עם אנשים שברובם לא "ישתקמו". בסופו של דבר בהרבה מערכות סעד אתה מרגיש כאילו כל התפקיד שלך להעביר להם כסף כדי שהם ימשיכו עם התנהגותם הנלוזה. - אם השאלה פרקטית, אז כמו שנועה אמרה, יש רלוונטיות רבה לשאלות כמו שפה, חוקי סעד מקומיים (אם בכלל אפשר להשתמש בתואר ישראלי כדי להפוך לעו"ס שם), וכמובן התחום שבו אתה מעוניין לעסוק בתוך עבודה סוציאלית. - ואחרון ודי, אני מריחה תסכול. זה יכול להיות תסכול מן היחס למקצוע ומהשכר שאתה מקבל בארץ; זה יכול להיות מן המקצוע עצמו; זה יכול להיות מן החיים בארץ. תעצור שנייה ותעשה חושבים מה בדיוק טעון שיפור: כי הגירה היא לא ממש פתרון אלא אולי לטווח ארוך. בהתחלה תהייה תקופה ארוכה של עוני, של חוסר כבוד ושל זרות.
 

tamir2006

New member
חוזר על שאלתי

ספיציפית לגרמניה ,למשל,היכן שאת מתגוררת להבנתי.מה מקומה של המקצוע בחס למקצועות אחרים,עד כמה הוא מתוגמל,היכן עובדים העו"סיים,מה השכר הממוצע של העו"ס בגרמניה. בלי קשר אלי!!!
 

Woking

New member
מה דעתך על איזה מילה

כמו תודה, או בבקשה? וסימן קריאה אחד מספיק בדרך-כלל, ואם אפשר אז עדיף בלי בכלל. תודה.
 

tamir2006

New member
מנהל יקר

אם היית קורא את הודעותי מלמעלה כנראה שתגובתך היתה יותר מעודנת או לחלופין לא היתה בכלל. אבל ח"ח על הערנות.
 

אלוניס

New member
אם אתה עושה מחקר השוואתי כלשהו

ונחוץ לך מידע מדויק - אז מובנת לי הגישה שלך בשרשור הזה. במקרה הזה מומלץ לחפש במילון את הערכים בשפות האירופיות החשובות לך, להריץ חיפוש בגוגל ולקוות שתבין את המידע שיופיע בדפים שיעלו. אחרת נתנו לך תשובות לא רק מכל הלב - אלא גם מאוד חשובות. כמו כן, אם אתה אכן עושה מחקר לא ברור לי איך תשובות שתקבל כאן יהיו קבילות. אם אתה כבר עו"ס ותוהה לגבי אירופה - אנא פרט קודם כל אם יש לך דרכון של מדינה החברה באיחוד. אם אין לך - גם אם מטרת השאלה היא התקווה שיהיה מעסיק באירופה שיהיה מעוניין בשירותיך עד שיהיה מוכן לטרטור של להזמין אותך - תצטרך בהחלט לדעת את השפה. ולא רק בלמידה בארץ אלא בהחלט תוך שהייה במדינה (בהנחה שיתנו לך איזו שהיא אשרת שהייה שתאפשר לעבוד ובהנחה שאז תמצא עבודה - המון הנחות שעד שהן מתקיימות צריך לממן אוכל, שכ"ד וכו' - לא זול, רק ברמז...). מי שעונים לך הם אנשים ש"הצליחו" ונמצאים אכן באירופה. ויותר מסביר שבגלל שמדינות אירופה לא מעוניינות בנתמכי סעד - שרובנו אינם נמנים על צרכני שירותים סוציאליים ולכן המידע שיהיה לנו מוגבל. איתך הסליחה.
 

tamir2006

New member
אפשט את שאלתי

מהמקום שאתם חיים בו ובמדינה שאתם חיים בה: 1.מה הסטטוס של מקצוע העבודה הסוציאלית? 2.מה השכר הממוצע של העו"ס? 3.עד כמה המקצוע נדרש ביחס למקצועות אחרים באותה מדינה? תודה
 

אלוניס

New member
ואני אפשט את תשובתי

1. לא ידוע לי אם יש למקצוע העובד הסוציאלי בגרמניה מעמד בעייתי. לגבי עבודות אפילו כמו קופאית ודברים דומים שבארץ נחשבים ללא טובים יש כאן דווקא דעה חיובית. כל עבודה כאן נחשבת כמכבדת בהחלט את בעליה ולא מזלזלים כאן באף אחד. 2. לא יודעת. וגם לא מכירה אנשים שעוסקים בזה. כמו כן, לא נהוג בכלל לשאול - אפילו ידידים ובני משפחה - כמה הם מרויחים בחודש. כך שלא סביר שמישהו כאן יודע את התשובה שלה אתה מצפה. אני מניחה שההשערה של ברלינלה תקפה. למשל מי שעובד לפי שעות במרכז טלפונים מרוויח משהו כמו 8 אירו לשעה. החיים פה לא זולים אבל בחלק מהדברים הם זולים יותר מהארץ ולכן גם משכורת לא משהו עשויה להספיק. יש הבדל כמובן בין להסתדר כרווק ולבין אדם עם משפחה וגם מאוד תלוי באיזו עיר תבחר לחיות. 3. בגרמניה באופן כללי יש אחוז אבטלה גבוה, קצת יותר מ-12%, בעיתות טובות זה יורד ל-11%. כמה מזה משפיע על אקדמאים והאם נחוץ תואר אקדמי בגרמניה כדי להיות עובד סוציאלי - לא יודעת. באופן כללי קשה למצוא גרמניה משרות בהרבה מקצועות וכן קשה למצוא מקומות להכשרה מקצועית ראשונית. ייתכן שתוכל לקבל יותר מידע לגבי שאלה זו בפורום "לומדים בחו"ל".
 

tamir2006

New member
זו תשובה מעולה.תודה!

פרקטית,עניינית ולא גולשת למחוזות רחוקים. תודה רבה
 

noa scotland

New member
גם התגובה הזאת יהירה ומתנשאת

מתנצלת - כן, ממש מצטערת - שניסיתי לעזור.
 

berlinale

New member
לגבי ההכשרה אני דווקא יודעת

עו"ס מוכשרים בגרמניה בבי"ס מיוחדים (Fachhochschule) לעו"ס - והם מקבלים תואר ראשון (או בשיטה הישנה, אם יש עדיין מוסדות שעובדים לפיה, דיפלום) בעו"ס. אבל זה עדיין לא אומר מה ה"מעמד" או כמה מרוויחים, או האם מכבדים את המקצוע וכו'.
 
תמיר שאל שאלות ענייניות

התשובות גלשו לנושאים אחרים לגמרי. בתשובתך יש נימה של התנשאות שמאפיינת את הישראלי הטיפוסי. אני חושב שזה לא לעניין. אתם הפנים שלנו באירופה. ולגופם של דברים אני חושב שלתמיר מגיעה תשובה עניינית.
 

Woking

New member
אז בתור מי שראה הרבה שאלות

אני יכול להגיד לך שלדעתי אתה טועה. לרוב האנשים אין שום מושג כמה מרוויח עובד סוציאלי, שלא לדבר על מה קורה במדינות אירופה האחרות. הגולשים ניסו לעזור ככול יכולתם, והביקורת לא במקום. התשובה שבחרת לצאת נגדה היא הטובה ביותר בשרשור הזה. אנחנו לא איזה אורקל שיודע את התשובות לכל השאלות. אנחנו נמצאים פה מתוך רצון טוב, אבל לא תמיד זה מספיק. לסיום, באופן אישי אני לא הפנים של אף-אחד באירופה, אז בבקשה אל תנכס אותי.
 

voyager2005

New member
מה ענייני פה?

תמיר היה מקבל תשובות יותר ענייניות אם הוא היה גם מסביר למה הוא צריך את המידע. אם הוא רוצה לעבור לאירופה, התשובות ה"לא עניניות" שהוא קיבל בהתחלה הן הכי חשובות. אם הוא עורך מחקר השוואתי לאוניברסיטה, אז אם הוא יציג בשביל מה הוא צריך את זה, הוא יקבל מידע הרבה יותר ענייני ונכון, פשוט כי אנשים יוכלו לכוון למה שהוא צריך. בכל מקרה, מי שצריך לשפר את הגישה זה לא הפורום (במיוחד לא כזה שמתהדר באנטיפטיות שלו.. מה קרה להם עכשיו אין לי מושג )
 

voyager2005

New member
../images/Emo52.gif

וואי.. טעיתי בפורום. אני מבקשת סליחה, ממש. לא התכוונתי להוציא לעז על פורום שרק זה עכשיו יצא לאור.
 
למעלה