שאלה - למה לא המתינו למאיו, האם זה

Tweenies

New member
שאלה - למה לא המתינו למאיו, האם זה

בגדר הספורטיביות? הרי הוא בכל זאת רוכב מוביל. האם במצב שהוא יצמצם את הפער והמנצח יזכה בגלל הנפילה שלו, האם זאת זכיה "נקיה"?
 
הם כנראה היו מאיצים בכל מקרה

ולו רק כדי להבטיח הימלטות מנפילות בפאבה בכל מקרה... וכמו שאומרים בצרפתית- במלחמה כמו במלחמה... אם מאיו היה נופל באמצע ירידה, ארמסטרונג היה מחכה לו... והאם מישהו זוכר אחד שלא חיכה??? כשאולריך נפל ועשה פרירייד (לפני שלוש שנים???- בטח יאיר זוכר...) ארמסטרונג חיכה, אבל היה אחד שניסה לברוח באותה עלייה- קוראים לו בלוקי... באותו יום ארמסטרונג ואולריך השאירו את בלוקי באבק, ואם זכור לי נכון גם לחצו ידיים, או שלחיצת היד היתה בשלב אחרי???
 

eliavt

New member
אכן מדובר בטור של 2001

אולריך החליט לקחת את אחד הסיבובים בירידה מהר מדי ופשוט יצא לטייל בשדות. ואכן הלחיצת יד היתה בקטע אחרי. אליאב
 
למאיו לא היה צריך לחכות

"רוכב מוביל" זה בשביל העיתונים. בטור יש תוצאות. הראשון הוא זה שמוביל והאחרים קוראים עיתונים ומקווים שהעיתונאים צודקים ושמחר הם יובילו. לעומת זאת, החולצה הצהובה שנתקע אתמול גם הוא בהתנגשות שהפילה את מאיו, בשבילו היו תיאורטית כן צריכים לחכות. אבל כמו שכותב כריס קרמייקל (מהסגל המקצועי של USPS) הטור הוא בעניין של ניצול הזדמנויות. עדיף להיות תמיד עם החזקים כי להם מותר "לנצל הזדמנויות" מאשר עם החלשים כי מבחן בוזגלו לא בדיוק עובד בטור דה פראנס.
 

shay golan

New member
לא רק שלא חיכו למאיו...

בדיוק אחרי שמאיו היה מעורב בנפילה, החברה מPOSTAL עברו קדימה והתחילו לדווש כמו מטורפים, ופתאום ראיתי גם את החברה מפונאק וטי מובייל, בעוד שעד הנפילה, רוכבים מקבוצות הספרינטרים הובילו את המירדף אחרי הבורחים, בעיקר FASSA וLOTTO. יכולה להיות רק סיבה אחת לכך- הם מ פ ח ד י ם מאיבן האיום. והפוסטלים פשוט ניצלו את המומנט בלי בושה. לדעתי זה היה צעד לא ספורטיבי, ואם ארמסטרונג היה במקום מאיו, דברים היו מתנהלים אחרת. נשאר רק לקוות שמאיו וזובלדיה יתנו לכל השאר בראש בהרים... אפילו אם לא יגיעו לפודיום, רק שיראו לכולם למי מגיע להיות שם.
 

Tweenies

New member
במקרה והם אכן יתנו בראש בהרים, האם

זה מחזק את העמדה ששלב שלוש שבו לא המתינו להם היה שלב לא ספורטיבי? אני כצופה שרוצה ניצחון ספורטיבי, מעוניין שכמה שיותר "ראויים" יחזיקו עד לשלבים הסופיים כדי שנראה מלחמות עולם בין כמה רוכבים. מיקי/אודי ע"פ מה נקבע למי ממתינים ולמי לא, מה כן ספורטיבי ומה לא, איך זה פועל בתחום האופניים?
 

טיראן מ

New member
למה לא ספורטיבי ??

אני חושב כל הזמן על ההתבטאויות האלו וממש לא מבין. אם רוכב נופל בגלל ששמו לו רגל או תיק צהוב של ילד וסיבות דומות, אז אני מבין, צריך לחכות לו כי העובדה שהוא נפל לא קשורה להיותו רוכב טוב או רע. אם רוכב מתרסק בירידה, סתם נופל, או שמתפוצץ לו גלגל, אז למה לחכות לו ? הוא רוכב פחות טוב, לקח סיכון ברכיבה מהירה והוא ישלם על הסיכון הזה ? למה ? כי אם לא היה נופל היה מרוויח. זו משמעות המושג "לקחת סיכון". אי אפשר לקחת סיכון וליהנות אם מצליח ואם לא, יחכו לי. מאיו נפל בפאבה כי הוא לא רוכב טוב בפאבה. או שהקבוצה שלו לא הייתה מוכנה או שהוא לא היה מוכן, זה לא חשוב. זו סיבה מקצועית ועל זה משלמים. אז למה זה לא ספורטיבי? אם מחר לרוכב יהיה כאב בטן אז יעצרו את הטור ?
 
ארמסטרונג בעצמו הודה

שהנפילה שלו לפני שנה הייתה כתוצאה מטעות שלו. הוא רכב קרוב מדי לצופים. דרך אגב, אולריך כותב ביומן שלו שהקבוצה שלו מיקמה אנשים עם אופניים חלופיים בצידי קטעי האבנים אתמול למקרה שלאחד ממובילי הקבוצה תהיה תקלה טכנית.
 

Tweenies

New member
טיראן, לא ראיתי כל ניסיון לקחת סיכו

ן, או כל ניסיון של התחכמות מצידו של מאיו (סתם חוסר מזל). יש פה שאלה עקרונית האם אתה בורח ומגדיל הפער או נשאר וממתין כי זה לא החלק בו אתה נמדד האם אתה באמת טוב מהאחרים. כל שאר ההשוואה על כאבי בטן וכו' לא נראה לי רלבנטי לדיון.
 

טיראן מ

New member
שמע ...

למה הכניסו קטע של פאבה לטור ? תחשבו על זה ברצינות. למה ? מבחינתי (ואפשר כמובן לחלוק) ליפול בפאבה זה דומה להחלקה בגשם או בירידה וגם, במובן מסויים, לחולשה בעליה. כולם בוחנים כמה אתה טוב ברכיבת אופניים. לא על טריינר. אופניים בכבישים, בעליות, בירידות, בפאבה. אני יכול להבין מאיפה באה התלונה. ליפול בפאבה לא קשור לכושר אירובי ולכאורה "לא פייר" אבל גם יכולת רכיבה, זהירות, בקיצור, טכניקה, זה חלק מהרכיבה. בפאבה נופלים. בירידות ובגשם מחליקים, בעליות מתעייפים. מי שנופל פחות, מחליק פחות ומתעייף פחות, מנצח... פשוט. אם רוצים לבדוק רק למי יש כושר טוב יותר לא צריך טור. אפשר לעשות את שה במעבדה על טריינר.
 

George39

New member
שי נפלת על כל הראש מה אתה מקשקש?

איך אפשר לעזזאל להשוות בין רוכב כמו מאיו ללאס ארמסטרונג? תחשוב טוב טוב מי זה לאנס ומי זה מאיו..
 

George39

New member
שי אני מצטער על התגובה שלי..

באמת הגזמתי .. אנא סלח לי
 

IlanShacham

New member
האם אולריך והמילטון טעו כשעזרו?

נעזוב לרגע את ענין הספורטיביות - לדעתי זו שאלה גדולה האם יציאתו של מאיו מהתמונה טובה בכלל לאולריך והמילטון. הקושי הגדול של ארמסטרונג בטור הזה הוא מספר המתחרים הרב - בהרים ההתקפות יבואו מכל הכיוונים והוא לא ידע למי להגיב ולמי לא, מה שישחק לידי שאר המתמודדים, שבסופו של דבר אחד מהם אולי כן יצליח לברוח. אם מאיו מחוץ לתמונה יש לארמסטרונג רוכב אחד פחות לרדוף אחריו, מה שיקל עליו את העבודה, ולפיכך יקשה על האחרים. מה אתם אומרים?
 
אני ממש לא בטוח שהמילטון או אולריך

היו מקדימה במטרה לעזור לארמסטרונג להגדיל פער על מאיו. דעתי היא שאולריך התקדם לפנים כדי להכנס ראשון לפאבה השני ולאחר מכן הייתה הגברת קצב משום שכל אחד מהמתחרים רצה להפגין את מלוא עוצמתו ושהוא לא נבהל ממתחריו. אני בכלל לא בטוח שכולם ידעו בוודאות כמה פיגור מאיו צבר וכן אני יודע שיש להם אוזניות והם מקבלים דיווחים. לא תמיד זה נותן תמונה מלאה או נכונה. היה בלגאן. הייתה דנמיקה. זה מה שקרה היום יקצינו תוצאות. שאף אחד לא יתפלא אם מאיו לא יפסיד את הזמן שכולם מצפים שהוא יפסיד
 
מהי התנהגות "ספורטיבית"?

חבר'ה, נראה לי שיש פה בילבול גדול בעקבות כל הדיונים על החוקים ה-"בלתי כתובים" בדבוקה.. מרוץ אופניים הוא ספורט תחרותי לכל דבר, ולכן כל אחד מהמתחרים שואף לנצח את יריביו. על מנת לעשות זאת מותר לו לנצל את החולשות של יריביו ועל ידי כך לנצח במרוץ. נוצר פה הרושם כאילו שרוכב מוביל או פייבוריט לניצחון אשר נתקל בתקלה, נפילה, או כל דבר דומה, מחייב את מתחריו להוריד את הקצב על מנת ליצור מרוץ הוגן לכולם. הרושם הזה הינו רושם מוטעה בבסיסו. ספורט האופניים כמו כל ספורט אחר אינו ספורט שווה לכולם, וחוסר מזל בהחלט יכול להיות סיבה מוצדקת להפסד של מועמד אחד ולניצחון של מועמד אחד מבלי שתעלה פה הסוגייה על "טוהר" הזכייה. זכייה בשלב במרוץ כמו הטור דה פראנס אינה זכייה שמקבלים בעקבות כך שמישהו "חיכה" לך; אלא זכייה שנלחמים עלייה בשיניים, עם הרבה דם,יזע ודמעות עד שלבסוף מגיעים אליה כמעט לבד (בעזרת הקבוצה שלך) מבלי שאף אחד מהמתחרים שלך ויתר לך. מרוץ שבו אחד המתחרים מוותר על הניצחון לטובת מתמודד אחד הוא אינו מרוץ "נקי"!! ברכיבת אופניים תחרותית, במידה ויש נפילה בפלוטון, כל הפלוטון ישר מתקיף. לא קיים מושג כזה אצל רוכבים מקצוענים שנקרא לחכות משום שרוכב אופניים אמיתי אינו "מחכה". ההתקפה של הפוסטלים, של ארמסטרונג ושל אולריך אתמול הייתה לגיטימית לחלוטין והם עשו את המהלך שהיה הטבעי ביותר עבורם - ניצול חולשות היריב (במקרה הזה מאיו) והגדלת הפער ממנו. ניתן להשוות את המהלך הזה לג'ודו: בג'ודו, פעמים רבות אחד הג'ודוקות קורע את בגד הג'ודו של היריב ובכך מאבד אחיזה בבגד. הג'ודוקא השני לא יחכה שיריבו יחדש את האחיזה (למרות שמקרה כזה יכול לקרות לכולם) והוא יטיל את יריבו על המזרן ללא רחמים מפני שתחרות זו תחרות וחוסר המזל במקרה הזה הביא להפסד. רכיבה לא "נקיה" וספורטיבית היא רכיבה שבה ישנה אלימות בין הרוכבים השונים בדבוקה (ויש לא מעט מקרים כאלו, תתפלאו), אבל על מקרים כאלה אנו לא מדברים בפורום משום שלרוב לא רואים אותם...
 
מסכים איתך לחלוטין

אם הובן מההודעות הקודמות שלי משהו אחר אז טעיתי בהסברים. לדעתי, מה שעשו הקבוצות אתמול הוא מאה אחוז בסדר. לדעתי, לפני שנה, הרוכבים היו צריכים להמשיך במלוא הקצב כשארמסטרונג נפל. מה שמעצבן אותי הוא המוסר הכפול של חלק מהרוכבים/הצופים כאילו יש רוכבים או סיטואציות שצריך לחכות בהם ויש רוכבים או סיטואציות שלא צריך לחכות בהם. את קטעי הפאבה הכניסו למירוץ כי זה חלק מרכיבת האופניים בצרפת, כי הצופים אוהבים את זה וכי היה ברור שזה יכול ליצור סלקציה בין הרוכבים כבר בקטעים הראשונים. זה לא אומר שאם רוכב בפאבה נופל אז לא מחכים לו ואם הוא נופל באספלט אז כן מחכים לו.
 
למעלה