שאלה למומחה במיתוג בנושא קידום מכירות

שאלה למומחה במיתוג בנושא קידום מכירות

שלום יפתח אתמול בערב היינו בסופר לקניות סוף שבוע הבן הקטן שלי בן 8 מאד אוהב אצבעות עמק של תנובה על האריזה הייתה מדבקה חדשה והיה כתוב משהוא בסגנון "רוצה להיות קוסם - הקסם בפנים" קנינו את המוצר והבן שלי מאד התלהב מהקסם שמצאנו בפנים השאלה שלי מה דעתך על כל הנושא הזה של חיזוק מותג באמצעות פעולות קידום מכירות ע"י מתנות תודה מראש ושבת שלום רוני
 
לרוני שלום

משחקים, קסמים ומתנות כחלק מקידום מכירות הם רעיון מוצלח לחיזוק הקשר בין הקהל ובין ערכי המותג אבל צריך לעשות זאת נכון חברות מסחריות רבות פועלות כל הזמן ויוצרות כל מיני רעיונות לחיזוק הקשר בין הצרכנים לבין ערכי המותג מגנום בנו בית מיוחד בנמל תל אביב לחיזוק ערכי המותג, צבר עלו לאוויר עם קמפיין החומוס של ניהאד הירדני וכד'... כל המגמות הללו מגיעות מתוך מטרה לחזק את הקשר בין הציבור ובין המותג ובין היתר גם ליצור אייטמים ליחסי ציבור וסיבה לשמור ולהזכיר את שם המותג בתקשורת אנו מנוע מלדבר על הקסם הספציפי של תנובה, אבל רק אציין כי חשוב מאד כשיוצרים משחק או קסם לקידום מכירות, חשוב מאד שהמתנה תעמוד בזכות עצמה ולא תראה כניסיון של החברה "למכור" או "לאנוס" את הצרכן בכוח להתייחס למותג הרעיון הוא ליצור "חוויה נעימה" שתעמוד בזכות עצמה ושתשדר את עקרונות המותג (ואם המתנה מוצלחת במיוחד, יש סיכוי גבוה שהיא תיצור באזז) בד"כ ההתמקדות בתחום המתנות היא ממוקדת ילדים, כי זה קהל עם כוח שכנוע גבוה מאד ילד שרוצה מתנה כמו של יוסי בגן או בבית הספר, ישגע את אבא ואמא עד שהם יקנו לו את המתנה זה נשמע אולי ציני משהו... אבל זה פשוט עובד! ועוד נקודה חשובה – הנקודה המסחרית מכירתית מניסיון אישי (אנחנו בחברה שלי, מפתחים הרבה משחקים וקסמים עבור חברות מובילות במשק) ניתן לראות עקומה חדה ועלייה במכירות בעת קיום מבצע מסוג זה מסתבר שהצרכנים מאד אוהבים לקבל מתנות בעלות ערך נתפס גבוה לדוגמא פריט שנמכר ברשת השיווק במחיר 19.90 ₪ מגיע עם משחק מתנה שהערך הנתפס שלו הוא כ- 20.00 ₪ - הצרכן עושה חשבון והוא מבין ש...או שהמתנה בחינם או ש...המוצר בחינם, איך שלא מביטים זו עסקה משתלמת לשני הצדדים מה שהצרכן לא יודע שמכיוון ומדובר בהפקה עצומה של כמות משחקים, 100-400 אלף משחק, העלויות לחברה הן נמוכות מאד ולכן מאד משתלם להן להוסיף את המשחק או המתנה למותג כדי לשמור את הערך הנתפס של המתנה, יבקשו בד"כ החברות מעין "מחויבות מסוימת" של הצרכן, (תראה לי שמשתלם לי לתת לך את המתנה) למשל קנה 3 אריזות (במקום אחת) וקבל משחק מתנה לפיכך ולסיכום אני מאד מאמין בדרך זו מכיוון שהיא משיגה 2 מטרות 1. חיזוק ערכי המותג 2. הגברת מכירות לחברה המסחרית
 
תודה רבה אבל לא הבנתי למה אתה מנוע לדבר

על הקסם הזה של תנובה? כמו תמיד תשובה לעניין תודה רוני
 
למעלה