אלישע היקר,
אתה מבין למה התעקשתי איתך על העניין של האישות ? בגלל שהדיון בינינו הוא עקרוני - איך פוסקים הלכה למעשה ? המשוואה היא פשוטה. גדר / סייג => איסור דרבנן. החובה לשמוע בקול רבנן => מצווה מהתורה. מסקנה- מי שלא שומע בקול רבנן = עובר עבירה דאורייתא. נכון שאיסור דרבנן הוא פחות מאיסור דאורייתא- אבל זה רק כאשר דאורייתא מתנגש עם דרבנן. לכתחילה, דרבנן ודאורייתא אסורים באותה מידה. ההבדל הגדול בין איסור חמץ שעליו מקפידים בפסח, לבין איסור גיוס בנות הוא שאיסור חמץ ואיסורי טרף בכלל - מטריפים את המטבח לכלל החיילים. ואילו איסור גיוס לצבא - העוברת עליו היא הבחורה הספציפית הזו. אין אפשרות ואין כל כוונה לכוף על אנשים להימנע מלעשות עבירות. (לו זה היה כך, האינטרנט היה חסום לאתרים לא צנועים, הבחורות היו מחוייבות ללכת בלבוש צנוע, והליכה בלבוש לא צנוע הייתה מובילה למאסר וכו' וכו'). הכיוון הוא שאדם שרוצה לא לחטוא - יוכל לדעת בקלות מהם העבירות, ולהימנע מהם. גם לבנות חילוניות אסור להתגייס, אסור להם גם ללכת עם מכנסיים, ואסורים עוד דברים שבציבור החילוני עושים - למרות שזה אסור. עצם ביצוע העבירה - לא מתיר אותה בדיעבד ובוודאי שלא לכתחילה.