שאלה מגוחכת

Scum Bunny

New member
Chasing Amy

הסרט השני בטרילוגית ניו-ג´רזי של הבמאי האלוהי קווין סמית, הכוללת את Clerks, Chasing Amy, Mallrats, Dogma ואת Jay and Silent Bob Strike Back (שהוא אמנם חלק רביעי, אבל סוגר יפה את עלילות שלושת קודמיו). עכשיו, קווין סמית הוא מעריץ גדול של סטאר וורס ושל קומיקס (למעשה, הוא גם כותב קומיקס- כמה וכמה חוברות של Daredevil, וגם כמה ספיידרמן וקומיקסים המבוססים עד דמויות שלו, ויש לו גם חנות קומיקס) ולכן הם משחקים חלק גדול בסרטיו. Chasing Amy בפרט עוסק בשני חברים המציירים יחד קומיקס, כשאחד הוא האומן והשני הוא האינקר, אבל בכל פעם שהוא מציג את עצמו כולם אומרים לו שהוא glorified tracer ונותנים את כל הקרדיט לחברו, מה שכמובן מבעס אותו קשות, וממשיך לבעס אותו גם ב Jay and Silet Bob Strike Back. יש שם גם סיפור אהבה, לסביות ושנינות לרוב. בעקרון זה הסרט החלש בטרילוגיה (כן, זה טרילוגיה למרות שיש ארבעה! קווין אמר!) (ארבעה כי דוגמה לא בשלישיה) (למרות שג´יי ובוב השקט מופיעים בו) אבל עדיין מומלץ.
 

אלעד ר

New member
שאלה מגוחכת

במלאכת הקומיקס ישנם מספר יוצרים שמרכיבים אותה, אך תמיד החשובים ביותר מהם הם שלושה אנשים : Writer כותב - מי שכותב את התסריט לחוברת. Penciller עפרון אנושי - מי שמצייר את החוברת. וה-Inker, תפקידו עדיין תמוה לי משום שאינני יודע אם תפקיד האינקר הוא רק לחזור על הציורים בשחור ולהשאיר את מה שחשוב מהציור, או שתפקידו הוא גם לצבוע את החוברת בשלל צבעי הקשת?
 

*GormE*

New member
איזה קטע

ראיתי את כל הסרטים האלו חוץ מchasing Amy וקווין סמית הזה באמת מצויין, מאוד הופתעתי לדעת שהוא גם הבמאי
 

Cartman

New member
גודאמט אני שונא שזה קורה!

אבל אני שמח לראות שיש פה מספיק מעריצי קווין סמית שימלאו את מקומי כשאני לא פה, ויחלקו מידע. רק רציתי להצהיר שגם אני מעריץ גדול של סמית´, ראיתי את כל סרטיו ואף קראתי את כל קומיקסיו, והוא רולז! ועדיין לא הבנתי למה לדעתך דוגמה לא בארבעה... וגם יש קומיקס של קלרקס, ובלאנטמן וקרוניק.
 

Scum Bunny

New member
בגלל...

שלמרות שזה סרט של קווין סמית, ולמרות שיש בו ג´יי ובוב השקט בשפע (ואת כל שאר החבורה העליזה של סמית- ג´ייסון לי, בן אפלק ומאט דיימון וכו´) זה עדיין סרט שעוזב את העניינים הארציים והריאליסטיים של שאר סרטי הטרילוגיה (שהם אמנם קומדיות, אבל עדיין על אנשים פשוטים במצבים יומיומיים פחות או יותר) ועובר לממלכות של פנטזיה ועיסוק כבד בדת ואמונה. שזה אחלה, אבל זה כנראה לא חלק מהסריה המקורית. ורובו גם לא מתרחש בניו ג´רזי, אלא בדרך לשם כזכור לך. שים גם לב שלדוגמה יש את הייצוג הכי קטן בג´יי וסיילנט בוב- הסרט שחותם את הטרילוגיה. רק ה-Buddy Christ על הדאשבורד של הנזירה שמסיעה אותם טרמפ (קרי פישר/הנסיכה ליאה).
 

Cartman

New member
נו אבל זה כל היופי

כי זו לא באמת טרילוגיה, אין המשכיות חזקה בין הסרטים, חוץ מג´יי ובוב כאמור, שמופיעים גם בדוגמה. כל היופי זה שזה מראה לנו פנים שונות של אותו יקום. וגם בסוף של ג´יי ובוב סטרייק באק, אחרי הכתוביות, יש אזכור גדול מאוד לכיוון דוגמה. בכל מקרה, אני מחשיב את זה כחלק מהטרילוגיה.
 

Scum Bunny

New member
עוד הפעם-

אני לא בטוח, אבל משהו בראש שלי מתעקש שאכן יש דבר כזה "טרילוגית ניו-ג´רזי" לפי דברי קווין סמית עצמו, שכוללת את קלרקס, צ´ייסינג איימי ומולראטס, ושג´יי וסיילנט בוב חותמים אותה, ולפחות לפי דבריו דוגמה לא שייך לטרילוגיה. (כן, יש איזכורים לדוגמה בג´יי ובוב, אבל קווין סמית מחדיר איזכורים של כל דבר שהוא עושה לכל דבר אחר, כולל לתוך קומיקסים שלו- ואני מפנה אותך לקישור השלישי בהודעה הראשונה שלי בנושא- Chasing Amy). אתה מוזמן לפשפש במקורות ולהוכיח שאני טועה (או לא). אני לומד כרגע.
 

alro

New member
לא

יש גם תפ\קיד פחות נחשב אבל חשוב לא פחות שנקרא colorist שאחראי על צביעה. לצערי נתקלתי יותר מפעם במצב שראו שהאינקר והקלוריסט הרסו ציורים יפים (ואנשים חושבים שהם לא חשובים)
 

Supermans girl

New member
יש מישהו אחר שצובע.

ולכן אינקר הכרחי לשני סוגי הקומיקס- שחור לבן וצבעוני
 

effigy

New member
אינקינג ואינקרים

בדר"כ האינקר הוא גם הקולריסט (או שאולי זה הפנסילר הוא גם האינקר...) בסרט צ´ייסינג איימי הוא קורא לו טרייסר .. עובר על קווים.... אבל התפקיד שלו לא פחות חשוב.. פנסילר עושה רק הקווים הבסיסיים של הדמות לא תווים פנים והכל והוא עושה את זה בעיפרון.. אז התפקיד של האינקר הוא לצבוע את זה כדי שייראו ואת התווים הקטנים של הציור
 

alro

New member
לא מסכים בשיט.

באקסטרים אקס מן אין אינקר הם הורידו אותו ולארוקה שהיה מדהים קודם נראה אפילו יותר טוב! אולי זה נכון לקומיקסים של DC שראיתי שם בקושי היו גם תווי פנים
 

אלעד ר

New member
אז תפקיד הצובע/ים הוא לא פחות חשוב

מהתפקידים האחרים, הרי יש עבודות צביעה לפעמים שפשוט ראויות לשבח, אז מדוע מאז שהתחיל הנוהג לציין על העטיפה את שלושת היוצרים המרכזיים, לא רושמים גם את הצובע? זו אפליה לשמה. תודה לכל מי שענה לי.
 

alro

New member
למה אפליה?

העבודה שלהם פחות נראית לעין (מתי ראיתם שביקרו צביעה של חוברת, חוץ מזה בהתחלה הכל היה בשחור לבן. ובד"כ לא רושמים אינקר (לפחות במארוול) אלא אם כן יש לו כבר שם בתחום
 

אלעד ר

New member
עבודת הצביעה חשובה מאוד..

בחוברות ישנות של ספיידר-מן שיש לי, שבהם די שנאתי את החוברות שצייר ג´ון רומיטה ג´וניור, אחת הסיבות ששנאתי אותן היו בגלל הצביעה המדכאת וחסרת המעוף, שבו כל מקום שבו לא היה ציור, היה צבע שחור, ולכל דבר היה צבע אחד שבד"כ נטה לאפור. החוברות היו יותר מדי מדכאות ומגעילות לטעמי. לעומת זאת, החוברות של מארק באגלי נצבעו בצבעים צבעוניים ויפים, והיו יכולות בקלות לצאת בימים האלה עם צביעה כזאת מודרנית ויפה. רק עכשיו משחזרתי לקרוא ספיידר-מן, אני ממש אוהב את עבודתו של רומיטה וחלק מזה זה בגלל הצביעה. לדעתי ממעיטים מהצביעה את ערכה, צביעה יכולה לתת מרחב לתמונה, לתת אווירה, והיא גם כן חלק חשוב מהקומיקס, אמנם פחות מהציור אבל זה לא אומר שהיא עדיין לא חשובה. יש הבדלים רבים בין צובעים למינהם, וכשמתרגלים לצביעה כלשהי, בקלות אפשר לראות מתי מחליפים את הצובע. ובדרך-כלל הצובעים זה תמיד שם של מישהו ועוד השם של הסטודיו בו צבעו אותו.
 
לגבי צובעים וסטודיו...

רוב הצובעים מופיעים בשמם הפרטי ולא כחלק מסטודיו מכיוון שרובם עצמאיים בתחום (כמו הפנסלרים, האינקרים הלטררים- כותבי הטקסט וכ"ו), ינשם כמה סטודיו´ס בודדים שעוסקים בתחום הצביעה ונחשבים משהו (ינשם הרבה קטנים), הכמה האלה בכל מקרה עובדים בד"כ עם DC ואימג´ ולעיתים עם TOP COW, מדובר על DIGITAL CAMILION שיושבים בקנדה, COLORSTUDIOS מאטלנטה (שבד"כ מופיעים כאנשים עצמאיים ולא חברה), ויש עוד אחד בלוס אנג´לס שברח לי שמו - בכל אלה עובדים לפעמים כמה עשרות של אנשים, האחרים קטנים יותר עד זניחים מבחינת גודל (אנשים בודדים). יש 2 אפשרויות שבהן מופיע סטודיו לצביעה, בDIGI CAMILION שהוא הגדול והמפורסם ביותר, נהוג שאם עובד אדם אחד (אולי שניים) על הפרוייקט אז הוא מקבל את הקרדיט והחברה גם כן, אם עובדים על הפרוייקט כמה אנשים אז רק החברה מקבלת את הקרדיט כי לא יתנו קרדיט לשלושה ובטח שלא לעשרה צובעים... באחרים בד"כ הוא מופיע גם כן רק אם יותר מאיש אחד עבד על הפרוייקט ואם רק אחד אז הוא מופיע בקרדיט עצמאי בלי שם הסטודיו. ולגבי אינקרים וטרייסרים, זה נושא אבוד והרבה לפני שקווין סמית´ החליט להכניס אותו לקולנוע, היו מספיק ריבים בהיסטוריה של המדיום בגלל שאינקרים הרגישו לא מוערכים, ספציפית במקרה של קווין סמית´ ממה שאני הבנתי באיזה ראיון איתו בחוברת של הסינמטק כש JSBSB יצא זה מבוסס בכלליות על ריב שהיה ליוצרים של סופרמן לגבי הקרדיטים בחוברות שלהם, בשנות ה-60 או ה-70 או משהו כזה. וזהו
 

chatenoire

New member
אינקר=קולוריסט? פנסילר מצייר כללי?

הפנסילר מצייר בעפרון את כל הקומיקס, כולל כל הפרטים, ולפי הידוע ליף גם מסמן איפה צריך להיות שחור ואיפה לא. האינקר עושה את עבודת הפנסילר בדיו. הוא לא סתם עובר על הקווים, למרות שקל לחשוב ככה. ישנן דרכים רבות לפרש קו עפרון בדיו, לכן לאינקר יש תפקיד חשוב במראה הסופי של הקומיקס. הקולוריסט מקבל את העמודים בשחור לבן וצובע אותם, אז סימפל אז ד´את. יש היום יותר קומיקסים שמדלגים על שלב האינק (אריה, אקסטרים אקס-מן), וצובעים על העפרון. יש שאוהבים את זה ויש שלא.
 

Humus_Chipsalat

New member
לאחר בירור קצת יותר מעמיק,

בדקתי את הדברים, ולא העפרונאי מסמן את השחור, אלא האינקר - הוא האחראי על ההצללה השחורה... ככה לפחות קראתי... פלוס, מחזק את דברי - הסרט Chasing amy ^_^
 
למעלה