שאלה מגוחכת

illustrator

New member
תיקונים

חומוס: ה"עפרונאי" בדר"כ כלל כן יסמן את האיזורים השחורים. האינקר הוא זה שימלא אותם, אבל לרוב ע"פ סימון של הפנסילר. האינקר אחראי על ההצללה בכך שהוא קובע באילו סוגי הצללה להשתמש ואיפה. אינקר טוב ידאג להוסיף הצללה איפה שחסר, ויקפיד על כיוון אור, במידה והפנסילר מפספס או מזניח. ולגבי מתן קרדיט לצובע, בעבר התפקיד בהחלט נחשב זניח, וכך גם נראתה הצביעה. היום, בעידן הצביעה הממוחשבת, הצבע משחק תפקיד קצת יותר מרכזי בהפקת הקומיקס ויותר צובעים מתחילים להיות מוכרים. אני חושב שההכרה הזו התחילה עם סטיב אוליף שצבע את החוברות הראשונות של ספון. דרך אגב, על כל הכריכות של החוברות של קרוסג´ן מופיע שם הצובע כחלק בלתי נפרד מהצוות האמנותי.
 

Humus_Chipsalat

New member
אל תתקן, לפני שאתה בטוח...

ואני בטוח, שאתה לא בטוח... אלא מדבר מנסיונך האישי - שהוא לא מועט... אבל הוא גם לא שלם.
 

illustrator

New member
אני בטוח!

אני לא מדבר מנסיון אישי, אלא מקריאה מרובה בכתבות, ראיונות, טוטוריאלס, והכי טוב - צפייה בהרבה גירסאות עפרון של עמודי קומיקס של ציירים שונים.
 

Humus_Chipsalat

New member
המממ... האמת היא שעכשיו בדקתי את זה

צודק. לפחות ברוב המקרים, אתה צודק. יצא לי לא מזמן לבקר באיזה אתר, של אדם שקנה ציורי עפרון מקוריים של SIGIL הוצאת CROSSGEN הוא הציג באתר שלו, מספר ציורים חלקם של ציור גדול, וחלקם של סטריפ שלם + כמה ציורים של ספיידרמן של צייר שאינני זוכר את שמו, שהיו למעשה ציורים עירומים לחלוטין... אפילו הציור עצמו, הוצג בעפרון חלש באופן יחסי, עם קוי מתאר שתיארו אך ורק עומק וכו´... אח"כ - הציג את גרסאת האינקינג הגמורה, של אותם הציורים, הגרסא הייתה רק היא, מוצללת בשחור... למעשה האינקר עושה עבודה מחורבנת... באמת בלתי נסבלת, אני מנסה לחשוב על אחוז ההתאבדות הגדול של אינקרים באשר הם... מפה רציתי לאמר למעשה, שהדברים שלך לא מוחלטים... Hey, you can´t beat the origin. ממממ... מה עוד .. אה כן ! יצא לי גם להיתקל בחוברת שבה עשו את ההצללה השחורה על ציור גמור - אני יודע, אין הגיון... אבל, כך היה.. אני מחפש נואשת את האתר בשנית, ברגע שאני אמצא, אני אשים פה את הלינק... תוכלו לראות כל מיני דברים שונים ומשונים. תודה, וסליחה על הפקפוק.
 

chatenoire

New member
ארט טימס

יכול להיות שאם פנסילר ואינקר עובדים יחד ומכירים את הקו אחד של השני, הם יטשטשו את ההבדל בין התפקידים. האינקר ישלים פרטים שהפנסילר לא טרח להוסיף או שהפנסילר יעבוד יותר על ההצללה. יכול להיות גם שתפקידו של הפנסילר בקומיקס מסוים הוא רק לעמד את הפאנלים ואולי לשרטט קומפוזיציה מהירה, ועבודת הציור כולה היא של האינקר. אני חושבת שיש כמה אמנים שעובדים ככה. בגדול, הפנסילר אמור לצייר כל דבר שיראו לבסוף בעמוד הקומיקס הגמור, כולל פרטים, כולל הצללות, כולל אזורים שחורים. האינקר תפקידו להפוך את ציור העפרון לציור דיו. בגלל ההבדלים הגדולים בין קו עפרון לקו דיו, עבודת האינקר אינה סתם טרייסינג אלא ממש ציור.
 

Count Zero

New member
אז ככה

קודם כל, שלום לחברי הפורום. אני מעיין בנעשה כאן כבר זמן מה, אבל זה לי הפוסט הראשון כאן. תפקידו של האינקר הוא לא פחות חשוב מתפקידו של הפנסילר, למרות שיש רבים שמזלזלים בו (ראו הת´רד שמתנהל כאן על צ´ייסינג איימי). תפקידו של אינקר אינו רק "לעבור על הקווים", אלא לתת עומק ונפח לציור העיפרון, ובד"כ להוסיף מעט פרשנות אישית משלהם לציורים, מאחר ולקו שמצויר בדיו יש עושר וחדות שלא תוכל להשיג רק ע"י שימוש בעיפרון. אגב, בניגוד למה שנאמר כאן למעלה, הפנסילר כן מצייר את הכל, אבל האינקר משנה דברים כגון עובי קו ולפעמים גם הצללה. מאחר ואינקר גרוע יכול להרוס ציור עיפרון טוב, רוב האינקרים יודעים גם לעבוד בתור פנסילרים. צביעת הפאנלים לא נעשית ע"י האינקר, אלא ע"י ה-Colorist.
 

apathic

New member
זה הסרט היחידי של קויין סמית´ שעוד

לא ראיתי. אולי תפסיקו לדבר עליו עד שאני אראה! סתם. תמשיכו. אני אשתדל לא לקרוא את ההודעות האלה למקרה שכתבתם יותר מדי... ו... יש אנשים מוכשרים ויש כאלה שלא יודעים את העבודה שלהם. זה הכל. יש אינקרים טובים, יש גרועים, יש צבעים טובים, יש כאלה שלא מבינים מהחיים שלהם. ככה זה בחיים... אז אל תדביקו תויות בבקשה.
 

The Flash

New member
מר סמית הוא גאון!

הייתי בחנות שבבעלותו ליד six flags בניו ג´רסי והרגשתי מחויב לקנות משהו אז קניתי איזה משהו של ג´יי ובוב(אפילו שזה בשחור לבן) מה שחבל זה שלא פגשתי את מר סמית
 

The Flash

New member
כי...

בני דודים שלי אומרים שהוא מבקר שם מידי פעם לבדוק את החנות ד"א קוראים לחנות jay an silent bob´s secret stash
 
למעלה