שאלה: מדוע תמיד כשאני רואה סרט

Yaniv20TA

New member
שאלה: מדוע תמיד כשאני רואה סרט

אני שומע אותו בפורמט DD ואף פעם לא בפורמט DTS ? .
 

Raffael

New member
הסבר בבקשה...

אתה בוחר בDTS בתפריט? יש לך מפענח DTS ברסיבר?
 

Sanchez

Member
פורמט ה DTS די נדיר במידה... ואתה לוקח סרטים מהמכונות. לא אגזים אם אומר, שהוא קיים אולי באחד מ 50 סרטים שאתה משכיר. ואני מאוד עדין בהערכה שלי...
 

eytcor

New member
../images/Emo45.gif רוב הסרטים שאני לוקח מהספריה

הינם בפורמט DD בלבד. אני חושב שבמהלך השנה האחרונה ראיתי 2-3 סרטים בפורט DTS.
 

spacedude

New member
נצל"ש DTS Vs DD

מה ההבדלים בין שניהם? הרי שניה 5.1 ערוצים? ו THX גם אותו דבר לא? ואם כל אחד מ50 סרטים בפורמט של DTS אז אחד מכמה יהיה thx? בספרייה לא הצלחתי למצוא סרטים בכלל ב THX שחר
 

י.לוי

New member
ה- DTS פחות דחוס מ-DD ולכן

אמור להיות טוב יותר. בפועל זה לא תמיד נכון. יואב
 

י.לוי

New member
בגדול THX זה תקן . התקן מגדיר

דרישות מינימום עבור האלקטרוניקה , האקוסטיקה, התאורה, הכיסאות וכו.. . אין טעם לרכוש למשל רסיבר בתקן THX כל עוד יתר הפרמטרים לא עומדים בתקן. בקיצור זה לא צריך להטריד אותך יותר מידי. עד לא מזמן, חברת ימאהה הגדולה, לא הוציאה שום רכיב שלה, שכולל את התקן הזה כי על מנת שהלוגו של THX יתנופף לו בגאווה, בחזית הציוד יש לשלם הרבה מאוד כסף לבעלי התקן, מה שאומר עליה במחירי הציוד. יואב
 

aharon b

New member
דקויות

תקן THX מגדיר הרבה דברים, בין השאר דרישות סף לרמה של המוצרים מבחינת יכולות, תכונות, עוצמות, איכות בניה והרכבה, עמידות טכנית הנדסית במעמסים , חום וכדומה... אין שום קשר לכך שבכדי להנות מפירותיו של מוצר העומד בתקן אזי חובה להצטייד בכל שאר המרכיבים כולם גם יחד. בהחלט ניתן להנות מיכולות כמו שיש לרסיבר העומד בתקן THX גם ללא צבע קירות תואם לתקן או כורסאות . בהחלט יהיו מספקות יכולות הפיענות של רסיבר, יכולות ההגברה שלו וההבטחה לאיכות עמידותו במעמסות ובחום רב בשביל להנות מפירות אלו לבדן. עד לא מזמן ימהה לא ענדו את התקן משום שהציוד שלהם לא עמד בו, נקודה. its as simple as that . כמו כן בשביל שיצרן יוכל להנות מהזכות לענוד את תו התקן על הציוד שלו אין שום צורך לשלם תמלוגים עתירי ממון למעבדות לוקאס (המאמינים בכך שרויים בקונספציה שגויה המעידה על "בורות" בכל האמור לגבי תקנון). מה שכן יש זה הצורך לבנות את הציוד ברמה ובספסיפקציות שהתקן דורש, ואלו הן מה שמיקרים את עלות המוצר ולא "המדבקה" כאמור. הזמנת הדרישה ממעבדות לוקאס לאישור ותקנון קו מוצרים עולה כמה אלפי דולרים בודדים לסדרת מוצרים, ומכאן שמשקלן מהווה סנטים בודדים בלבד לכל רסיבר באם מיצרים ממנו רבבות רבות של עותקים. (ישנה עלות שנתית נוספת ודי קטנה שיש לשלם עבור בדיקות המעבדה למוצרים מדגמיים היורדים מפס היצור - וזו עוד אחת מסגולותיו של התקן: הדבר שמבטיח כי לא רק אב הטיפוס שנבחן ע"י המעבדה ראוי לתקן, אלא גם שאר האזמפלרים המיוצרים ממנו במרוצת השנים ראויים לו).
 

י.לוי

New member
נשבכ לך שרק בגללך כתבתי את המילה

"בגדול". "עד לא מזמן ימהה לא ענדו את התקן משום שהציוד שלהם לא עמד בו, נקודה. its as simple as that ." יש לך מסמכים תומכים לזה? אני לא מאמין שהרסיברים ברמות הגבוהות של ימאהה לא עמדו ברמות הנדרשות ע"י לוקאס. לדעתי הבעיה הייתה כסף ולא איכות. יואב
 

aharon b

New member
אין כאן עניין של

אמונה יואב. יתכן מאד שרסיברים וציוד רציני כזה או אחר של ימהה הוא ציוד טוב מאד, אך יחד עם זאת עדיין לא עומד בכל דרישות תקן ה THX. רוצה "ראיה" אחת כדוגמא: מספיק שהמוצר לא מכיל את ה thx post proccesing והנה לך אי עמידה בתנאי סף. תקנון ה THX מאד מפורט ועשיר ומטיל מעמסה כספית לא מבוטלת על היצרן בשביל שהמכשיר שלו יעמוד בדרישות הטכניות והפונקציונאליות. לעיתים וויתור על פרט בודד חוסך הרבה כסף בתכנון וברכיבים שמשתמשים בהם. אגב, היה והמוצרים המדוברים של ימהה היו עומדים בתקן אז מה הם כבר כמה אלפי דולרים לימהה הגדולה בשביל לשלם ולקבל הזכות להדביק על המוצר. הרי זה היה מניב עבורם מנוף שווקי אדיר - החבל לזרוק אותו לפח ? ואגב, לראיה: מהשנה האחרונה ימהה עושה מאמץ ומאז עומדים חלק ממוצריה בתקן - כך שלפחות מבחינה מעשית עושה הרושם שימהה כן הגיעו למסקנה שהתקן בכל זאת שווה משהו . מרבית הצרכנים לא מתמצאים בזה וגם לא מתענינים בזה זה נכון. רובם קונה מוצרים על סמך דין ודברים עם המוכרים השונים בחנויות - הללו לרוב ובמקרה הטוב לא מבינים בתחום מאומה, ובמקרה הרע מקשקשים שטויות על ימין ועל שמאל. צרכן שמבין בתחום וכזה שעשה קצת מחקר ולמד מה זה תקנון ומה באופן פרטני התקן של מעבדות לוקאס אומר, יכול להבין את המשמעות בבחירה במוצר העומד בתקן לעומת אחר שלא עומד בתקן. *אי עמידה בתקן לא אומרת חס וחלילה כי המוצר "לא שווה" או משהו כזה. אבל לכששואלים אנשים מה זה התקן ומה הוא אומר, לנפנף ביטויים כמו "התקן הוא מדבקה ששוה כלום זולת כסף למפרסם" זו הטעיה מאד גסה - למרות שהיא נאמרת בתום לב.
 

רומן ט

New member
THX משמש לכמה נושאים שונים:

1. תקן לציוד. למרות מה שאהרון כותב, בגדול לדעתי זה באמת מדבקה ותו לא. כן, אם מדובר על רסיברים או שאר ציוד ברמות המחיר הנמוכות יחסית, אז תו התקן הזה משמעותי, כי עמידה בו משמעותה נתונים טכניים טובים. אבל מכיוון שהמדבקה הזו עולה ליצרנים הרבה כסף, ממילא אין אותו על המוצרים הזולים, והמוצרים היקרים ממילא בעלי נתונים טכניים מצוינים בד"כ, אז מה זה בעצם נותן? 2. פרוססינג - כמובן שכל רסיבר/פרוססור שנושא את המדבקה צריך להכיל גם את יכולת העיבוד הזו. בתכל'ס זה עוד DSP, ולדעתי גם לא מהמוצלחים. 3. תו תקן למדיה (למשל ב-DVD) אמור להבטיח שהכותר הופק באיכות הגבוהה ביותר של וידאו ואודיו, ושהיתה בדיקה מדוקדקת של כל תהליך המאסטרינג. למעשה, גם כאן זו סתם עוד מדבקה ועוד מסחטת כסף. בהתחשב בזה שיצאו גירסאות DVD מחורבנות עם המדבקה הזו (אפילו לא אנמורפיות), ושאפילו יצאו קלטות VHS עם המדבקה (בזמן שכבר היו DVD בשוק), זה רק מוכיח שהכל עניין של כסף ותו לא.
 

aharon b

New member
דקויות

ה DTS דחוס פחות מבחינת כמות סיביות אבל הוא מכווץ באלגוריתם אחר. ההבדל בין שתי שיטות האלגוריתמים מניב יתרונות לכאן לכאן (לאו דווקא ברמת שמיעה) כאשר בוחנים ומפרקים את הפרמטרים השונים . מה שחשוב הרבה יותר זה שמבחינה מעשית בהנתן פס קול אותו דוחסים בשתי השיטות, לאוזנו של אדם במבחן עוור לא יתאפשר לזהות מי עדיף. כל זאת משום ש DD כבר מוקלט ברמת דחיסה כזו שהיא מעל לסף הזיהוי האנושי. DD העובד ב 448Kbps מספק סביב 170-180kbps לזוג ערוצים שהוא מקבילה ל mp3 ברמת 170-180Kbps שהם מעל לסף האיכות הנדרש בשביל אוזנו של אדם. רמת הדחיסה אשר ממנה ומעלה אדם לא מסוגל לזהות שיפורים עומד על 168Kbps על פי ניסויי בדיקה מעבדתיים - ומכאן אגב בזמנו בחרו מעבדות דולבי לדחוס קצת מעל לסף זה (170-180kbps) לזוג ערוצים בכדי להבטיח מעל לכל צל של ספק כי איכות המידע הדחוס למול המקור לא נתנת עוד להבדלה ע"י השומעים. כל מידע מעל לרמה זו של 168Kbps איננה רלוונטית והיא רק צורכת עוד שטח אחסון מיותר - מיותר כי הוא לא תורם מאומה ולא שמיע עוד. *ההבדלים השמיעים היחידים בין פס קול DD ל DTS נובעים אם כן לא מהפורמט השונה ורמת הדחיסה האחרת אלא בגלל ביצוע עריכה (mastering) אחר לפס הקול בין שתי השיטות. לרוב זה נובע ממניפולציה מכוונת ע"י אולפן ההפקה של הסרט - שוב כמו תמיד בעולם שלנו לא פעם משחק הכסף. למשל יצא שסגרו מעבדות ה DTS דיל עם מפיקי סרט מסוים - משום מה יוצא כי פס הקול בסרט האמור יוצא הרבה יותר טוב ב DTS . דוגמא טובה לכך הינו הסרט גלדיאטור. למזלנו זה כך רק במספר מועט של סרטים.
 

איציק37

New member
היי אהרון. אפרופו DTS,ישנו הפורמט

שנקרא DTS-ES שתומך ב-6.1 ערוצים (רוב הרסיברים החדשים תומכים ב-6.1 ערוצים) ואף DTS-ES Discrete שתומך ב-7.1 ערוצים (כמו ברסיברים של פיוניר). האם לדעתך זה משפר משמעותית את את תחושת הסראונד ? אתה הזכרת את גלדיאטור ובשרשור מופיע אף מוצאים את נמו ושניהם הוקלטו בפורמט ה-DTS המורחב. האם כיום יוצא מספר משמעותי של סרטים בפורמט המורחב של DTS ? אם הפורמט המורחב טוב משמעותית מה-DTS הסטנדרטי ואם לדולבי דיגיטל אין קידוד שנותן סראונד ליותר מ-5.1 ערוצים, אז מדובר ביתרון משמעותי של DTS על פני DD (אגב,לתותחי העל שיצאו לפני כ-5 שנים כמו האונקיו 939 והימאהה A1 אין תמיכה בפורמט ה-DTS המורחב).
 

י.לוי

New member
גם ל-DD יש. זה נקרא DD-EX

תכלס לא הרבה סרטים תומכים ביותר מ- 5.1 ערוצים. יואב
 

aharon b

New member
כמו שיואב אומר

אכן יש את המקבילה ל DTS ב 6/7 ערוצים גם לדולבי רק שאצל דולבי מדובר ב matrix chanels בעוד בפורמט ה DTS החדש יותר מדובר ב descrete chanels. שנית כמו שיואב הזכיר מעטים מאד הם הכותרים התומכים בשיטת קידוד מרובת ערוצים זו, מכאן שהיכולת להנות מזאת מצמצמת את רשימת הסרטים לרשימה קצרה למדי. השאלה היותר חשובה היא האם בכלל יש צורך בתמיכה ביותר מאותם 5 ערוצים היקפיים בשביל לקבל חוויה קולנועית טובה יותר. כאן כבר יש אילו שהם רשמים מגוונים בעולם מכל מני משתמשים וכמו בכל תחום אין המסקנות או לאמר הדעות של כולם זהות הן. מה שכן חוזר על עצמו די בקביעות זה ששיטת העבודה ב 6 ערוצים (6.1) במקום ב- 5 הסטנדרטים , המוסיפה רק ערוץ אחד נוסף מאחורה (מעין ערוץ סנטר לבימה האחורית) היא שיטה שדי מסתייגים ממנה. בשיטה זו קורות כל מני תופעות שליליות כגון קריסת הבימה האחורית ואיבוד נכון של מיקום הצלילים במרחב התלת מימדי . לעומת זאת לשיטת ה 7.1 ערוצים יש לרוב דעות חיוביות ברמה כזו או אחרת, ובתנאי שהציוד של המשתמש מוצב כמו שצריך על פי המתבקש ובמאי הסרט ביצע את מטלתו כיאות. הדגמה למערכת 7.1 ניתן לקבל אצל חבר הפורום היקר רומן, וכך להתרשם מהשיפור האמור. *בכדי להגדיל את הסכוי לקבל הזמנה אל כבודו, רצוי להצטייד בהבטחה למתנות חתולים או תחליף תואם
כמי שכבר ביקר אצל כבודו וטעם מהחוויה אני חייב להודות כי ישנו שיפור מורגש כגון מעברים נכונים יותר של צלילים בין שתי בימות הסאונד (קדמית - אחורית). המעבר ה"חלק" יותר גורם לפחות "תחרותיות" בין שתי הבימות ולמעבר יותר הומוגני ולינארי של האוביקטים בעת תנועתם. (הדגמה יפה לכך ניתן לקבל למשל בסרט matrix reloaded ) למי שאין מקום נרחב דיו בשטח ביתו, לא בהכרח כדאי להתאמץ בשביל להשיג את אותה מערכת 7.1 . כי לא רק שצריך מכשיר עם יכולות פענוח שכאלה, צריך גם עוד שני ערוצי הגברה ושני רמקולים. בקיצור: לא רק שהעסק לא זול , למי שיש בנמצא גם
הנהלה בבית - העסק הופך קשה שבעתיים .
 

aharon b

New member
בטעות תשובתי שורשרה אחרי יואב

היא צריכה להיות משורשרת אחרי קודמו: "איציק 37" . אשמח להעברה למקום הנכון ע"י המודרטורים
 
למעלה