שאלה, מה ההבדל...

שאלה, מה ההבדל...

בין יונדאי i10 פרמיום עם מנוע 1000 אוטומטי לבין i10 סופריים עם מנוע 1200 אוטומטי?
חוץ מנפח מנוע, יש עוד הבדלים בין שני הדגמים במפרט?

המפרט באתר יונדאי ישראל לא ברור ולא רשום אם זה כולל מראות צד מתקפלות בחשמל והפשרה.

בשניהם יש ג'נטים? (גלגלי מגנזיום).

תודה.
 

מנחם231

New member
שני הדגמים זהים

ל1.25 ליטר יש תוספת של bluetooth והגה מצופה עור.

אבל חשוב לדעת שהמנוע 1 ליטר הוא 3 בוכנות עם ביצועים לא ממש טובים ורועד
ולא נעים.
 

enigo

New member
חפש באתר אוטו, אני זוכר שבחנו את שתי הגרסאות צד לצד בזמנו

אם אני זוכר נכון, ה-1200 כמובן חזק יותר, אבל דווקא האלף נעים וחלק יותר.
אישית יצא לי לנסוע באלף די הרבה לפני כמה זמן, והופתעתי מאוד לטובה מהשקט והנוחות בבין עירוני.
 
אבדוק באתר "אוטו", מה מבחינת אבזור בשני מכוניות, אותו דבר?

איך זה ייתכן שמנוע 1000 אוטומטי יותר נעים וחלק בנסיעה לעומת מנוע 1250 אוטומטי למרות מחירו יותר זול של 1000?
 

מנחם231

New member
המראות הן חשמליות אך לא מתקפלות חשמלית.

רק אחרי שתעשה סיבוב על שני הרכבים תבין שהנייר סובל הכל.
 
עשית נסיעות מבחן? הלכת לראות הרכבים?

אם אתה שוקל לרכוש רכב 1000אוטומט, תעשה נסיעות מבחן במסלול הדרוש לך כדי שתראה שהביצועים הם לשביעות רצונך, שלא יתברר לך שהרכב חלשלוש ולא לטעמך. זה תלוי במשימות המוטוריות שעומדות בפני הרכב.
 
גיר ידני בא בחשבון ?

אתה לא תאמין איזה שידרוג מקנה הגיר הידני למרכב שמונע ע"י מנוע קטן צ'וקומבוקוק...
לא תאמין עד שתיווכח
 

3מרגו

New member
איזה שאלה.רק להשקיע בכמה שיעורים ולהוציא רשיון לידני...

 
זה בולשיט כלומר בסצינריו הנראה לעין לעולם לא יקרה

אלה שלא מסיבה רפואית אלא מסיבה "פינוקית" הוציאו רישיון על אוטומט לעולם יוותרו נהגים ליגה ז'
ה"פינוק" הזה הוא למעשה מסווה של חוסר קואורדינציה, תקשורת מוטורית: אינטרא ואינטר-מוטורית...ואולי עוד משהו שאינני חושב עליו כעת אבל בשורה התחתונה זה רע על הכביש
 

3מרגו

New member
לא הבנתי כלום,אבל אני בגיל 40

כמה שהתעקשתי וויתרתי ונשארתי עם אוטומט.
אבל גם בני יותר צעיר בן 18 החליט שלא מצליח וחבל על הכסף...עכשיו ממתין לטסט השני לאוטומט.
אז מה לעשות???
 
לא הבנתי כלום על מה בדיוק לא הבנת כלום

האם על ההסבר שלי או על תפעול הגיר הידני ?
&nbsp
את בגיל 40 זה אומר שהכישלון עם הידני היה ממש מזמן ואת כנראה אפילו לא זוכרת במדוייק מה היה בדיוק הקושי.
לעומת זאת, בנך בן ה18 נכשל בטסט הראשון [האם על ידני?] ועתה ממתין לטסט שני על אוטומט. למה הוא "התייאש שחבל על הזמן"... צריך לברר מה בדיוק היה לו קשה כל כך? כישלון בטסט ה1 זה לא בהכרח מצביע על חוסר מסוגלות לטווח ארוך.
אני זוכר שבאופנוע עברתי רק בטסט שני [החלפתי מורה, הראשון לא הסביר מה זה גז ביניים, סתם נתן את האופנועים לתלמידים להתאמן, להנות ולהשתעשע...]
ברכב אני זוכר שהיה לי קשה צמתים איטיים עם תמרור משולש. להבדיל אם היה תמרור עצור זה לא היה לי קשה, אבל כשהיה משולש במקום עם ראות מוגבלת זה היה קשה לי. אתה צריך לנסוע לאט ולהיות מוכן לעצירה ו/או האטה ואחר כך להמשך נסיעה. עם ההילוכים הייתה לי בעייה כי הייתי נוסע לאט בהילוך 2. אלה היו רחובות מאד צפופים במכוניות חונות והראות לא ארוכת טווח. אם מסיבה מסויימת הייתי צריך להאט הרכב היה מתחיל לדדות והמנוע עלול להיכבות ולזה המורה נתן לי פתרון שהתאים לי לתקופת הלימוד אז כשלא הייתי מיומן מאד. הייתי מאט לפני צומת כזה למהירות של הילוך 1, לוחץ קלאץ', מכניס להילוך 1, ולא משחרר הקלאץ' אלא גולש לצומת וככה אם היה אפשר הייתי משחרר הקלאץ' וממשיך לנסוע ואם היה צריך לעצור רוב העבודה שלי הייתה מוכנה...
מה שהמורה שלי בזמנו הבין זה מה הקושי שלי והוא נתן לזה מענה. יש קושי בגיר רגיל כשהנסיעה איטית על גבול העצירה והמיומנות לזה נרכשת.
במהירויות גבוהות הקושי בידני הולך ופוחת.
 

3מרגו

New member
לי לא היה קושי ספציפי.פסיכולוגי

כאילו אוטומט מקל ויש סיכוי שפעם אקבל רשיון.פעם זה קרה.בפעם ה-13.
הבן שלי ברח מהרגיל מהר.לא אחרי טסט.החליט שקשה לו (כמו זינוק בעליה)ויקח יותר שיעורים(לדעתו של המורה) להתמודד עם ידני אז אין לו מספיק כסף לממן וכך עבר לאוטומט.שהיה יותר חלק.
חבל כי חשבתי שנסע לחו"ל וניקח רכב כי תמיד מציעים גיר רגיל...לא תמיד יש אוטומט והרבה יותר יקר.
שיהיה לו כבר משהו.עקב מצב בריאותי רכב רוב הזמן עומד ואין לו טרמפ לעבודה...
 

enigo

New member
עם על הכבוד, אם לקח לך 13 טסטים עד שעברת, ולא מדובר בבעיה

פסיכולוגית ספציפית של לחץ מבחינות או משהו דומה - ובסוף עברת טסט רק על רכב אוטומטי, אז כן, יש לך בעיה מוטורית. אם היכולת המוטורית שלך נמתחת עד הקצה בנהיגה, בלי "ספיירים" אפילו להחלפת הילוכים, אז המשמעות היא שבזמן נהיגה את נמצאת קרוב מדי לגבולות היכולת שלך. וזה מסוכן לכולם - לך ולסביבה. כי המשמעות היא שהמקרה החריג הכי קטן כבר יהיה יותר ממה שאת מסוגלת להתמודד איתו, עם פוטנציאל לתוצאות הרות אסון. נשאר רק לקוות שאו שכן היתה בעיה פסיכלוגית נקודתית עם הטסטים, או שלעולם לא תיתקלי במקרה יוצא דופן בזמן נהיגה.
 

enigo

New member
גמלים, דבשת וכו'...

יש לי חבר עם השמיעה המוזיקלית הכי לא קיימת שפגשתי אי פעם, גם הוא לא חושב שיש לו שום בעיה ושורק בלי הפסקה. זה עדיין לא אומר שהוא יודע לשרוק...
 
למעלה