לא הבנתי כלום על מה בדיוק לא הבנת כלום
האם על ההסבר שלי או על תפעול הגיר הידני ?
 
את בגיל 40 זה אומר שהכישלון עם הידני היה ממש מזמן ואת כנראה אפילו לא זוכרת במדוייק מה היה בדיוק הקושי.
לעומת זאת, בנך בן ה18 נכשל בטסט הראשון [האם על ידני?] ועתה ממתין לטסט שני על אוטומט. למה הוא "התייאש שחבל על הזמן"... צריך לברר מה בדיוק היה לו קשה כל כך? כישלון בטסט ה1 זה לא בהכרח מצביע על חוסר מסוגלות לטווח ארוך.
אני זוכר שבאופנוע עברתי רק בטסט שני [החלפתי מורה, הראשון לא הסביר מה זה גז ביניים, סתם נתן את האופנועים לתלמידים להתאמן, להנות ולהשתעשע...]
ברכב אני זוכר שהיה לי קשה צמתים איטיים עם תמרור משולש. להבדיל אם היה תמרור עצור זה לא היה לי קשה, אבל כשהיה משולש במקום עם ראות מוגבלת זה היה קשה לי. אתה צריך לנסוע לאט ולהיות מוכן לעצירה ו/או האטה ואחר כך להמשך נסיעה. עם ההילוכים הייתה לי בעייה כי הייתי נוסע לאט בהילוך 2. אלה היו רחובות מאד צפופים במכוניות חונות והראות לא ארוכת טווח. אם מסיבה מסויימת הייתי צריך להאט הרכב היה מתחיל לדדות והמנוע עלול להיכבות ולזה המורה נתן לי פתרון שהתאים לי לתקופת הלימוד אז כשלא הייתי מיומן מאד. הייתי מאט לפני צומת כזה למהירות של הילוך 1, לוחץ קלאץ', מכניס להילוך 1, ולא משחרר הקלאץ' אלא גולש לצומת וככה אם היה אפשר הייתי משחרר הקלאץ' וממשיך לנסוע ואם היה צריך לעצור רוב העבודה שלי הייתה מוכנה...
מה שהמורה שלי בזמנו הבין זה מה הקושי שלי והוא נתן לזה מענה. יש קושי בגיר רגיל כשהנסיעה איטית על גבול העצירה והמיומנות לזה נרכשת.
במהירויות גבוהות הקושי בידני הולך ופוחת.