שאלה(מייק)

rozenek

New member
fixed slats

I am far from being an expert in aerodinamics and everybody knows that slats increase the LIFT in low speed, = finals, thus allowing low final speed, and shorter landing run, making the plane a STOL. Remember the Dornier-27 "DROR"? Trouble is that since the slats are fixed, they increase DRAG and limit the cruise speed continuously. There are some Lights considered STOL such as the Svannah or the Zenair, and another plane similar to those two called YUMA which gives you the pleasure to land in a soccer field, and even less One of the pilots in our airfield has a plane called Stork, which is a replica of an old German WW2 plane, also with fixed slots. This plane , if flown by a good hand, can and DOES land in less than 25 meter, believe it or not. The trick - it finals at 40KM/HR. ! Its cruising speed, however, is around 100 ! Shabbath shalom, Zeev
 

hanani12

New member
שכבת הגבול

ממטוסי קרב אני מכיר תצורות של מדפים קדמיים SLATS שמזרימים עליהם אויר דחוס כדי לשמור שהעילוי לא יתנתק מהכנף בזויות התקפה גבוהות (זה נקרא שכבת גבול למיטב זכרוני) האם במטוסי הנוסעים זה כנ"ל? האם גם במדפים האחוריים?
 
הזרמת אויר בלחץ

חנן ידידי; מניסיוני עם מספר מטוסי תובלה, לא נתקלתי במערכת שכזאת, המזרימה אויר בלחץ על משטחי המדפים. (קדמיים או אחוריים). מצד שני, אין מטוסי תובלה צריכים לעמוד בתנאי "משיכת כובד" - G - העולה על הרגיל והמקובל במטוסים מסוג זה, שנע בין 3.8 G חיובים ל 1 שלילי. לעומת מטוסי קרב הנדרשים לעמוד בעומס כנף גדול בהרבה, עד ל 9 G באם ידיעתי המצומצמת נכונה. מייק..
 

hanani12

New member
BOUNDARY LAYER CONTROL

ה LEF במטוסי הקרב הישנים יותר כמו F-4 משמשים בעיקר בנחיתה. למעשה הם אפילו לא יכולים לצאת בטיסה מהירה יותר ממהירות בגלגלים מטה. ה BLC לכן מונע ניתוק שכבת הגבול מהכנף וכך מושג עילוי טוב בזמן הנחיתה במהירות נמוכה. אל נשכח שזה מטוס שנבנה בתחילה בשביל הצי כך שהוא תוכנן לנחות על נושאת מטוסים במטוסי הקרב מהדור החדש כמו F-16 ו F-15 שאינם נדרשים לנחיתה על נושאות מטוסים יש SLATS שעולים כלפי מעלה ויוצרים מין כנף קטנה משנית מעל שפת ההתקפה וללא BLC.
 
למעלה