שאלה מקווה שתעזרו לי

קרןש24

New member
שאלה מקווה שתעזרו לי

אני קראתי כתבה באינטרנט וראיתי בחדשות 2 שינה קבוטצת מאמינים שטוענים שסוף העולם יתרחש בשבת הבאה ואני מאוד חוששת ומקווה שזה לא נכון האם באמת לחשוש מנבואה זו?
 

SilentMike

New member
אין שום ראיות שיקרה דבר כזה.

כל העניין מבוסס על אי-הבנה של לוח השנה של בני המאיה. בלוח השנה של המאיה השנים מחולקות לתוך מחזורים בתוך מחזורים גדולים יותר. ה-"מחזור" הגדול ביותר נמשך מאות שנים ואחד כזה עומד להסתיים ב-2012. כמה אנשים החליטו שזה בגלל שבני המאיה ידעו משהו וחשבו שהעולם הולך להסתיים דווקא בשנה זו. הבעיה היא ש: א) אין עד כמה שידוע לי שום ראיה שהם באמת האמינו שהעולם אמור להסתיים דווקא בשנה הבאה. ב) גם אם הם האמינו בזה, אין שום סיבה להניח שזה נכון. היו כבר לא מעט נבואות חורבן אחרות שהתבדו. למשל, האכזבה הגדולה: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Disappointment זה רק מקרה אחד לדוגמא. במקרה זה מדובר באיש דת פופולרי שחישב שסוף העולם אמור להתרחש ב-22 באוקטובר 1844. כמו שאפשר לראות זה לא קרה. יש לא מעט שחזו את קץ ההיסטוריה. עד היום אף-אחד עוד לא צדק. בסופו של דבר תתגשם תחזית אחת לכל היותר. ובהתחשב בכך שכל הזמן יש שממהרים לנבא, אין שום סיבה להאמין ללא ראיות נוספות.
 

קרןש24

New member
אני התכונתי לשבת הבאה קראתי כתבה במאקו

וראיתי כתבה במבזק בחדשות 2
 

SilentMike

New member
סליחה.

אני כל-כך רגיל לבולשיט 2012 שקראתי איכשהו שנה הבאה. בכל מקרה אין שום ראיה לסוף מתקרב לעולם בעתיד הנראה לעין שאני מודע אליה.
 

sivan120

New member
זאת אומרת עוד 6 ימים?

עוד 6 ימים מגיע סוף העולם? איפה קראת את זה את יכולה לשים קישור?
 

קרןש24

New member
קראתי כתבה במאקו אתמול זה בחדשות בעולם

דיברו על זה גם במבזק חדשות 2 וזה מה שהפחיד מי שדיבר שם בכתבה ממש מפחיד
 

TFNM

New member
שיט

ישנתי כל היום הזה ולא שמתי לב,פיספסתי משהו?
 

עוזרים

New member
אני נעלתי ת'דלת שהשיטפון מהים לא יכנס הביתה

ועזר! זה מנע צונמי מאמי.
 

penholders

New member
אין לך מה לחשוש.

תחשבי על זה ככה - לעומת אותה קבוצת מאמינים ישנם מיליוני מאמינים אחרים שמאמינים שסוף העולם לא יחול בשבת הבאה.
 
זה אמיתי ?

תראי, מילא אנשים מאמינים באלוהים, בפסלים, בכל מיני שדים ורוחות. אבל להאמין למשהו שאין לו כל ביסוס ? אה... בעצם לכל הנ"ל אין ביסוס. טוב, אז סוף העולם קרב. אאאאממממ..... אז צריך לחשוש או שצריך לברך ? כי אם סוף העולם בא, לא יהיו יותר ערבים, לא יהיה איסלם, לא יהיו רציחות. מאידך, גם אנחנו לא נהיה, אז לא יהיה מי שידפוק ת'ערבים. זה טוב או רע ? עכשיו בדיחה כקוריוז נוסף. פעם ראית יהודי מתפלל ? פעם ראית מוסלמי מתפלל ? עכשיו תמקמי את היהודי מאחורי המוסלמי. מי, מי גאון של אבא ? רק הנוצרים האלו פרווה
סתם חברים, הכל סתם, האלוהים היום עשוי מנייר מיוחד בעל סיבים מיוחדים שאיתו אפשר לקנות דברים. ותחשבו על זה. וואו, סוף העולם בכלל היה בבאג 2000 לא ככה ? טוב נו, אני עייף. לילה טוב שיכורים.
 
אפרופו אלוהים ונייר שאפשר לקנות ..

בקורס היסטוריה עולמית באוניברסיטה העברית מגדירים את הקפיטליזם כדת (גם את המרקסיזם וההומניזם).. ככה שזה מסתדר יפה
 

sivan120

New member
בתכלס זה יכול לקרות כל יום...

הרי אף אחד לא יודע מתי יקרה סוף העולם. אולי יש ניטור על אסטרואידים שיכולים לפגוע בכדור הארץ (גם זה לא בטוח לגמרי), אבל מה שקורה בתוך האדמה, קצת קשה לדעת. רעידת אדמה רצינית יכולה להחריב את כל העולם כל יום ולהרוס את כל הציווליזציה. די הגיוני שמתישהוא זה יקרה (מה גם שמבחינת זמני ההיכחדות בעולם, שקורים כל כמה מאות אלפי שנים, זה הזמן המתאים).
 

Rtitan

New member
יכול להיות מעניין מאד...

יש לי כמה חברים שעובדים על מודלים של רעידות אדמה בקל-טק... הם ישמחו מאד לנתח את הנתונים מרעידות אדמה כמו שמתוארות שם. לענייננו - לא ידוע כיום על שום שבר בלוחות הטקטוניים שאוצר בתוכו אנרגיה לרעידת אדמה שתגיע לדרגה 10, אז אחד שתקיף את כל הגלובוס?... אני מפקפק מאד.
 

Glenfiddich

New member
זה לא מדע!

ולא חדשות. אני מציע למחוק הודעות כאלה במהירות אחרת הפורום יהפוך לקומנת 'בין ניו-אייג' למדע'
 

sivan120

New member
מדע הקוונטים...

תשמע, מדע הקוונטים כבר מראה שהמדע כמדע לא משהו...אי אפשר להסביר את המשוואות הקוונטיות והם די שומטות מתחת לכל תפיסת העולם המדעית את הקרקע...אז אולי יש מקום גם לתיאוריות ניואייגינג (לא כמו מה שנכתב כמובן על השמדת העולם בקרוב, אבל לרעיונות מדעיים אחרים...).
 

Rtitan

New member
מדע הקוונטים אינו מדע?

אי אפשר להסביר את המשוואות הקוונטיות?... נו, תלוי מי...
 
למעלה