רועי החושב
New member
שפכו עליה הרבה תיאולוגיה
והיא התקשתה קצת בשיכבה החיצונית אבל זה כל כך שיטחי עד שזה פשוט זניח ואין שום דבר נוקשה בדבר הזה.
אני לא מדבר על הישומים לשיטתו- הדיסציפלינות השונות שאכן נאות אלא על שיטתו עצמה.
למה כוונתך בהתנגדות לתוכן? לניסיון להבין את דברי אריסטו באופן של דיאלקטיקה הגליאנית? זה בדיוק מה שאני לא מצליח לעשות. זה כמו החוליה החסרה. לפתע מבריק אריסטו, כמו חזיזו של זאוס. פה התחילה ההיסטוריה הפילוסופית? לא נראה לי. הוא אמנם מתייחס למטרימים ומתנגד להם כמו לפיתגוראים אבל לך תמצא משהו על הפיתגוראים. לא בדיוק מאלו שהיו מפרסמים את משנתם בראש חוצות. ואם בכתות סתר עסקינן- מצבנו קשה. יש למצוא את דרך המלך לאריסטו וממנו מבלי להזדקק ליודעי ח"ן וממתיקי מים גנובים. לבושה הראוי ביותר של הפילוסופיה הוא עירום מלא וסביבתה הטבעית באור השמש. בחשכת הכתות המדע מתנוון ונרקב ואינו ראוי עוד למאכל.
והיא התקשתה קצת בשיכבה החיצונית אבל זה כל כך שיטחי עד שזה פשוט זניח ואין שום דבר נוקשה בדבר הזה.
אני לא מדבר על הישומים לשיטתו- הדיסציפלינות השונות שאכן נאות אלא על שיטתו עצמה.
למה כוונתך בהתנגדות לתוכן? לניסיון להבין את דברי אריסטו באופן של דיאלקטיקה הגליאנית? זה בדיוק מה שאני לא מצליח לעשות. זה כמו החוליה החסרה. לפתע מבריק אריסטו, כמו חזיזו של זאוס. פה התחילה ההיסטוריה הפילוסופית? לא נראה לי. הוא אמנם מתייחס למטרימים ומתנגד להם כמו לפיתגוראים אבל לך תמצא משהו על הפיתגוראים. לא בדיוק מאלו שהיו מפרסמים את משנתם בראש חוצות. ואם בכתות סתר עסקינן- מצבנו קשה. יש למצוא את דרך המלך לאריסטו וממנו מבלי להזדקק ליודעי ח"ן וממתיקי מים גנובים. לבושה הראוי ביותר של הפילוסופיה הוא עירום מלא וסביבתה הטבעית באור השמש. בחשכת הכתות המדע מתנוון ונרקב ואינו ראוי עוד למאכל.