שאלה על אירלנד

StatusLine

New member
שאלה על אירלנד

כפי שכבר נכתב במקומות רבים הנהגים באוטובוסים באירלנד לא מחזירים עודף והשאלה היא כזו: שאני נוחת בשדה התעופה איפה אפשר לפרוט את הכסף שיש לי יש לי שטר של 500 יורו איפה אני יכול לפרוט אותו לשטרות ואפילו למטבעות בשדה התעופה, ובאופן כללי האם נהוג באירלנד לבוא ולבקש בחנויותר שיפרטו לך את הכסף? שאלה נוספת לגבי האוטובוסים האם אפשר מהנהג שיגיד איפה לרדת או שמודיעים או שכתוב באוטובוס איפה שהוא, או שפשוט לשאול משהוא באוטובוס שיעזור לי איפה לרדת? תודה על העזרה!
 
ניסיון לעזור...

לגבי השטר של ה500 ,נראה לי שכדאי לך לנסות לפרוט אותו בארץ באחד הבנקים. אני לא בטוח שיסכימו לפרוט לך ,אלא בבנק . קיים באולם נכנסים סניף של Bank of Ireland , אני כמעט בטוח ששם לא תיהיה לך בעיה לפרוט את השטר. לגבי פריטת שטרות , לי לא היה חסר כסף קטן , אז לא התנסתי בחוויה. לגבי האוטובוסים , רוב הנהגים יגידו לך , אם תבקש כמובן , איפה לרדת ואפילו יתנו לך הוראות לאן ללכת וכו' . העם האירי מאוד אדיב ונחמד ולא תיהיה לך בעיה לבקש/לקבל שם עזרה. לפעמים הם ישאלו אותך אם הכל בסדר ואם אתה צריך עזרה , גם אם אתה סתם עומד עם מפה/ספר ומסתכל על הרחוב
 

thesheep

New member
בלבלו אותך..

פעם אחרונה שהייתי, לפני שנה, הנהגים החזירו עודף. רק בדאבלין, כדי לחסוך לנהג התעסקות עם כסף, יש מכשיר שקולט את הכסף ליד הנהג. בכל מקרה שלא יהיה, בכל עיר גדולה יש תחנה מרכזית שבה אפשר לקנות את הכרטיס מראש, כמו בישראל, ואז אפשר להרגע כשעולים לאוטובוס. בכל מקרה, הנה לינק לחברת האוטובוסים ברפובליקה של אירלנד (לא כולל את דאבלין, שם יש CityBus אם אני לא טועה). http://www.buseireann.ie/site/home/
 

StatusLine

New member
והאם יש...

בשדה התעופה מקום לקנות כרטיס מראש לאוטובוס? כי כרגע זה נראה לי לא סביר שיהיה לי בדיוק יורו ו90 סנט בשביל לשים כסף באוטובוס...
 

jonbaum

New member
אם אתה נוסע משדה התעופה למרכז העיר

אז באוטובוס הרגיל של DUBLIN BUS באמת לא מקבלים עודף, ובכלל אי אפשר להשתמש בשטרות. לעומת זאת יש אוטוסוס בצבע כחול בהיר שנקרא AIRCOACH, שהוא אוטובוס יותר נורמלי כי הוא לא עוצר ליד כל עץ רענן והוא גם הרבה יותר נוח. הנסיעה לעיר עולה 7 יורו, ושם יתנו לך עודף בלי בעיה (אבל אני לא בטוח שישמחו לקבל שטר של 500 יורו). האתר שלהם מצורף.
 
לגבי הנסיעה מהש"ת לעיר

הנסיעה בAIRCOACH עולה כ7 יורו. נסיעה באוטובוס רגיל עולה כ1.5 -2.5 יורו (נכון לחודש מאי)
 
נצל"ש: מתכננת נסיעה לאירלנד, אבל

מפחידה אותי נהיגה בצד שמאל ומנסה לברר אפשרויות שהם לא טיול מאורגן. האם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית מדבלין לשאר חלקי אירלנד או לפחות לאתרים היותר מתויירים? והאם אתם יודעים אם השימוש בתחבורה ציבורית הוא יקר או הוצאה סבירה יחסית לשהות שם?
 
אוטובוסים באירלנד

מערכת האוטובוסים באירלנד טובה מאוד ומאפשרת להגיע כמעט לכל אירלנד. אבל אין מה להשוות לניידות שמאפשר רכב פרטי. אין לך מה לחשוש מנהיגה בצד ימין ,זה לא כזה נורא. בהתחלה לוקח זמן להתרגל ואח"כ זה זורם בחופשיות. חוץ מזה ,תמיד אפשר לקחת אוטומט אם פוחדים להסתבך עם ההילוכים. לגבי האם השימוש בתחבורה ציבורית יקר ,זה כבר תלוי בך ובאופי הטיול שאת מכתננת. לרוב ,הוא נסיעה בתחבורה ציבורית תיהיה יותר זולה מרכב פרטי (במיוחד אם את בת פחות מ24-25). מצורף האתר של חברת האוטובוסים האירית (הטובה!!!)
 

michal molcho

New member
חולקת עלייך

התחבורה הציבורית ביזארית למדי מחוץ לדבלין רבתי. היא לא זולה, היא לא תדירה והיא לא מגיעה לכל מקום.
 
אני נוכחתי אחרת

אני ראיתי שהאוטובוסים של eiraan מגיעים לחלק גדול מאירלנד. לא אמרתי שהיא זולה ותדירות היא עניין שאפשר להתגבר עליו אם מתכננים כמו שצריך. אבל אין ספק שעדיף רכב .
 

Ice Age

New member
אם את נוסעת לטיול

אז עדיף רכב: את גם ככה מוציאה הרבה כסף. חבל לשרוף את הזמן בלחכות לאוטובוסים לא סדירים. רכב עולה יותר אבל עוזר לך לנצל את הזמן הרבה יותר טוב. במיוחד באירלנד שהרבה מקומות נידחים ויפים בקושי נגישים בלי רכב. ואפילו סתם לעצור באמצע שום מקום ליד האגם זה בלתי אפשרי בלי רכב פרטי.
 

שלווה11

New member
לא תקבל עודף,אלא, מן שובר שאיתו צריך ללכת

לתחנה/משרד ושם יחזירו לך את הכסף.
 

jonbaum

New member
נכון, ויש רק מקום אחד

שבו אפשר לקבל בחזרה את הכסף, והוא המשרד של DUBLIN BUS ברח' אוקונל.
 

StatusLine

New member
אז שאלה כללית...

אז איפה אני פורט כסף אתם בתור אנשים שהיו באירלנד איפה הייתם פורטים כסף גדול האם זה נהוג ולבוא לבקש בחנות ולפרוט או שצריך ללכת לקופה בבנק ולבקש שיפרטו לפחות ל 100 יורו ומשם כבר לקנות בבקבוק מים בשביל לקבל משהו יותר קטן?
 

jonbaum

New member
אם מדובר בשטר של 500

אפשר לפרוט אותו אך ורק בבנק - יש בכלל הרבה חנויות שלא מוכנות לקבל שטר כזה מחשש לזיופים. ובלי קשר לזה, די לא הגיוני לקנות עיתון ולשלוף שטר של 500 יורו ולצפות שהחנווני יתן לך 498.5 יורו כעודף.
 

jonbaum

New member
באמת לא רלוונטי

אלא אם כן יש טסקו בשדה התעופה בו הוא יוכל לעשות שופינג לפני הנסיעה לעיר. אבל מה אני יודע - אני לא מתעסק בשטרות כאלה ענקיים. גם שטר של 200 אף פעם לא ראיתי, ושטר של 100 רק כמה פעמים.
 
למעלה