שאלה על אירלנד

jonbaum

New member
אגב,

כבר חזרת למערב הפרוע או שאת עדיין בארה"ק? האישה שבבית סיפרה לך ש"גנבתי" אותה לערב אחד ואכלתי איתה איטלקית (מצויינת) בסולטהיל?
 

jonbaum

New member
נ.ב.

ב-5 שנות היורו אני עוד אף פעם לא ראיתי שטר כזה.
 
למה לפרוט?

למה אתה צריך ללכת לבקש שיפרטו לך כסף? אתה לא מתכוון לקנות שום דבר? לא לשלם על שום דבר? יהיה לך מספיק כסף קטן , אל תדאג בקשר לזה. לפי מה שזכור לי לא עושים בעיות עם שטרות של 100 יורו , אבל כמובן יש לזה גבול. אם תיקנה משהו ב20 יורו ,לא תיהיה לך בעיה . לעומת זאת , אם תקנה משהו בחצי יורו זה יראה קצת מחשיד. ולגבי האוטובוסים , אם אתה מתכוון להשתמש בהם הרבה בדאבלין כדאי לך לקנות כרטיסים שמאפשרים נסיעה חופשית באוטובוסים לפרק זמן מסוים וככה לא תצטרך להתעסק עם הכסף הקטן ועם נושא העודף. יש כרטיס שמאפשר נסיעה חופשית לשלושה ימים + נסיעה הלוך ושוב לש.ת + 3 ימים חופשיים בDUBLIN BUS TOUR (או איך שקוראים לזה) שהוא מן אוטובוס שעובר בכל אתרי התיירות ,מאפשר לרדת ולעלות מתי שרוצים וכמובן שנותן הסברים לאורך כל המסלול. מאוד מומלץ. בכל מקרה , אל תדאג בקשר לעודף משטרות של 100 יורו ומטה. תנסה ל"היפטר" כמה שיותר מהר מהשטר של ה500 כדי למנוע בעיות , רצוי כבר בארץ.
 

StatusLine

New member
כי במקרה יש לי שטר כזה...

חשבתי שאני כבר אפרוט אותו בארץ למאות, ואם אפשר אז לפחות. ברור שבעתיד אני לא אצטרך לפרוט אני כל הזמן אקנה דברים אבל זה באופן בסיסי ממש לגבי הנחיתה הראשונה שלי בדאבלין כי זה נראה לי מצחיק שתייר מגיע ואין לו מטבעות של יורוסנט ומטבעות של יורו אחד והוא מתבקש לשלם באוטובוס סכום כל כך מדוייק של יורו ו 90 סנט בלי לקבל עודף מאיפה תייר שרק נחת אמור להשיג 90 סנט במטבעות? מפה נוצרה השאלה של פריטת הכסף. אבל בגדול אני אפרוט בארץ לכמה שיותר שטרות עם ערך נמוך. ואם אני אסע ב אייר קאוטש אז בכלל לא יהיה לי בעיה עם מטבעות וכו... אז תודה לכולם על הטיפים. אגב שאשלה ששאלתי מיקודם עד כמה זה מקובל באירלנד לשאול את הנהג: "אתה יכול בבקשה להגיד לי איפה לרדת?" או שזה לא מקובל ויותר נהוג לשאול את הסובבים?
 
עניתי לך ...

אמממ... זה נראה גם מצחיק שתייר שנוחת במדינה זרה מחזיק שטר ששווה בין חצי לשליש מהמשכורת חודשית , לא? הכי טוב זה אם תוכל לפרוט בארץ את הכסף לשטרות קטנים , במקרה ולא אז תפרוט שם בבנק. במידה והוא סגור תנסה לקנות בש.ת משהו קטן או שתנסה בדלפקים להמרת כספים. חוץ מה500 אין לך עוד כסף שתוכל בעזרתו להגיע לעיר? ולגבי 2 השא' האחרונות שלך עניתי לך למעלה. אפשר לשאול גם את הנהג וגם את הסובבים וכולם יעזרו לך בכיף. נסיעה טובה
 
ולגבי הAir coach

יש עוד חברה שנקראת Airlink שעושה הסעות ישירות לעיר ועולה כ6 יורו לכיוון , 10 הלוך חזור. מומלץ שתסתכל באתר הבא: http://www.dublinairport.com/to-and-from/by-bus/
 
כמו שכבר רשמתי לך...

יש בשדה התעופה סניף של הבנק של אירלנד , אם אתה נוחת בשעה שהוא פתוח תיכנס לשם ותפרוט את הכסף על ההתחלה.
 

thesheep

New member
זה אחד השרשורים הכי הזויים

סיבכתם את הבחור לגמרי. 1. אם יש לך שטר של 500 תפרוט אותו בארץ ותגמור עם הסיפור! את השאר מקבלים בכספומט בשטרות בודדים. 2. אני לא זוכר שהייתה לי אי פעם בעיה להגיע משדה התעופה לעיר (כל עיר, כולל דאבלין). שילמתי לנהג או ששילמתי בשדה התעופה עצמו, זה עובד ככה בכל אירופה. 3. בדאבלין לא מסתובבים עם אוטובוסים כל כך הרבה! רוב הזמן מגיעים מההוסטל או מהבי אנד בי למרכז ברגל וחזרה. אם רוצים להגיע לפאור סקורט או לגלנדלוך יש אוטובוס מיוחד לזה בדרך כלל. ולמי ששאל על נהיגה בצד שמאל - זה קשה בשעות הראשונות אבל מתרגלים, לפחות בנהיגה בבין-עירוני. בעיר זה יותר קשה. אני אישית לא מתכוון לנהוג בצד שמאל שוב אלא אם כן לא תהיה לי ברירה. התחבורה הציבורית די מסודרת בערים הגדולות ובאיזורים מתויירים אבל בכפרים נידחים הסיפור משתנה. מצד שני ככה זה גם בארץ.
 

thesheep

New member
אם לוקחים רכב להתרחק כמו מאש מחברת

Carhire Ireland/Alamo הם הכי זולים שיש אבל יש להם שירות ממש מחורבן, מכוניות שמתוחזקות ממש רע, וסעיפים ממש מוזרים. במקרה שלי הייתי צריך לשלם אקסטרה כי הייתי בן 25 (ומסתבר שלנהגים בישראל יש סעיף מיוחד שקובע שאם אתה under-age, שזה אומר פחות מ30, אתה חייב לשלם אקסטרה של 10 אירו ליום).
 
לגבי הקסטרה

הכלל הזה נכון בכל החברות שמשכירות רכב להנהגים צעירים. אני השכרתי רכב בחברת Irish car rentals והאקסטרה הייתה 25 יורו ליום. גם ביורופקאר יש תעריף מיוחד לנהג צעיר. וזה לא רק לנהגים מישראל.
 

thesheep

New member
מעניין

אצלי היה סעיף מפורש: For Israei Drivers לא אכפת לי לשלם אקסטרה אבל לפחות שהשירות והרכב יהיו טובים.
 
זה באמת מוזר...

באתר של Irish Car Rentals ו Europcar , אין התייחסות למוצא. רק חבל שהאקסטרה עלתה לי כמעט כמו מחיר ההשכרה של הרכב ,אם לא הייתי נהג צעיר.
 

thesheep

New member
מעניין אם זה ככה גם בארץ

מה נחשב נהג צעיר בחברות ההשכרה בישראל?
 
למעלה