שאלה על ברזל וסידן

אורליצ

New member
שאלה על ברזל וסידן

איזה סוגי מזון לא בשריים כדאי לאכול , באיזה שילוב והאם להפריד, כדי להעלות את רמת הברזל מצד אחד וגם לדאוג לצריכת סידן תקינה? השאלה שלי נובעת מכך ששמעתי שסידן וברזל מתחרים אחד בשני במערכת העיכול ולכן מפריעים בספיגה זה של זה, שמתי לב בטבלאות תזונה שיש הרבה מאד סוגי מזון שיש בהם גם ברזל וגם סידן, מה צריך להיות היחס הנכון בין ברזל לסידן במזונות צמחיים שמכילים את שניהם בשני מקרים כדי לדעת שלא תהיה הפרעה לספיגת הברזל?
 

אורליצ

New member
המקרה השני:

מה היחס הנכון בין סידן לברזל במזון כדי לדעת שספיגת הסידן גבוהה ולא מופרעת ע"י הברזל?
 
יחס ברזל לסידן

לא קיים מושג כזה"יחס ברזל לסידן במזון" בעיקרון המזון מכיל מגוון של מינרלים וויטמינים ו"גדולתו של הגוף " שהוא יודע לספוג ולהפיק מהמזון את המיטב, כמובן הכל בהתחשב שמדובר באדם עם יכולת ספיגה תקינה . לכן חשוב לאכול מגוון של מזונות ע"מ לקבל את כל מה שהגוף זקוק לו. נכון שכל המתכות (כמו ברזל,סידן,אבץ,נחושת וכו') מתחרות זו בזו על אתרי ספיגה במעי אבל מתסבר שהגוף יודע לעשות את העבודה שלו נכון אז אל דאגה. במקרה של מחסור יחסי באחד המרכיבים יש להתיעץ עם איש מקצוע כמה איך וכיצד להשלים את החסר.
 

אורליצ

New member
תודה רבה על התשובה וחידוד קטן:

אם אין בעיה אז מדוע כאשר לוקחים כדורי ברזל ניתנת תמיד המלצה של הרוקחים לא לאכול באותו זמן מוצרי חלב?
 

אורליצ

New member
ממתינה עדיין לתשובה

 
תשובה

מכוון שכפי שציינתי בתשובתי המתכות מתחרות על אתרי הספיגה ולכן רצוי שלא לקחת את תוספת הברזל שזו כמות גדולה בבת אחת, בצמוד למוצרי חלב- שעשירים בסידן.
 
למעלה