בלת"ק - החיים לא שחור ולבן
האקסיומה שבתי הספר טובים הם אצל עשירים וגרועים אצל פחות עשירים לא תמיד נכונה
החיים הם פשרות ואיזונים ולדעתי זה גם מה שנכון כאן.
אני לא חושבת שנכון לגדל ילדים בסביבה חזקה כלכלית בצורה משמעותית מהיכולות שלך. באופן גורף וברור.
אבל זה לא אומר שצריך ללכת למקום עני ונכשל.
צריך לחפש מקום אינטגרטיבי שבו הילד שלך גם אם הוא דייך לשכבה הפחות חזקה הוא לא בודד.
בחלק גדול מהמקומות האוכלוסיות מעורבות ויש בבתי הספר אוכלוסיות עשירות יותר ועשירות פחות.
כל עוד הילד/ילדה שלך הם לא "העני" היחיד בסביבה מאוד עשירה ...ויש עוד כמוהו. אני לא רואה בעיה.
ואני בטוחה שאפשר למצוא.
בעניי חינוך טוב הוא קריטי.
אבל וזה אבל גדול.
לדעתי הבית קובע 95% ובית הספר אולי עוד 5%
כך שגם אם בית הספר לא מדהים ( ובנינו כמה בתי ספר מדהימים יש ) זה לא דרמטי.
ולא הייתי דנה את ילדי לחיות בסביבה חזקה כלכלית מהם באופן דרמטי באופן גורף. לדעתי זה פוגע יותר מאשר חינוך פחות טוב.
לסיום אתן לך דוגמא.
אני גרה בישוב שרוב האוכלוסיה בו חזקה. לא מליונרים אבל בהחלט עשירון עליון, הרבה הייטק בתים פרטיים וחיים טובים
בישוב יש אוכלוסיה ותיקה ברובה מוחלשת מאוד סוציו אקונומית ( כלכלית וחברתית ) והיא גם מיעוט מוחלט ( בעיקר בקרב הילדים )
בכיתה של הבת שלי 2 בנות מהשכונות הישנות. מתוך 18 בנות בכיתה.
הפערים עצומים מכל בחינה שהיא.
אבל גם מבחינה חברתית הילדות מהמשפחות המוחלשות לא מתקבלות ולא משתייכות. ( וזה שלא שההורים האחרים של הרוב לא עושים מאמץ לשלבן ) האי שייכות הכלכלית חברתית הפכת לאי שייכות מוחלטת מבחינת הילדים. הן לא נספרות. וזה מאוד עצוב.
אני לא יודעת כמה זה מייצג כי הפערים פה הם באמת עצומים. אבל בכל זאת דוגמא מהחיים. ודוגמא קשה
האקסיומה שבתי הספר טובים הם אצל עשירים וגרועים אצל פחות עשירים לא תמיד נכונה
החיים הם פשרות ואיזונים ולדעתי זה גם מה שנכון כאן.
אני לא חושבת שנכון לגדל ילדים בסביבה חזקה כלכלית בצורה משמעותית מהיכולות שלך. באופן גורף וברור.
אבל זה לא אומר שצריך ללכת למקום עני ונכשל.
צריך לחפש מקום אינטגרטיבי שבו הילד שלך גם אם הוא דייך לשכבה הפחות חזקה הוא לא בודד.
בחלק גדול מהמקומות האוכלוסיות מעורבות ויש בבתי הספר אוכלוסיות עשירות יותר ועשירות פחות.
כל עוד הילד/ילדה שלך הם לא "העני" היחיד בסביבה מאוד עשירה ...ויש עוד כמוהו. אני לא רואה בעיה.
ואני בטוחה שאפשר למצוא.
בעניי חינוך טוב הוא קריטי.
אבל וזה אבל גדול.
לדעתי הבית קובע 95% ובית הספר אולי עוד 5%
כך שגם אם בית הספר לא מדהים ( ובנינו כמה בתי ספר מדהימים יש ) זה לא דרמטי.
ולא הייתי דנה את ילדי לחיות בסביבה חזקה כלכלית מהם באופן דרמטי באופן גורף. לדעתי זה פוגע יותר מאשר חינוך פחות טוב.
לסיום אתן לך דוגמא.
אני גרה בישוב שרוב האוכלוסיה בו חזקה. לא מליונרים אבל בהחלט עשירון עליון, הרבה הייטק בתים פרטיים וחיים טובים
בישוב יש אוכלוסיה ותיקה ברובה מוחלשת מאוד סוציו אקונומית ( כלכלית וחברתית ) והיא גם מיעוט מוחלט ( בעיקר בקרב הילדים )
בכיתה של הבת שלי 2 בנות מהשכונות הישנות. מתוך 18 בנות בכיתה.
הפערים עצומים מכל בחינה שהיא.
אבל גם מבחינה חברתית הילדות מהמשפחות המוחלשות לא מתקבלות ולא משתייכות. ( וזה שלא שההורים האחרים של הרוב לא עושים מאמץ לשלבן ) האי שייכות הכלכלית חברתית הפכת לאי שייכות מוחלטת מבחינת הילדים. הן לא נספרות. וזה מאוד עצוב.
אני לא יודעת כמה זה מייצג כי הפערים פה הם באמת עצומים. אבל בכל זאת דוגמא מהחיים. ודוגמא קשה