שאלה על הרגלי אכילה אחרי מחלה

aviah

New member
שאלה על הרגלי אכילה אחרי מחלה

שלום, הילד שלנו בן שנה וחודשיים ולפני חודש וחצי עשה את חיסוני גיל שנה. בעקבות החיסונים (כנראה) הוא חלה וירד מאוד במשקל. אחרי שבוע וחצי הוא חזר לעצמו ומאז הוא "משלים אוכל". במהלך היום הוא אוכל תפריט קבוע בגן ותפריט קבוע אחר הצהרים והערב. תפריט אחר הצהרים קבוע מאז שיצאו לו שיניים ורק הכמויות גדלות מעט לפי הביקוש. כרגע, הוא אוכל שלושה בקבוקי סימילאק (240 סמ"ק) במהלך הלילה. לפני החיסון הוא היה הולך לישון עם בקבוק אחד ומסיים אותו במהלך הלילה. אני מבין שהוא משלים צרכים תזונתיים. אני רק רוצה לשאול האם אין דרך להגביר/להעשיר את התזונה שלו במהלך היום?
 
מחלה תמיד משבשת דפוסים

תן לזמן לעשות את שלו. מה הוא אוכל במהלך היום - אתה יכול לפרט?
 

aviah

New member
במהלך היום

תודה על התשובה
מה הוא אוכל במהלך היום כשהוא מתעורר בבוקר: בקבוק סימילאק 240 סמ"ק (4 כפיות) בגן - אני לא יודע להגיד כמויות מדויקות: "כריך" שזה לכל היותר רבע פיתה מרוחה בגבינה / חומוס וחתוכה לקוביות שמאפשרות לו לאכול בעצמו חביתה / ביצים קשות. קשה לי להאמין שהוא אוכל יותר מחצי ביצה. צנצנת גרבר פירות עוד פירות וירקות טריים חתוכים קורנפלקס בחלב אחר הצהרים: מרק עוף טחון תוצרת בית בנפח של קופסת גרבר גדולה (200 סמ"ק, אני חושב) גרבר פירות / פירות וירקות חתוכים ביסקויט של רמדיה (אני חושב) בקבוק 240 סמ"ק כשהוא הולך לישון, וכאמור בקבוקים נוספים במשך הלילה
 
למה בגן הוא עדיין אוכל טחון?

ניסיתם להציע לו אוכל *אמיתי* שאינו טחון?. איני מומחית, אבל על פניו נראה לי כי הוא צריך לאכול כבר אוכל רגיל (כמובן אם הוא מוכן לאכול ואין כל בעיה). בגדול אי יכולה לומר שנדמהלי שיש יותר מדי תחליף חלב ופחות מדי אוכל,ואולי הגוףשלו כבר זקוק ליותר מזון כדי לשבוע.(?)
 

aviah

New member
שכחתי ארוחת צהרים חמה

קציצות עוף + פסטה / אורז / ירקות מבושלים.
 
אה, אז אל תתייחס לתשובתי למעלה

נסה לתת לו בבית עוד כריך אחה"צ, ושישב לאכול אתכם ארוחת ערב. (אצלינו הם לפעמים מבקשים פסטה או שניצל גם לארוחת הערב). בקרוב תתחיל לענות כאן מיכל מול - דיאטנית, אתהיכול להפנות את השאלה גם אליה.
 
../images/Emo207.gif ../images/Emo207.gif ../images/Emo207.gif ../images/Emo207.gif ../images/Emo207.gif

יש מזונות מומלצים לילד בן שנה ו 4 שסובל מאלרגיה למוצרי חלב?
 
מחר תתחיל מיכל מור לענות כאן

אני ממליצה לך לשאול אותה את השאלה, בכל מקרה אשלח לה קישור לכאן כבר עכשיו.
 
אלרגיה למוצרי חלב

במידה ואכן קיימת רגישות לחלב (בגילאים הצעירים התופעה אינה שכיחה ולכן חשוב שרופא יבדוק את הילד) ניתן להוסיף לתפריט שומשום על מוצריו (טחינה-גולמית, חלבה) לחשוף באיטיות לשומשום כיוון שנחשב אלרגן. סרדינים (למעוך עם מזלג כדי שהעצמות הרכות לא יפריעו בבליעה). ניתן להוסיף אגוזים טחונים(דק!! למניעת סכנת חנק),ירקות ירוקים עליים לדוגמא ברוקולי וכרוב. במידה וזקוקה לעזרה מעמיקה יותר , אני כאן
 
למעלה