שאלה על התבוננות
ייתה לי שיחה מעניינת עם סניאס בכל הקשור להתבוננות כפי שראג'ניש מסביר אותה. לפי הבנתי את אושו, ההתבוננות משמשת כמעין "כלי" כלומר סוג של "עשיה" או אפילו תרגול. ולאו דווקא בזמן מדיטציה אלא במהלך תקין ורגיל של התנהלות יומיומית כשרגשות עולים וצפים. אין היא מתבצעת באופן ספונטני וטבעי .היא מצריכה סוג של מודעות, של "מאמץ". במהלך השיחה נחשפתי להבנה אחרת לגמרי את דבריו של אושו, שחוזר ומדגיש כי אין זו עשיה כלל וכלל אלא זיהוי בלבד. הזיהוי הזה "אמור" להיות קיים כבר ואין צורך להפעילו, אין צורך במאמץ כל שהוא. נראה על פניו כי ההבדל הוא זניח, אבל בתור "מתרגלת" הוא נראה לי מהפכני לגמרי. מלבד הבנה תיאורטית של העיניין עדיין לא ירדתי לסוף דעתו ואני לא בטוחה שהבנתי לגמרי (אם בכלל זה ניתן להבנה). דרול, אשמח אם תתיחס לעיניין וכמובן גם אחרים שסבורים שיש להם הבנה בנושא.
ייתה לי שיחה מעניינת עם סניאס בכל הקשור להתבוננות כפי שראג'ניש מסביר אותה. לפי הבנתי את אושו, ההתבוננות משמשת כמעין "כלי" כלומר סוג של "עשיה" או אפילו תרגול. ולאו דווקא בזמן מדיטציה אלא במהלך תקין ורגיל של התנהלות יומיומית כשרגשות עולים וצפים. אין היא מתבצעת באופן ספונטני וטבעי .היא מצריכה סוג של מודעות, של "מאמץ". במהלך השיחה נחשפתי להבנה אחרת לגמרי את דבריו של אושו, שחוזר ומדגיש כי אין זו עשיה כלל וכלל אלא זיהוי בלבד. הזיהוי הזה "אמור" להיות קיים כבר ואין צורך להפעילו, אין צורך במאמץ כל שהוא. נראה על פניו כי ההבדל הוא זניח, אבל בתור "מתרגלת" הוא נראה לי מהפכני לגמרי. מלבד הבנה תיאורטית של העיניין עדיין לא ירדתי לסוף דעתו ואני לא בטוחה שהבנתי לגמרי (אם בכלל זה ניתן להבנה). דרול, אשמח אם תתיחס לעיניין וכמובן גם אחרים שסבורים שיש להם הבנה בנושא.