שאלה על התבוננות

נהראש

New member
הנסיון לתפוס את זה

באופן שיכלי משול לנסיון להאזין לצרצרי הלילה במרכזה של מסיבת טראנס, או לחלופין לנסיון להביט בכוכבי השמיים ממרכזה הסואן של תל-אביב. התובנות המעודנות אשר את מחפשת נשארות מעורפלות כל עוד הנפש/תודעה סוערת או עסוקה, ומתחילות להתבהר ככל שהנפש נרגעת ומתעדנת. בכניסה לאוהל הגדול באשראם בפונה ישנו שלט המנחה את הנכנסים לטקסים ולישיבות לתת לנוכחותו ולשקט שלו להשפיע יותר מאשר לתוכן דבריו. אם מישהו זוכר את המילים הכתובות על השלט אני אשמח לרענון, הייתי שם לפני תשע שנים.
 

אינקה

New member
שאלה ששאלתי את הבן שלי

צינור התפוצץ מתחת למים. את צריכה לסגור את הדליפה, אבל איך תזהי היכן היא?
 

alissa

New member
אממ נשמע פשוט

צוללים מטה, אל מתחת למים ובודקים מהיכן יוצא השפריץ. מה ענה הילד?
 
מכיוון שנאלצתי פעם אחת לעשות זאת בעצמי-

אומר לך כך: פשוט תעבירי יד לאורך הצינור עד שתחושי בזרימה הנובעת ממנו.
 

Vguru

New member
זו לא עצה לפורום אינסטלציה? ../images/Emo45.gif ../images/Emo135.gif

 

אינקה

New member
בעיות בגוף המיני

כמו שאמרו בתדמות ומאדימית, שיטות מסויימות מושכות אנשים מסויימים. מה שמתרחש כאן זה ששיטה מסוייימת שגודלת בין השאר בהדחקה מינית מושכת מטבעה אנשים עם... בעיות מסויימות. אבל השאלה הייתה רצינית. איך את מרגישה את מקור הזרימה באותו התווך מבלי לראות?
 

drall

New member
מאוד פשוט

מדיטציה אצל אושו תמיד משוללת עשיה. הטכניקה היא עשיה , וישנם שיטות של אושו שהן לא מדיטציה והן עשיה , אבל לא מדיטציה . מדיטציה היא התרחשות או התמזגות או תהליך אבל בכל אופן אלו לא דברים שהאדם יוזם באופן ישיר. לכן ההתבוננות כמדיטציה היא אינה תשומת לב ואינה ריכוז. ההתבוננות היא סוג של רגישות. מי שאינו מנוסה בה , מבחינתו היא סוג חריג של רגישות , היא מצב בו האדם מודע לתהליכים שבדרך כלל הוא לא מרגיש בהם או שהוא מדחיק אותם. בחיינו היומיומיים אנחנו גם כן מכירים מצבים בהם יש לנו סף רגישות שונה. לדוגמא: את תרגישי מיד אם יכנס לך גרגיר חול לתוך העין ותנסי לסלק אותו , לעומת זאת אם אותו גרגיר חול יכנס לך בין האצבעות של הרגליים , את לא תרגישי בו במשך שעות. ההתבוננות אצל אושו היא פשוט סף רגישות נמוך , הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית. ישנן מספר דרכים לפתח כזה סוג של רגישות ואושו ממליץ על הדרכים במסגרת שיטות המדיטציה שלו , למשל סוגים של אילחוש.
 

alissa

New member
האם לפי הבנתך

ההתבוננות היא בבחינת "עשיה" או זיהוי? האם על מנת להיות במצב של "זיהוי טבעי ללא מאמץ" יש לפתח את סף הרגישות עליו אתה מדבר?
 

drall

New member
הסברתי לך

התבוננות היא רגישות אין כאן עשיה הזיהוי הוא אותו דבר כמו "תשומת לב" ולפיכך הוא לא מדיטציה.
 

סיריוס1

New member
לדעתי אושו מתכוון לומר שזה תלוי במצב שבו את..

..נמצאת, מצב זה יכול להיות ללא עשיה וגם כתוצאה מעשייה, אין החלטה מה נכון יותר. התבוננות היא אשליית הריכוז ביחס לזרימה הטבעית שאין לה עשייה. העשייה מתחילה לאחר שאת מזהה ( עלפי הרגישות שלך ) שאת נמצאת בהתבוננות. לאחר הזיהוי ( ההתעוררות להיבט של הזרימה ) יש אשלייה של עשיית התבוננות. אולם, זאת אשליה חיובית, כלומר, ההתבוננות היא בחירה חופשית בהיבט רגעי של זרימת תודעה שאין לה עשייה מכוונת, שכן לא ניתן לעשות עשייה על הכל האחד אלה אם כן את נמצאת באחדות עם האל. משל לטיפת ים שמופיע מול עיניך מתוך ים של טיפות זורמות אקראית, לאחר שאת מזהה שיש טיפה אז יש הכרה של עשייה אולם עשייה זאת היא חלק קט מתוך לא עשייה גדול יותר. אישית אני ממליץ לחשוב בפשטות לגבי התבוננות ולהיות תמימים עם העשייה, כלומר, אם מרגישים שרוצים ורצוי לעשות התבוננות אז עושים בפשטות כדי לתת לאי-עשייה את אפשרות העשייה ולעשייה את האי-עשייה...
 
למעלה