שאלה על ויזת עסקים לארה"ב

SupermanZW

Well-known member
שאלה על ויזת עסקים לארה"ב

קיבלתי הצעת עבודה מסניף קנדי של חברה בריטית שלה סניפים במדינות רבות ומתוקף תפקידי אצטרך לשהות לפעמים בארה"ב לתקופות שאורכן עד 3 חודשים בכל פעם למטרות עבודה. יש לי אזרחות ישראלית בלבד וPR קנדי, אני נמצא בקנדה פחות משנתיים ולכן עדיין רחוק מהאפשרות להגיש בקשה לאזרחות קנדית. נאמר לי שהעובדים הקנדים בתפקידי המיועד עוברים לארה"ב כשצריך על סטטוס TN מתוקף הסכם NAFTA, הבעיה היא שבגלל שאני עדיין לא אזרח קנדי הסכם NAFTA לא תקף לגבי (לפחות על פי המידע שמצאתי ברשת, תקנו אותי אם אני טועה). איזה ויזה אני צריך כדי לעבוד בארה"ב מטעם סניף קנדי של חברה בריטית (מכיוון שהחוזה יחתם בקנדה החברה נחשבת לצורך העניין למעסיק קנדי, למרות שכאשר אעבוד בארה"ב אעבוד מהסניף שלה שנמצא ביוסטון, טקסס אך המשכורת תשולם לי מהסניף בהליפקס, נובה סקושה). ביקשו ממני שאיידע אותם בהקדם איזה ויזה אני צריך כדי שיוכלו לבקש עבורי את הויזה המתאימה. לא הצלחתי למצוא ברשת תשובה לשאלה המורכבת הזו. מדובר בהזדמנות שאני לא רוצה להחמיץ.

לעזרתכם אודה.
 
זה סוג שאלה שעדיף לשאול עו"ד הגירה, אבל על פניו

נראה שכל עוד אינך אזרח קנדה ישנן שתי אפשרויות:

1. אם אתה כבר עובד של אותה חברה בינלאומית במשך למעלה משנה רצופה, אז נראה שהויזה המתאימה היא L (או L1-A או L-1B, בתלות במשרתך).
2. אם אינך עובד החברה כרגע, נראה שהויזה המתאימה היא H1B, שזה סיפור של המתנה והגרלה וכו'.

בקיצור, לי נראה שאם אתה כבר עובד של החברה הבינלאומית אז 1, ואם אינך, עדיף שתגיע להסכמה עם הסניף הקנדי שבשנה הראשונה תעבוד רק בקנדה, ורק לאחר שתעבוד לפחות שנה שלמה אצלם הם יבקשו עבורך ויזה L לעבודה בארה"ב.

אבל שוב, זה עניין מספיק חשוב לעתידך שהייתי משקיע את הכסף להתייעץ עם עו"ד הגירה.
 

SupermanZW

Well-known member
אני עדיין לא עובד בחברה הזו

H1B נשמע מתאים למעט דבר אחד, ויזה זו מיועדת עבור העסקה אצל מעסיק אמריקאי אך אני הולך להיות מועסק ע"י סניף קנדי למרות שחלק מהזמן אעבוד מסניף בארה"ב, את המשכורת אקבל מהסניף הקנדי לחשבון בנק קנדי בדולרים קנדים.

אני מתכוון ללכת להתייעץ עם עו"ד לענייני הגירה אבל רציתי לקבל כיוון.

תודה.
 

TrigATUSA

New member
קרה לי לפני כמה שנים שחברה עצרה את תהליך הגיוס שלי כי

כל העובדים שלהם היו אזרחים קנדים והיו צריכים ליסוע לארה"ב לעבודה בתדירות גבוהה.
זו מכה ממש מעצבנת
 

SupermanZW

Well-known member
אני מקווה שלי לא יקרה אותו הדבר

מצאתי גם מידע שאומר שB1 יכול להתאים אבל גם B1 לא מתאים לגמרי מכיוון שלא מדובר בPre Sales או בהשתתפות בכנסים או במכירות אלא על עבודה בפרויקטים מול לקוחות אמריקאים קיימים וזה לא כל כך מתאים לתפקידים המתוארים תחת ויזת B1.

תודה.
 

TrigATUSA

New member
B1 לחלוטין לא מתאים (בעצם זה B2)

הסיטואציה שלי הייתה זהה - לצערי הייתי צריך לחכות עד שקיבלתי אזרחית
 

Boston Guy

New member
לרוע המזל נראה שהקומבינה של החברה הזו אינה מתאימה למצבך

לפי מה שכתבת, המודל העיסקי של החברה הזו הוא לתת שרותים בשוק האמריקאי על ידי עובדים זרים קנדים, תוך שימוש בויזה המיוחדת שאזרח קנדי יכול לקבל שמאפשרת עבודה בארה"ב.
הם מצליחים כך לעקוף את המיכשול ש"קבלני גולגלות" אחרים (חברות מיקור החוץ ההודיות, הישראליות וכיוצ"ב) צריכים להתמודד איתו.

יצא לי לעשות את הדבר ההפוך (אזרח אמריקאי שמקבל אישור עבודה בקנדה), ולכן אני יודע שיש הסכמים בין שתי המדינות שגורמים לכך שהתהליך להנפיק אישור עבודה לאזרח קנדי בארה"ב הוא יחסית מהיר, לא מאוד יקר ואינו מוגבל במיכסות.

כמו שכתבת, הסטטוס שלך אינו מאפשר שימוש ב"LOOPHOLE" הזה, ולכן אם הם ישכרו אותך לעבודה הם יצטרכו ללכת במסלול הרבה יותר יקר, ארוך ומסובך עבורך. אני לא בטוח שהעניין ריאלי.
 
למעלה