מאור חיים פז
Member
לא יכולתי גם שלא לשים לב שכאשר אתה מתמודד עם סתירה בין שני מציאויות שעל פניהן הן סותרות, במקום לנסות ליישב אותן זו עם זו ולהבין איך הן בכל זאת מתחברות ביחד ומתקיימות זו לצד זו, אתה נוטה להימנע מן המאמץ האינטלקטואלי, להתעלם מאחת המציאויות/עובדות/טענות/מה שלא יהיה, ולזרום עם מציאות/עובדה/טענה אחת, תוך כדי התעלמות בוטה מן הדיסוננס הקוגניטיבי. נראה לי שהיה איזשהו פסיכולוג חשוב שדיבר על זה. פרויד או אולי מישהו אחר. מישהו שדיבר על מנגנון הגנה שבו אדם מתעלם התעלמות בוטה מסתירה ברורה בין שני מציאויות/עובדות/טענות שהן בבירור סותרות אבל שהוא פשוט מפצל אותן בתוך הראש שלו לשני דברים שונים שהם כאילו לא סותרים זה את זה כדי ששני הדברים יוכלו להתקיים בתוך תודעתו בשלום ומבלי שיש צורך ללבן את הסוגיה ולהגיע לפתרון הבעיה. לא שאמרתי בקטע ההוא דברים שסותרים זה את זה, אבל יכול להיות שהרגשת מאוים ברמה האינטלקטואלית מריבוי המציאויות. יכול להיות שהרגשת מאוים ברמה האינטלקטואלית מריבוי הסיבות לחוסר העניין שלי להרצות הרצאות על אף חשיבותי הרבה, ולא יכולת להתמודד עם מכלול הסיבות האלו ולכן החלטת לבחור סיבה אחת ולזרום איתה כאילו זאת הסיבה האחת למה אני לא מעוניין להרצות. באמת יכול להיות שזה מה שקרה. זה דווקא מתיישב בצורה מושלמת עם נטייתך הברורה לאנטי-אינטלקטואליזציה במתכוון. נטייה שניחנת בה מכיוון שאתה אדם לא-חכם, ולכן פעמים רבות אתה מאוד משתדל להימנע מדיונים של מספרים ועובדות מכיוון שאתה יודע שברגע שהשיחה תגיע למקום הזה, אתה תפסיד.
בגלל זה כשאני לדוגמה מסביר לך שאין הבדל ברמת היכולת והגאונות הפיננסית בין אדם שהשקיע והתעשר לבין אדם שידע ואמר שצריך להשקיע באותם הדברים באותם הזמנים ולא עשה את זה, ואני אף מאתגר אותך להגיד לי למה האחד גאון פיננסי והשני לא, אתה עונה לי "לא הוכחת שום דבר, אתה עני". כי פשוט אין לך תשובה רצינית לענות כי אתה בעצמך יודע שאתה טועה ושאתה בוחר את הצד הטועה ואומר את הדברים האלו לא כי אני באמת לא גאון פיננסי אלא כי פשוט לא בא לך שאני אהיה גאון פיננסי כי האמת היא שאתה פשוט מקנא בי וביכולתי לחזות מראש עליות של מאות ואלפי אחוזים אצל מניות וסחורות שונות בתוך תקופות של חודשים בודדים ושנים בודדות. אם זה היה נכון ששני אנשים שדיברו על אותן המניות באותם הזמנים והאחד נכנס והשני לא, האחד גאון פיננסי והשני לא, אז כשאני מאתגר אותך ושואל אותך מה ההבדל ביניהם בדיוק בגאונות הפיננסית וביכולת, מכיוון שזה בעצם מה שאתה אומר כשאתה אומר שאני לא גאון פיננסי, אז אין לך באמת מה לענות ולהגיד לי, מכיוון שזה גם לא נכון וגם אתה בעצמך לא חושב שזה נכון, ואתה פשוט אומר שאני לא גאון פיננסי כי פשוט לא בא לך ואתה לא רוצה שאני אהיה גאון פיננסי, ובגלל שאתה בן-אדם לא חכם ואין לך הרבה שכל, אז הרבה פעמים אתה בוחר את האמונות והדעות שלך על בסיס של רגש ולא שכל, כי שכל אין לך הרבה ורגשות (של מרמור בעיקר) יש לך בשפע, ולכן כשאני מאתגר אותך להסביר לי את ההבדל בין שני אנשים ששניהם דיברו על אותן המניות באותו הזמן והאחד השקיע והשני לא, ולמה האחד גאון פיננסי והשני לא, אין לך באמת מה לענות ואתה רק כותב לי כמו אוטיסט "לא הוכחת כלום, אתה עני", "לא הוכחת כלום, אתה עני". כי כשאתה בוחר את הדעות והאמונות שלך על בסיס של רגש, כשדעות ואמונות זה דבר שצריך לבחור אותו על בסיס של שכל, ואז אתה מתבקש להסביר את הבסיס ההגיוני והרציונאלי לדעות ולאמונות שהאנשים מצפים ממך שבחרת לפי ההיגיון והשכל, לא לפי רגשות משתוללים ברמה של ילד בן 5, אתה נשאר בלי הסבר הגיוני ובלי כלום ביד, נוטה לאנטי-אינטלקטואליזציה במתכוון, נותן תשובות בעלות אופי אוטיסטי (חזרתיות אובססיבית על המשפט "לא הוכחת כלום, אתה עני"), תשובות בעלות אופי רגשי ("אני מעריך יותר אנשים שהרוויחו בפועל מאשר אנשים שהיו יכולים להרוויח ולא עשו זאת") ותשובות בעלות אופי מתחמק ("נסכים שלא להסכים").
18. ג'. שלישית כל, הקטע של "אני לא מתכוון לספר לך על עצמי שום דבר, הרי אני מפגר עם רמת הבנת הנקרא של כיתה ב', נכון? אני מעדיף שתמשיך לחשוב עלי כך, זה הרבה יותר משעשע", לא עובד עליי. אמנם לא ידעת את זה עד עכשיו, אבל לאחר שיצא לי להגיד את זה מספר פעמים, אתה יודע את זה עכשיו-עם כל הצניעות, אני האדם החשוב ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה. לכן, הניסיון שלך להציג בפניי את ההתחמקות שלך משאלותיי כמעין "אנטי" כללי שבא כ-"עונש" על ה-"זלזול" שלי בשכל שלך, שגורם לך כאילו "לזרוק" ו-"לשבור את הכלים" ולא לרצות לשתף פעולה, כמובן איננו צולח ואיננו מערים עליי או מבלבל אותי, כאמור, מהסיבה הפשוטה שאני מאור פז.
על-מנת שלא נתבלבל, ונבין ונזכור על מה בדיוק אנחנו מדברים פה (בכל זאת, עבר זמן), בוא ואעשה למעננו כמעין תקציר הפרקים הקודמים:
מאוכזב, ומתפלא לרעה, מרמת הבנת הנקרא שלך שהיא ברמה של כיתה ב', אם כי כאמור יש אפשרויות נוספות מלבד אשכרה רמת הבנת הנקרא ברמה של כיתה ב' וזה באמת עלול להיות אחד מן ההסברים האחרים, מצאתי את עצמי תוהה על קנקנך ושואל ביני לבין עצמי מהי מידת השכל שלך. כבר אז היה לי מושג לא רע אבל רציתי להבין אפילו עוד יותר טוב, אז שאלתי אותך מספר שאלות שלפי תיאוריית האישיות שלי, התשובות עליהן אמורות להוסיף ולהצביע על מידת השכל שלך, מעבר לכל מה שכבר הספקתי להסיק עד לאותו הרגע. התשובות שלך לשאלות האלו אמורות להיות המיקום שלך על מדדים שונים, שלפי תיאוריית האישיות שלי, אלו המדדים שאמורים להצביע על מידת השכל של האדם, ומכאן, שאלו המדדים האמיתיים והטובים למדידת שכל בכלל וגאונות בפרט. אתה מבין, פשוט ניסיתי להבין את רמת השכל המדויקת שלך על-מנת לאשש או להפריך את השערת "רמת הבנת הנקרא ברמה של ילד בכיתה ב'", ובמקרה של הפרכה, להסיק מה באמת קורה פה, מכיוון שהתשובות שלך על דברים שאני כותב, לעיתים קרובות הן חסרות היגיון. כבר הוכחת את עצמך כאדם בעל הומור דק ולא מוצלח, אבל השאלה היא האם זאת תמיד הבעיה ותמיד מה שקורה, או שבעצם יש כאן גם דברים אחרים.
בכל מקרה, כעת אצטט את שאלותיי (ובאופן כללי את מה שכתבתי שם), אותן השאלות שעליהן סירבת לענות תוך כדי התחמקות והעמדת פנים שאתה פגוע/משועשע מהזלזול שלי בשכל שלך, ולכן לכאורה מן הטעמים האלו, לא תשתף פעולה:
"פעם נוספת בעיות הבנת הנקרא צפות ועולות. זה מדאיג ביותר. בן-אדם עם שני תארים שממשיך תדיר שלא להבין את מה שכותבים לו?. בעבר זה לא היה אפשרי שבן-אדם עם הבנת הנקרא ברמה של ילד בכיתה ב' או ג' יתקבל ללימודים באקדמיה. כיום, לצערי, זה אפשרי. אני יושב כאן וכותב שורות אלו, מאוכזב ומתוסכל מזה שהבן-אדם שאני מתכתב איתו לא מבין את מחצית הדברים הנאמרים על-ידי. אני יושב פה, רואה שאתה לא מבין הרבה ממה שאני כותב, ולא יכול שלא לתהות מי זה האיש הזה שאני מתכתב איתו ומה קורה איתו בדיוק.
כדי להבין עם מי בדיוק יש לי עסק, אם זה לא מפריע לך, הייתי רוצה שתספר לי על עצמך את הדברים הבאים: באיזה שנים עשית את התארים שלך ואם סיימת אותם לאחר 1989 אז באיזה מוסד להשכלה גבוהה למדת, לאיזה מגזר באוכלוסייה אתה משתייך, מה המוצא שלך, כמה אחים ואחיות יש לך, ובמה אמא, או אבא, או שניהם, עבדו כשהייתה ילד. על הנטייה הפוליטית אני לא שואל כי היא כבר ידועה לי.
מצד אחד, מקווה שתצא מצטיין בכל המדדים, מצד שני, אם תצא מצטיין בכל המדדים, מהו ההסבר הנכון לאי-הבנת הנקרא שלך?. מיומנות בסיסית שאנשים מישראל הראשונה, כמוני, ניחנים בה כולם".
על שאלות אלו, כאמור, בחרת שלא לענות וניסית להציג בפניי את ההתחמקות שלך משאלותיי כמעין "אנטי" כללי שבא כ-"עונש" שאתה "מעניש אותי" על ה-"זלזול" שלי בשכל שלך, שגורם לך כאילו "לזרוק" ו-"לשבור את הכלים" ולא לרצות לשתף פעולה. ניסיון שכמובן לא צלח ואיננו מערים עליי או מבלבל אותי, כאמור, מהסיבה הפשוטה שאני מאור חיים פז, גדול בני-האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה (ככל הנראה. זה עוד לא סגור עד הסוף אבל...אתה יודע...אני משער לעצמי). האדם בעל רמת היכולת הגבוהה ביותר מאז ומעולם להערכה ושיפוט של ההתנהגות האנושית והנפש האנושית. וכעת, למרות שכבר הסברתי במשפט וחצי את ההתחמקות שלך, כעת אסביר את התחמקותך משאלותיי עוד יותר לעומק ובצורה עוד יותר ברורה, לפני שנמשיך הלאה.
בשנת 2006, לפני 16 שנה בקירוב, יצא סרט בשם "קזינו רויאל". סרט של ג'יימס בונד. לקראת סוף הסרט, האיש הרע, לה-שיפר, מחזיק את בונד עירום וקשור לכיסא ומענה אותו באמצעות הטחת שק קטן של אבנים בעוצמה רבה באשכיו של הסוכן 007. מה שהוא רוצה מבונד זה את הסיסמה לחשבון בנק שמכיל הרבה כסף. בונד מתמודד עם המצב באמצעות הומור. אומר שמגרד לו, שם למטה, בביצים שלו. מבקש מלה-שיפר "לעזור לו". לה-שיפר בתגובה מטיח את שק האבנים באשכיו של בונד הכי חזק שהוא הטיח אותן באשכיו עד לרגע זה. הסוכן 007 צורח בכאב, ואז פשוט ממשיך באותו הקו, וצועק, "לא! לא! ימינה! ימינה! ימינה!".
מה ש-007 עושה הוא מבריק. ההומור שלו משרת שתי מטרות. קודם כל, באמצעות ההומור שלו, הוא מרגיע את עצמו, מכיוון שהאמת היא, שהסוכן 007 מבועת לחלוטין. לה-שיפר מענה אותו, ואף הולך להרוג אותו, כך נראה. באמצעות ההומור של עצמו, 007 מרגיע את עצמו ואת עצביו המרוטים, מה שעוזר לו להיות אמיץ וחסר מורא אל מול העינויים של לה-שיפר, ומותו המתקרב. שנית כל, באמצעות אותו ההומור, 007 למעשה מעמיד פנים בפני לה-שיפר שהוא למעשה חסר מורא לחלוטין, לא מתרשם כלל, ואינו חושש מלה-שיפר וממה שלה-שיפר עושה לו ועומד לעשות לו.
מרשים ביותר. ובכל זאת, לא היינו מצפים לפחות מכך מסוכן חשאי של ה-MI6.
מה שאתה עושה, SupermanZW, הוא דומה אך שונה. קודם כל, למרות שיוצא לך להתבדח פה ושם, כאשר אתה כותב לי "אני לא מתכוון לספר לך על עצמי שום דבר, הרי אני מפגר עם רמת הבנת הנקרא של כיתה ב', נכון? אני מעדיף שתמשיך לחשוב עלי כך, זה הרבה יותר משעשע", אתה לא משתמש בהומור אמנם, אך אתה כן עושה ניסיון, שנועד מראש לכישלון כי עליי אתה לא תעבוד, להטעות. שלא כמו ג'יימס בונד ב-"קזינו רויאל", אתה אמנם אינך מבועת ואינך חושש מדבר, אבל מה שכן, השאלות שאני שואל, אתה לא רוצה לענות עליהן מכיוון שלפי השערתי, אתה פשוט נכשל ברוב הגדול של המדדים, וזאת הסיבה האמיתית לזה שאתה מנסה להטעות אותי ולהציג את ההימנעות שלך ממענה על שאלותיי כתוצאה של "אנטי כללי" ושעשוע מזויף לנוכח עצם זה שבהתאם לראיות שסיפקת, אני חושד בעצם האפשרות שיש לך הבנת הנקרא ברמה של כיתה ב', אם כי כאמור, יש אפשרויות נוספות.
בכל מקרה, אני מכיר אותך ואני מכיר אנשים שכמותך. אם היה לך במה להתגאות, לא היית מהסס לרגע, ומיד היית נותן לי על שאלותיי את התשובות לשאלותיי שהיו ממקמות אותך במדדים שלי למדידת שכל שעליהם אני מדבר בתיאוריית האישיות שלי, במקומות במדדים האלו שהיו מעידים על כך שאתה חכם.
מיד וללא היסוס היית נפתח בפניי ומספר לי איך שעשית את התואר עוד מלפני זילות ההשכלה הגבוהה בישראל, או לחלופין-אחרי זילות ההשכלה הגבוהה בישראל אבל במוסד מכובד שקבלתך אליו הייתה מוכיח שהיית מתקבל ללימודים גבוהים גם לפני זילות ההשכלה הגבוהה. נוסף על כך, אילו רק הדברים היו נכונים, מיד היית מספר לי שאתה אשכנזי, שאתה ילד יחיד או שאולי יש לך עוד אח אחד או אחות אחת, וששני ההורים שלך עבדו בילדותך בעבודות עם שכר נכבד בצידן. הסיבה שאתה לא יכול להגיד את כל זה היא כי כל זה לא נכון. כי חוץ מאולי המדד של המגזר באוכלוסייה שאתה משתייך אליו, ואז אולי אתה חילוני, אתה נכשל בכל המדדים.
בגלל זה כשאני לדוגמה מסביר לך שאין הבדל ברמת היכולת והגאונות הפיננסית בין אדם שהשקיע והתעשר לבין אדם שידע ואמר שצריך להשקיע באותם הדברים באותם הזמנים ולא עשה את זה, ואני אף מאתגר אותך להגיד לי למה האחד גאון פיננסי והשני לא, אתה עונה לי "לא הוכחת שום דבר, אתה עני". כי פשוט אין לך תשובה רצינית לענות כי אתה בעצמך יודע שאתה טועה ושאתה בוחר את הצד הטועה ואומר את הדברים האלו לא כי אני באמת לא גאון פיננסי אלא כי פשוט לא בא לך שאני אהיה גאון פיננסי כי האמת היא שאתה פשוט מקנא בי וביכולתי לחזות מראש עליות של מאות ואלפי אחוזים אצל מניות וסחורות שונות בתוך תקופות של חודשים בודדים ושנים בודדות. אם זה היה נכון ששני אנשים שדיברו על אותן המניות באותם הזמנים והאחד נכנס והשני לא, האחד גאון פיננסי והשני לא, אז כשאני מאתגר אותך ושואל אותך מה ההבדל ביניהם בדיוק בגאונות הפיננסית וביכולת, מכיוון שזה בעצם מה שאתה אומר כשאתה אומר שאני לא גאון פיננסי, אז אין לך באמת מה לענות ולהגיד לי, מכיוון שזה גם לא נכון וגם אתה בעצמך לא חושב שזה נכון, ואתה פשוט אומר שאני לא גאון פיננסי כי פשוט לא בא לך ואתה לא רוצה שאני אהיה גאון פיננסי, ובגלל שאתה בן-אדם לא חכם ואין לך הרבה שכל, אז הרבה פעמים אתה בוחר את האמונות והדעות שלך על בסיס של רגש ולא שכל, כי שכל אין לך הרבה ורגשות (של מרמור בעיקר) יש לך בשפע, ולכן כשאני מאתגר אותך להסביר לי את ההבדל בין שני אנשים ששניהם דיברו על אותן המניות באותו הזמן והאחד השקיע והשני לא, ולמה האחד גאון פיננסי והשני לא, אין לך באמת מה לענות ואתה רק כותב לי כמו אוטיסט "לא הוכחת כלום, אתה עני", "לא הוכחת כלום, אתה עני". כי כשאתה בוחר את הדעות והאמונות שלך על בסיס של רגש, כשדעות ואמונות זה דבר שצריך לבחור אותו על בסיס של שכל, ואז אתה מתבקש להסביר את הבסיס ההגיוני והרציונאלי לדעות ולאמונות שהאנשים מצפים ממך שבחרת לפי ההיגיון והשכל, לא לפי רגשות משתוללים ברמה של ילד בן 5, אתה נשאר בלי הסבר הגיוני ובלי כלום ביד, נוטה לאנטי-אינטלקטואליזציה במתכוון, נותן תשובות בעלות אופי אוטיסטי (חזרתיות אובססיבית על המשפט "לא הוכחת כלום, אתה עני"), תשובות בעלות אופי רגשי ("אני מעריך יותר אנשים שהרוויחו בפועל מאשר אנשים שהיו יכולים להרוויח ולא עשו זאת") ותשובות בעלות אופי מתחמק ("נסכים שלא להסכים").
18. ג'. שלישית כל, הקטע של "אני לא מתכוון לספר לך על עצמי שום דבר, הרי אני מפגר עם רמת הבנת הנקרא של כיתה ב', נכון? אני מעדיף שתמשיך לחשוב עלי כך, זה הרבה יותר משעשע", לא עובד עליי. אמנם לא ידעת את זה עד עכשיו, אבל לאחר שיצא לי להגיד את זה מספר פעמים, אתה יודע את זה עכשיו-עם כל הצניעות, אני האדם החשוב ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה. לכן, הניסיון שלך להציג בפניי את ההתחמקות שלך משאלותיי כמעין "אנטי" כללי שבא כ-"עונש" על ה-"זלזול" שלי בשכל שלך, שגורם לך כאילו "לזרוק" ו-"לשבור את הכלים" ולא לרצות לשתף פעולה, כמובן איננו צולח ואיננו מערים עליי או מבלבל אותי, כאמור, מהסיבה הפשוטה שאני מאור פז.
על-מנת שלא נתבלבל, ונבין ונזכור על מה בדיוק אנחנו מדברים פה (בכל זאת, עבר זמן), בוא ואעשה למעננו כמעין תקציר הפרקים הקודמים:
מאוכזב, ומתפלא לרעה, מרמת הבנת הנקרא שלך שהיא ברמה של כיתה ב', אם כי כאמור יש אפשרויות נוספות מלבד אשכרה רמת הבנת הנקרא ברמה של כיתה ב' וזה באמת עלול להיות אחד מן ההסברים האחרים, מצאתי את עצמי תוהה על קנקנך ושואל ביני לבין עצמי מהי מידת השכל שלך. כבר אז היה לי מושג לא רע אבל רציתי להבין אפילו עוד יותר טוב, אז שאלתי אותך מספר שאלות שלפי תיאוריית האישיות שלי, התשובות עליהן אמורות להוסיף ולהצביע על מידת השכל שלך, מעבר לכל מה שכבר הספקתי להסיק עד לאותו הרגע. התשובות שלך לשאלות האלו אמורות להיות המיקום שלך על מדדים שונים, שלפי תיאוריית האישיות שלי, אלו המדדים שאמורים להצביע על מידת השכל של האדם, ומכאן, שאלו המדדים האמיתיים והטובים למדידת שכל בכלל וגאונות בפרט. אתה מבין, פשוט ניסיתי להבין את רמת השכל המדויקת שלך על-מנת לאשש או להפריך את השערת "רמת הבנת הנקרא ברמה של ילד בכיתה ב'", ובמקרה של הפרכה, להסיק מה באמת קורה פה, מכיוון שהתשובות שלך על דברים שאני כותב, לעיתים קרובות הן חסרות היגיון. כבר הוכחת את עצמך כאדם בעל הומור דק ולא מוצלח, אבל השאלה היא האם זאת תמיד הבעיה ותמיד מה שקורה, או שבעצם יש כאן גם דברים אחרים.
בכל מקרה, כעת אצטט את שאלותיי (ובאופן כללי את מה שכתבתי שם), אותן השאלות שעליהן סירבת לענות תוך כדי התחמקות והעמדת פנים שאתה פגוע/משועשע מהזלזול שלי בשכל שלך, ולכן לכאורה מן הטעמים האלו, לא תשתף פעולה:
"פעם נוספת בעיות הבנת הנקרא צפות ועולות. זה מדאיג ביותר. בן-אדם עם שני תארים שממשיך תדיר שלא להבין את מה שכותבים לו?. בעבר זה לא היה אפשרי שבן-אדם עם הבנת הנקרא ברמה של ילד בכיתה ב' או ג' יתקבל ללימודים באקדמיה. כיום, לצערי, זה אפשרי. אני יושב כאן וכותב שורות אלו, מאוכזב ומתוסכל מזה שהבן-אדם שאני מתכתב איתו לא מבין את מחצית הדברים הנאמרים על-ידי. אני יושב פה, רואה שאתה לא מבין הרבה ממה שאני כותב, ולא יכול שלא לתהות מי זה האיש הזה שאני מתכתב איתו ומה קורה איתו בדיוק.
כדי להבין עם מי בדיוק יש לי עסק, אם זה לא מפריע לך, הייתי רוצה שתספר לי על עצמך את הדברים הבאים: באיזה שנים עשית את התארים שלך ואם סיימת אותם לאחר 1989 אז באיזה מוסד להשכלה גבוהה למדת, לאיזה מגזר באוכלוסייה אתה משתייך, מה המוצא שלך, כמה אחים ואחיות יש לך, ובמה אמא, או אבא, או שניהם, עבדו כשהייתה ילד. על הנטייה הפוליטית אני לא שואל כי היא כבר ידועה לי.
מצד אחד, מקווה שתצא מצטיין בכל המדדים, מצד שני, אם תצא מצטיין בכל המדדים, מהו ההסבר הנכון לאי-הבנת הנקרא שלך?. מיומנות בסיסית שאנשים מישראל הראשונה, כמוני, ניחנים בה כולם".
על שאלות אלו, כאמור, בחרת שלא לענות וניסית להציג בפניי את ההתחמקות שלך משאלותיי כמעין "אנטי" כללי שבא כ-"עונש" שאתה "מעניש אותי" על ה-"זלזול" שלי בשכל שלך, שגורם לך כאילו "לזרוק" ו-"לשבור את הכלים" ולא לרצות לשתף פעולה. ניסיון שכמובן לא צלח ואיננו מערים עליי או מבלבל אותי, כאמור, מהסיבה הפשוטה שאני מאור חיים פז, גדול בני-האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה (ככל הנראה. זה עוד לא סגור עד הסוף אבל...אתה יודע...אני משער לעצמי). האדם בעל רמת היכולת הגבוהה ביותר מאז ומעולם להערכה ושיפוט של ההתנהגות האנושית והנפש האנושית. וכעת, למרות שכבר הסברתי במשפט וחצי את ההתחמקות שלך, כעת אסביר את התחמקותך משאלותיי עוד יותר לעומק ובצורה עוד יותר ברורה, לפני שנמשיך הלאה.
בשנת 2006, לפני 16 שנה בקירוב, יצא סרט בשם "קזינו רויאל". סרט של ג'יימס בונד. לקראת סוף הסרט, האיש הרע, לה-שיפר, מחזיק את בונד עירום וקשור לכיסא ומענה אותו באמצעות הטחת שק קטן של אבנים בעוצמה רבה באשכיו של הסוכן 007. מה שהוא רוצה מבונד זה את הסיסמה לחשבון בנק שמכיל הרבה כסף. בונד מתמודד עם המצב באמצעות הומור. אומר שמגרד לו, שם למטה, בביצים שלו. מבקש מלה-שיפר "לעזור לו". לה-שיפר בתגובה מטיח את שק האבנים באשכיו של בונד הכי חזק שהוא הטיח אותן באשכיו עד לרגע זה. הסוכן 007 צורח בכאב, ואז פשוט ממשיך באותו הקו, וצועק, "לא! לא! ימינה! ימינה! ימינה!".
מה ש-007 עושה הוא מבריק. ההומור שלו משרת שתי מטרות. קודם כל, באמצעות ההומור שלו, הוא מרגיע את עצמו, מכיוון שהאמת היא, שהסוכן 007 מבועת לחלוטין. לה-שיפר מענה אותו, ואף הולך להרוג אותו, כך נראה. באמצעות ההומור של עצמו, 007 מרגיע את עצמו ואת עצביו המרוטים, מה שעוזר לו להיות אמיץ וחסר מורא אל מול העינויים של לה-שיפר, ומותו המתקרב. שנית כל, באמצעות אותו ההומור, 007 למעשה מעמיד פנים בפני לה-שיפר שהוא למעשה חסר מורא לחלוטין, לא מתרשם כלל, ואינו חושש מלה-שיפר וממה שלה-שיפר עושה לו ועומד לעשות לו.
מרשים ביותר. ובכל זאת, לא היינו מצפים לפחות מכך מסוכן חשאי של ה-MI6.
מה שאתה עושה, SupermanZW, הוא דומה אך שונה. קודם כל, למרות שיוצא לך להתבדח פה ושם, כאשר אתה כותב לי "אני לא מתכוון לספר לך על עצמי שום דבר, הרי אני מפגר עם רמת הבנת הנקרא של כיתה ב', נכון? אני מעדיף שתמשיך לחשוב עלי כך, זה הרבה יותר משעשע", אתה לא משתמש בהומור אמנם, אך אתה כן עושה ניסיון, שנועד מראש לכישלון כי עליי אתה לא תעבוד, להטעות. שלא כמו ג'יימס בונד ב-"קזינו רויאל", אתה אמנם אינך מבועת ואינך חושש מדבר, אבל מה שכן, השאלות שאני שואל, אתה לא רוצה לענות עליהן מכיוון שלפי השערתי, אתה פשוט נכשל ברוב הגדול של המדדים, וזאת הסיבה האמיתית לזה שאתה מנסה להטעות אותי ולהציג את ההימנעות שלך ממענה על שאלותיי כתוצאה של "אנטי כללי" ושעשוע מזויף לנוכח עצם זה שבהתאם לראיות שסיפקת, אני חושד בעצם האפשרות שיש לך הבנת הנקרא ברמה של כיתה ב', אם כי כאמור, יש אפשרויות נוספות.
בכל מקרה, אני מכיר אותך ואני מכיר אנשים שכמותך. אם היה לך במה להתגאות, לא היית מהסס לרגע, ומיד היית נותן לי על שאלותיי את התשובות לשאלותיי שהיו ממקמות אותך במדדים שלי למדידת שכל שעליהם אני מדבר בתיאוריית האישיות שלי, במקומות במדדים האלו שהיו מעידים על כך שאתה חכם.
מיד וללא היסוס היית נפתח בפניי ומספר לי איך שעשית את התואר עוד מלפני זילות ההשכלה הגבוהה בישראל, או לחלופין-אחרי זילות ההשכלה הגבוהה בישראל אבל במוסד מכובד שקבלתך אליו הייתה מוכיח שהיית מתקבל ללימודים גבוהים גם לפני זילות ההשכלה הגבוהה. נוסף על כך, אילו רק הדברים היו נכונים, מיד היית מספר לי שאתה אשכנזי, שאתה ילד יחיד או שאולי יש לך עוד אח אחד או אחות אחת, וששני ההורים שלך עבדו בילדותך בעבודות עם שכר נכבד בצידן. הסיבה שאתה לא יכול להגיד את כל זה היא כי כל זה לא נכון. כי חוץ מאולי המדד של המגזר באוכלוסייה שאתה משתייך אליו, ואז אולי אתה חילוני, אתה נכשל בכל המדדים.
נערך לאחרונה ב: