שאלה על זרימת חשמל

baudrate

New member
אפקט הול - אלקטרונים וחורים

בקישור http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect מתואר אפקט הול בו משפיע השדה המגנטי על אלקטרונים הזורמים במוליך. קיום שדה מגנטי מחד וקיום זרם חשמלי מאידך גורם להופעתו של פוטנציאל חשמלי בין שני צידיו של המוליך בניצב לכיוון הזרם ובניצב לשדה המגנטי. לכאורה עניין פשוט, על אלקטרון בתנועה מפעיל שדה מגנטי כח הניצב לכיוון תנועתו ולשדה המגנטי. אולם מה שמעניין באפקט הול הוא שהפרש הפוטנציאלים תלוי גם במטען האלקטרון. ומה שקורה הוא שבחומרים מסוימים אנו רואים שהסימן של המתח המתפתח הוא בכיוון הפוך, כלומר מטען האלקטרונים הופך לחיובי באופן כלשהו. ההסבר שחור פירושו חוסר אלקטרון אינו מספק כאן. גם אלקטרונים שקופצים ממקום פנוי באטום למקום פנוי אחר באטום סמוך המטען שלהם שלילי. ההסבר לחורים הוא קצת אחר....
 

spake

New member
בקשה לי אליך

בדוק את הטענות שלך..........היפוך הסימן נובע מכיוון שבפס כמעט מלא אנו נמצאים בסביבת נקודת מקסימום ולא מינימום כבמקרה ההפוך. את האמת אני קצת מסבן כאן את האמת אבל עדיין לדיון שלנו זה מספיק טוב (אגב בקישור שנתת כאן לא מספיק יורדים לפיזיקה של העיניין ומדברים במונחים קלאסיים).
 

spake

New member
מקסימום של פס הולכה....

אם תפתח בטור טילור נקודת מקסימום (דבר מאוד לא שכיח בפיזיקה) תקבל סימן הפוך מנקודת מינימום. אני מתבלט אם לנסות והסביר את כל הפיתוח כיצד מכך נובע סימן הפוך במטען האלקטרונים באופן קלסי דבר המפורש כתנועה של חורים.
 

spake

New member
בערך...

קצת יותר עמוק אבל כן....... הפונקציה שאתה צריך לפתח סביבה היא של יחס דיספרציה נניח במימד אחד זה אם אני לא טועה (sin(ka. לא לשכוח כי יש את גבול הפירסט בריולנט זון.
 
למעלה