שאלה על מיקרומניפולציה

שאלה על מיקרומניפולציה

שלום
אני בת 41 מנסה להרות מתרומה של בנק הזרע. בשאיבה האחרונה נשאבו 10 ביציות שמתוכן 5 הופרו במיקרומניפולציה. האם אוכל להגיע לכמות כזאת של הפריות אם לא אעשה מיקרומניפולציה? קראתי שזה יוצר הפרעות גנטיות. האם במהלך ההריון בדיקת הדם שמחליפה את בדיקת מי השפיר יכולה לזהות את הפגמים הגנטים? או שהילד יוולד ולא אדע אם הוא נושא איתו פגם גנטי שנגרם כתוצאה ממיקרומניפולציה.?
תודה
 
שימוש במיקרומניפולציה

שלום אילנית.

לצערנו, לקראת גיל 40 חלה צניחה משמעותית בפריון האשה. בנוסף, הזמן משחק לרעה ועם כל חודש שעובר ללא הריון, ישנה ירידה נוספת בפריון. לפיכך, ישנה חשיבות מכרעת לאחוזי הפריה גבוהים, על מנת שיתפתחו כמה שיותר עוברים שניתן יהיה להחזיר בתקווה שאחד מהם ייקלט. שימוש במיקרומניפולציה (ICSI) מעלה את סיכויי ההפריה ולכן משחק לטובת המטופלת. לעתים, על מנת להגדיל את סיכויי ההפריה, רופאים ימליצו אף על IMSI - מיון מקדים של תאי זרע קודם להזרקתם לביצית, גם אם מדובר בזרע תורם.

לגבי גנטיקה - רצוי לעשות הבחנה ברורה בין כתבה במאקו לבין מאמר מדעי מבוסס. נכון לעכשיו לא נמצא קשר בין שימוש במיקרומניפולציה לפגמים מכל סוג שהוא בעובר ובילוד.

לגבי בדיקת הדם, היא מומלצת לכל אשה בהריון שגילה מעל 35 ובהחלט יכולה לזהות פגמים גנטיים בעובר, אך שוב - זאת ללא שום קשר לטיפול פוריות זה או אחר.

שיהיה המון בהצלחה ואל חשש.
 
למעלה