עמוד השדרה
New member
אתה התחלת את הדיון הזה בשאלה הבאה:
"בפתח תקווה יש גם בעיה, האם מתאימים את האוטובוס לזמני הרכבות לערי השרון או לכיוון ת"א?"
התשובה לשאלה הזו ברורה - התאמת הזמנים שמתאימה לרוב הגדול של הנוסעים בתחנות פתח תקוה זו התאמה לרכבות לת"א ומת"א.
בכל המקרים שציינת העקרון שההתאמה צריכה להתאים לרוב הנוסעים תופסת. אם משדרות, נתיבות ואופקים הרוב נוסעים לב"ש ומב"ש, אז סדר העדיפות צריך להיות קודם כל התאמה לרכבות לב"ש ומב"ש.
אם מקרית גת הרוב נוסעים לב"ש ומב"ש, כנ"ל.
ותחנות רכבת שהן יעד בפני עצמן צריכות להיות מרכזים תחבורתיים.
הוד השרון ובית יהושע למשל עומדות בשנים הקרובות לאבד את זה, עם פתיחת תחנת רעננה דרום ותחנת ספיר בנתניה, והן כבר לא יהיו כמעט תחנות יעד. ותחנת רעננה דרום בתקוה תהיה מרכז תחבורתי יחד עם מסוף צומת רעננה ותחנת ספיר בתקוה תהיה מרכז תחבורתי עם הקו הכתום המתוכנן בנתניה.
אתה התחלת את הדיון הזה בשאלה הבאה:שוב, זה כמו להגיד שלא צריך תח"צ בשבת כי אין אנשים שממתינים
לאוטובוסים בתחנות בשבתות.
 
אם רוצים שאנשים יגיעו מאשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ברכבת - צריך שיהיה להם נוח להגיע אל תחנת הרכבת אל מול לקחת פשוט אוטובוס לבאר שבע או לנסוע ברכב הפרטי.
 
זה שאתה מנגיש את ההגעה לת"א, לא אומר שזה הדבר שהכי טוב לתחנה הספציפית וככל שזמן הנסיעה אל ת"א מתארך, כך זה פחות תופס.
 
מסתכלים על הרכבת וזה לא סוד כאמצעי לחיבור מכל מקום למרכז הארץ, כדי לפתור בעיות תעסוקה, שיוויון הזדמנויות וכו'. בפועל, אתה לא תראה המונים רוכשים דירות בנתיבות כדי לנסוע ברכבת לת"א. עדיין רוב תושבי נתיבות יעבדו באיזור, בנתיבות עצמה, במפעלים שבקיבוצים/מושבים, באופקים, בשדרות, באשקלון ובבאר שבע. אוטובוסים מפוצצים מנתיבות ושדרות לבאר שבע יש בשפע, אוטובוסים מפוצצים לת"א אין, אז?
 
ולא מדובר רק בלוד או בנימינה, גם הרצליה היא תחנת יעד, גם נתניה ובית יהושוע הן תחנות יעד, גם רחובות היא תחנת יעד, גם שדרות היא תחנת יעד ורק מלראות את קו 1 המפוצץ יוצא מהרכבת בשדרות בכל פעם שמגיעה רכבת לתחנה ובשעות מסויימות גם משאיר נוסעים ברציף שעולים על האוטובוס הבא...
 
 
אתה יודע מה הולך להיות כשקו הרכבת המערבי יחובר לבאר שבע? ובמיוחד מה יהיה ביום א'... תחשוב על בת ים, חולון, ראשל"צ, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות וגם נתיבות אולי, כל אלו יביאו את החיילים והסטודנטים לבאר שבע. ותחשוב על מעבר צה"ל לדרום, זה לא אומר שכל מי מאנשי הקבע שיעבוד בדרום גם יגור בדרום. חלק נכבד יסע הביתה, בין אם במכונית מהצבא ובין אם בתחבורה ציבורית.
 
יש תחנות רכבת שבאופן מובהק היעד הוא ת"א אבל יש גם לא מעט תחנות רכבת שהן יעד בפני עצמן והן לא ת"א ומשמשות יוממים רבים שלא זוכים לתח"צ משלימה נוחה והגרוע הוא שלרוב דווקא מתחנת הרכבת לעבודה, כי מהבית יש לפחות רכב שמביא אותם לתחנה. ואם אין לך תח"צ משלימה שתוכל להשתמש בה בנוחות כדי להגיע למקום העבודה מתחנת הרכבת, אתה פשוט לא תסע ברכבת.
 
וזה מחזיר אותי לעניין של אנשים לא צריכים תח"צ בשבת כי הם לא ממתינים בתחנות. אז אנשים לא משתמשים בתח"צ ליעדים שונים כי אין מהעדים האלו קישור תח"צ משלים למקום חפצם. אם למשל להוד השרון לא היה את קו 7, תחנת הוד השרון לא הייתה הופכת ליעד מרכזי עבור כל המעוניינים להגיע לאיזור התעשיה ברעננה.
 
ובכלליות; הקונספט הזה של קו רציף כך שיקושר עם הרכבות רק לת"א, לא מתאים ככל שנפתחות עוד ועוד תחנות רכבת בישראל. ובמיוחד ככל שהן רחוקות יותר מת"א.
"בפתח תקווה יש גם בעיה, האם מתאימים את האוטובוס לזמני הרכבות לערי השרון או לכיוון ת"א?"
התשובה לשאלה הזו ברורה - התאמת הזמנים שמתאימה לרוב הגדול של הנוסעים בתחנות פתח תקוה זו התאמה לרכבות לת"א ומת"א.
בכל המקרים שציינת העקרון שההתאמה צריכה להתאים לרוב הנוסעים תופסת. אם משדרות, נתיבות ואופקים הרוב נוסעים לב"ש ומב"ש, אז סדר העדיפות צריך להיות קודם כל התאמה לרכבות לב"ש ומב"ש.
אם מקרית גת הרוב נוסעים לב"ש ומב"ש, כנ"ל.
ותחנות רכבת שהן יעד בפני עצמן צריכות להיות מרכזים תחבורתיים.
הוד השרון ובית יהושע למשל עומדות בשנים הקרובות לאבד את זה, עם פתיחת תחנת רעננה דרום ותחנת ספיר בנתניה, והן כבר לא יהיו כמעט תחנות יעד. ותחנת רעננה דרום בתקוה תהיה מרכז תחבורתי יחד עם מסוף צומת רעננה ותחנת ספיר בתקוה תהיה מרכז תחבורתי עם הקו הכתום המתוכנן בנתניה.