שאלה על ריצוף וחלונות

שאלה על ריצוף וחלונות

שלום אשמח לקבל חוות דעת על ריצוף אבו חלילה מול גרניט פורצלן ( ומה ההבדל במחירים בינהם ..) ועל ההבדל בין חלון בלגי ברזל מול בלגי אלומיניום ומה הבדל המחירים תודה
 

fireman

New member
תשובות

ההבדל בין אבן לגרניט פורצלן הוא מהותי מאוד. ההבדלים במחיר משתנים בהתאם לדגמים של הפורצלן ובהתאם לסוג האבן, ארץ המוצא שלה והאיכות שלה. באופן כללי אבן עולה יותר וגם בטווח הארוך מצריך אחזקה יקרה ומורכבת. אבן חלילה היא אבן טבעית, מה שאומר שאריח אחד יהיה שונה במעט (או בהרבה) מרעהו מאחר ומדובר בתוצר של הטבע שמנסרים ומלטשים. אבן טבעית ידועה גם בחסרון אחד גדול שהוא ספיגה, מה שנשפך על אבן נספג לתוך ויוצר כתמים שילוו אותך כל החיים. הטיפול המונע (איטום האבן באמצעות סילר) הוא טיפול יקר שצריך לחזור עליו מעת לעת מאחר והשחיקה הורסת אותו. לגבי פורצלנים, גם כאן רמות האיכות שונות ורחבות ותלויים בסוג הגימור, צורת החיתוך וארץ המוצא.... יש פורצלנים שעולים 40 ש"ח למ"ר ויש פורצלנים שעולים 50 יורו למ"ר... השאלה מה קונים. לגבי חלונות, אם בלגי, עדיף האלומיניום הברזל מצריך אחזקה יקרה (צביעה כל תקופה) וסובל מבעיות אטימה ונזילות. הבדל מחירים בנישה הזו אני לא יודע, כדאי לקפוץ לפורום השכן "שיפוץ ובניה - 342" ולשאול שם.
 

fireman

New member
מומלצים כאלו שיוצרו

בספרד\איטליה לא כאלה שיוצרו במפעל איטלקי שנמצא בסין לגבי סוגים, זה בסופו של דבר עניין של טעם....יש גימור מט, יש מלוטש, יש מזוגג, יש כאלה שהם גם מזוגגים וגם מלוטשים - יקרים מאוד והמבחר קטן מאוד. יש חיתוך בניסור, יש חיתוך בליזר ויש אריחים שנראים כמו קרמיקה, עם פאזה עגולה מעט. שוב, טווח המחירים מאוד גדול וההיצע אדיר. את האריחים לשטחים העיקריים בבית שלי ייבאתי מספרד, אריח מזוגג ומלוטש בחיתוך ליזר, מאוד מיוחד. לשאר הבית קניתי אריחים מסדרת "נובו" של נגב קרמיקה, לדעתי טובים מאוד.
 

fireman

New member
לדעתי אף תמונה לא תמחיש

את היופי האמיתי של האריח למרות שגם בתמונות הוא נראה יפה מאוד. בכל מקרה, עד היום לא היה מישהו שנכנס לבית ולא אמר "וואו" או התכונן להוריד את הנעלים
אני אחפש תמונה בהמשך היום בכל מקרה....
 
לא תמיד היקר הוא היותר טוב

לא מצאתי ולו פגם אחד קטן בגרניט פורצלן שיוצר בסין המרצפת חזקה ואיתנה הצבע אחיד אז זה יוצר בסין אז מה? בגלל זה לשלם פי 4 ולפעמים גם פי 8?
 

fireman

New member
למה לשלם פי 4 ופי 16

איכות היצור והבקרה למוצרי הריצוף בסין הם ירודים מאוד מה שפוגם בתוצר הסופי שמגיע אל המדף וסביר להניח שגם אל הרצפה שלך. לגבי האריח הספציפי שלי, כמות האריחים שהם מזוגגים ומלוטשים בעולם כולו היא מעטה מאוד בגלל הקושי היצור והעלות הסופית היקרה, אגב, בסין לא מייצרים אריחים בגימור כזה כלל וכלל. אמנם האריח חזק ואיתן וצבעו אחיד אך האם בדקת את מקדם השחיקה שלו לפני הרכישה? בדקת את הספיגה שלו?. במהלך השנים יצא לי להכיר לא מעט מהעוסקים בענף אספקת האריחים לרצפה ולקירות, ללא שום קשר למחירים 90% ירחיקו אותך כמו מאש מהתוצרת הסינית ולא בגלל שהם מרוויחים על תוצרת איטלקית יותר (נהפוכו) הדבר נועד בכדי לחסוך לעצמם כאב ראש בעתיד מתלונות לקוחות ותביעות פיצויים ובמיוחד כאשר מדובר באריחים מלוטשים (שפניהם העליונים מבריקים כמו מראה) יצא לי לראות דוגמאות של אריחים כאלה שעמדו עליהם מים במשך שעתיים וקיבלו כתם שחור שנשאר לכל החיים. כשאני הלכתי לראות אריחים בספרד הגעתי לאחד המפעלים שנקרא ICESTONE המפעל נתן לי אריח אחד ושלח אותי לדרכי עם הבטחה שאם אצליח להרוס את האריח הזה בספיגה ובשחיקה הם יממנו את עלויות הטיסה שלי הלוך וחוזר מישראל לספרד לקחתי את האריח הזה והעברתי בו את שבעת מדורי גיהנום, מיין אדום ועד לביג'יבונד שהוא גורם הנזקים מספר 1 במרצפות טראצו למשל ודרך חומצת מלח שממיסה בטון.... יישמע פסיכי אבל ניסיתי לשרוט את האריח עם מברשת פלדה המותקנת על משחזת זוית.....למעט שריטות קלות, האריח נשאר כמו חדש, דבר לא נספג לתוכו גם אחרי שהוטבע למשך 24 שעות ב"בריכה" של יין אדום. את מוזמנת לקחת את אחד האריחים הסיניים שקנית ולנסות עליהם את הניסוים הללו....אני ממתין לתוצאות ומסקנות.
 
בוא נהייה ריאליים

מה הסיכוי שישפך יין או קפה על הרצפה ולא תנקה אותו תוך כמה דקות? הקטע של הספיגה עקרוני ככל שיהיה עדיין צריך לקחת בחשבון שכל הניסיונות שעשית על המרצפת לא יתקיימו ביומיום וקצת מניסיוני עם המרצפת מסין: את הרצפה לא כיסיתי לאחר שהונחה בבית ולאחר שהקבלן יצא מהבית היו שאריות של כוסות קפה לכלוך של בניין ועוד "מתנות" נחמדות שטיפה יסודית עם מים בלבד ושיפשוף עם אסטוניש במקומות בהן נראו "שריטות" השאירו את המרצפות נקיות ובוהקות בסופו של דבר לא מדובר על אבן טיבעית שאם תניח עליה כוס קפה ישאר הסימן לנצח או אם תשטוף עם מים ולא תנגב באופן יסודי גם לאחר חודש תוכל לראות את ההבדל (וזאת אני מספרת מניסיון עם מדרגות חלילה) כך שבעיני ולדעתי לא מוצאת סיבה לשלול אותו אם היית מציג זאת על משטח השיש במטבח הייתי מסכימה עם כל מילה, אגב, מבטיחה לעשות את הניסוי כשאחזור מהחופשה
 

fireman

New member
תנסי על אריח רזרבי ולא על אריח

שיושם ברצפה. אצלי בבית הסיכוי שישפך משהו ולא ינקו אותו מייד יותר מידי גדול.... אם הריצוף אצלי בבית היה סופג, עד היום הוא היה הופך לריצוף דלמטי, מנוקד בכתמים כולו וזו הסיבה שלא עשיתי שיש בכל הבית. הדבר האחרון שעושים אצלי בבית זה להשתעבד לניקיון ולרדוף בהיסטריה אחרי כל דבר שנשפך. אני חי בשביל לחיות בבית, לא בשביל להיות עבד של הבית. אם זה בבוקר שיוצאים עם הקפה ומשאירים כמה טיפות בדרך אף אחד אצלי בבית לא יעשה אחורה פנה ינקה ויילך.....זה יישאר ככה גם 48 שעות אם אף אחד לא יגיע בכיוון ההפוך או ייצא מהבית מאוחר יותר וזה אף פעם לא הטריד אותנו במיוחד אחרי שאני יודע מה האריח הזה שווה. אצלי בבית אכן מדובר בעניין של יומיום ולכן לא התפשרתי. אריחי גרניט פורצלן לא אמורים לספוג דבר מאחר וזו התכונה הבולטת של החומר אבל העובדות אומרות אחרת....אריחים באיכות ירודה סופגים גם סופגים....למה?...ככה. אני בכל מקרה לא מצאתי בארץ אריח שמצא חן בעיניי ולכן יצאתי את גבולות המדינה להמשיך את חיפושיי לאחר שהומלץ לי לחפש את האריח הספציפי ע"י מי שייבא אותו לארץ בעבר באופן סדיר והרים ידים בגלל המחיר הגבוה והרווח הנמוך.
 
תראה....

קודם כל אני יוצאת מנקודת הנחה שמה שאמרת לגבי הספיגה של המרצפת הסינית נכון למרות שמניסיון בשטח (נתתי קודם דוגמא לשאריות קפה שישבו על המרצפת לפחות כמה ימים טובים אם לא שבועות) המרצפת הסינית לא ספגה, כתבתי על היומיום לאחר שנתת את תיאור הניסיונות שעשית על המרצפת ומבחינתי לפחות, לא יכול להיות מצב שיין ישפך על הרצפה ולא ינוקה- זה לא עניין של שיעבוד, זה פשוט ככה- לחשוב על זה שלדוגמא הכלבה תלקק את זה או תדרוך על זה ותעלה על הספה או על המיטה, כנל לגבי פעוט שזוחל העניין הוא שאתה יוצא מנקודת הנחה שהפורצלן הסיני הוא לא רק סופג אלא ממש ספוג- וזה ממש לא נכון וברור לי שלא נגיע להסכמה כי אתה ריצפת עם הספרדי ואני עם הסיני ושנינו רואים רק את הנקודות החיוביות בהחלטות שלנו
 

Rשף

New member
הערות לתשובות

גרניט פורצלן טוב הוא הפרקטי ביותר, אבל אף חיקוי לא דומה לאבן טבעית במראה, מי שרוצה יופי ייאלץ להתפשר על תחזוקה. לגבי בלגי ברזל- התשובה שלך נכונה אולי לחלון הממוצע, ראיתי כמה בתים עם בלגי אמיתי שעומד מספר שנים והוא לא סובל מנזילותף לא מבעיות אטימות ולא צריך תחזוקה (גולוון כולו אצל היצרן והותקן בזהירות). בעיות האטימה נובעות מחוסר בתקן ומייצור בסדרי גודל קטנים, דוגמא שהביאה לנו האדריכלית היא פרופיל שהותקן הפוך וניקז מים לתוך הבית במקום החוצה- באלומיניום זה לא היה קורה כי יש ביקרות איכות ומסורת ארוכה של ייצור. המסקנה שלנו היא שבאלומיניום ניתן להתפשר על איכות המתקין ולקבל ביצועים סבירים, בברזל בשום פנים לא ושוב, המראה של בלגי אלומינים לא דומה למקור. אגב הבדלי המחירים קטנים עם הזמן כשהברזל פסק לעלות והאלומינים התחיל, מה גם שעם ברזל הרבה פעמים נמנעים מתריסים.
 

איריסג

New member
מהתחקירים המקדימים שעשיתי עולה ש...

1. אבן חלילה מול גרניט פורצלן - האבן היא חומר טבעי ולכן גם סופגת. המשמעות היא שאם את עושה למשל אבן אמיתית במטבח - ונשפך לך מעט שמן - האבן תספוג וישאר כתם. הילד טיפטף קטשופ - כתם... וכו' . אולי אני מקצינה קצת, אבל אבן זה חומר סופג - זה בטוח. וגם - אם המירקם שלה לא חלק - נקוים בו מים בשטיפה, ומצטבר בחלקים השקועים גם ג'יפה שהופכת להיות שחורה יותר מהר ממה שאת מתארת לעצמך.... גרניט פורצלן עמיד הרבה יותר - וכמעט לא סופג. אבן לדעתי גם נשחקת עם השנים. גרניט פורצלן - עמיד לדורות (או עד שימאס לך מהצבע...) בעניין הלבגים של קליל לעומת ה"בלגי בלגי" כפי שכינתה את זה מעצבת פנים אחת - הבלגי ה"אמיתי" מהברזל - פחות עמיד לפגעי מזג אויר, ויש לו שתי בעיות עיקריות ששתיהן נוסעות מעניין הבידוד - הסגירה שלו לא הרמטית ולכן - אין בידוד מושלם מפני קור / חום, ואין בידוד מושלם מרעש. וברזל מחליד - ולכן צריך לתחזק את הצביעה שלו לדעתי מפעם לפעם. יש האומרים לזכותו שהוא עדין יותר. הבלגים של קליל נותנים לך "שניים במחיר אחד" - מראה של חלון בלגי, עם כל החלוקות וכו' - יחד עם בידוד מושלם מפני קור וחום וגם מפני רעש (נדמה לי שזה בגלל שיש עליו את ההלבשה של הגומי וכו' - שאין ב"בלי בלגי".)
 
למעלה