שאלה על en passant

LionHeart

New member
שאלה על en passant

האם זה נכון שהחייל האוכל ,צריך היה להתחיל בלי שהוא קפץ 2 בהתחלה מהבית שלו,אלא התחיל מהבית שלו בקפיצות של אחד ורק אז מותר לו לאכול בEn Passant.אני שואל את זה כי קראתי על זה וזה הופיע ככה באנגלית: The pawn making an en-passant move could have captured an opponent´s pawn if it had only advanced just 1 square instead of 2. האם זה נכון ?
 
לא שמעתי

לא שמעתי על זה בחיים. אבל לגבי הרגלי הנאכל - צריך שהוא ילך 2 מהבית שלו ולא אחד ואז עוד אחד.
 

aaa123

Member
ההסבר שם ברור וכלל לא תואם את

התרגום שלך לעברית The previous opponent´s move had to be made with a pawn that advanced 2 squares from its starting square אומר המסע הקודם של היריב היה התקדמות עם הרגלי 2 צעדים. The pawn making an en-passant move could have captured an opponent´s pawn if it had only advanced just 1 square instead of 2. שוב ההסבר ברור הרגלי שלוקח את הרגלי היריב היה מסוגל לקחת אותו אילו הוא היה מתקדם צעד אחד במקום שני צעדים. בהסבר באנגלית הם אפילו נותנים דיאגרמה ודוגמה בה הרגלי הלבן בא2 התקדם 2 צעדים במסע אחד והרגלי השחור במשבצת ב4 לקח אותו. 2 התנאים מתקיימים. המסע האחרון של לבן היה התקדמות של 2 צעדים עם הרגלי הוא התנאי הראשון הרגלי השחור ב4 היה יכול לקחת את הרגלי הלבן אילו הלבן היה מתקדם צעד אחד. מכאן נובע שהרגלי השחור יכול לקחת את הרגלי הלבן כאילו הוא התקדם צעד אחד בלבד.
 
טוב ,היה ברור........

אגב , אני זוכר שקראתי בתור ילד בספר של צ´רניאק ששחקן ידוע שיחק סימולטני באיזה כפר נידח ועשה en-passant ואז היריב אמר לו בסוף המשחק שהוא ניצח אותו בדרכים נלוזות.... (כי אף אחד שם לא הכיר את החוק...) אגב , ספר ממש נחמד מי שמכיר , אני לא זוכר את שמו-אבל אני זוכר שצ´רניאק הוא שכתב אותו.
 

Dorfl

New member
יש לי את הספר הזה, אם זה ממש מעניין

אותך אני יכול לחפש אותו בארגזים (עברתי דירה לאחרונה) ולתת לך את השם שלו.
 

LionHeart

New member
תודה

אבל חשבתי שזה דיי ברור שחייל לא יכול לאכול יותר משני צעדים ולכן שיערתי שהכוונה היתה שהוא חייב להתחיל מביתו בצעדים של אחד
 
למעלה