שאלה פילוספית אלכם!

arriy80

New member
לדעתי - אתה שוגה.

א) ודאי שחיי האתאיסט נוחים לו - במילוי רצונותיו - יותר מאשר חיי הדתי. לכן, הגיוני שהאתאיסט פחות יחקור מאשר הדתי. האתאיסט לא יכול להגיע למסקנה שאין אלוקים, מפני שמסקנה זו בלתי אפשרית. ג) >תתעמק ותבין< זה לא הסבר. ה) המחקר בנושא זה הינו חסר משמעות. הרי מדובר על מהות שאינה חומרית ואינה ניתנת למדידה ע"י הכלים המוכרים למדע היום. המחקר יכול להצביע על השוני בין האמונות השונות. ו) אפשר לחקור ולחקור את האמונות השונות וכיצד הן התפתחו. כנ"ל, המדע לא יוכל לוודא אם קיימים מדורים לטובים ולרעים לאחר המוות, מפני שאין לו כלים לכך. לכן, כל הבטחה ש"אין מקומות כאלו" היא חסרת משמעות. ז) הלא-מאמין כלל, יתחייב על חוסר אמונתו לא פחות מאשר המאמין האחר. הלא-מאמין למעשה כופר בהכל ונחשב כופר לא פחות מאשר המאמין בדת אחרת. ח) כשאמצא דת שטוענת על התגלות אלוהית לעיני כל אנשיה, אבדוק אותה. בנתיים, לא שמעתי על דת כזו.
 

גלבטרון

New member
לא נכון

א') זה שזה לא הגיוני בעיניך זה לא אומר שזה לא נכון ולא אומר שזה לא הגיוני גם בעיני אחרים. למעשה הדבר הזה הרבה יותר הגיוני מאשר שיש אלוהים כפי שהוא מתואר בדת. וכפי שכבר הסברתי לך הרוב המוחלט של האתאיסטים הם אתאיסטים מכיוון ששאלו שאלות והתעניינו בנושא ולא כי "נוח להם" - אתה שוב חוזר על שקר של מב"תים. ג') זה כן הסבר. אתה לא מבין מה זה דאיזם ומה זה להיות דאיסט ולכן אתה חושב שאין הבדל בין דאיסט לאתאיסט למרות שיש הבדל. ה') המחקר הוא לא על אלוהים אלא על הדת, שהיא תוצר אנושי וניתן להתחקות אחר דברים אנושיים ולדעת מתי נוצרה דת/אמונה מסויימת וכיצד היא השפיעה על המאמינים בה. זה נושא מאוד מעניין שאני ממליץ לכולם ללמוד עליו. ו') זה עיניין של סבירות והיגיון. "גן עדן" ו"גיהנום" כמו "ולהאלה" ו"טרטרוס" הם מקומות בידיוניים שהומצאו ע"י בני אדם. הרי ידוע לך ש"גיהנום" הוא העתק של "טרטרוס" רק שהוא מבוסס על מקום אמיתי ליד ירושלים בשם גיא בן הינום בעוד ש"טרטרוס" מבוסס על מקום ליד יון, לא? ז') אדם לא מאמין איננו בהכרח כופר בהכל, הוא פשוט לא מאמין. יתכן גם שהוא מעולם לא שמע את הדתות השונות. אבל מאמין בדת X אוטומטית שולל כל דת אחרת ופועל לפי עיקרון זה. ח') גם ככל הנראה לא תמצא שכן אין סיבה לעמים אחרים להמציחא סיפור מופרח שכזה. הסיפור בתורה הוא פשוט אגדה שהיה לה תפקיד מסויים, לעזור ללכד את העם בגלות ולתת לו תקווה או פשוט ללכד את העם שכן הרבה שנים היה ללא נחלה משל עצמו. הסיפור עצמו איננו היסטוריה, בדיוק כמו שסיפורי המיתולוגיה היוונית אינם היסטוריה - יש בו חלקים היסטוריים אבל הוא עצמו לא אמת היסטורית (כמו סיפורי שרלוק הולמס). לדעתי כדי להפסיק את הדיון הדימיוני את מי יעדיפו הדיינים הבידיוניים (שאין אנו יודעים אם קיימים בכלל) במשפט שאולי מתקיים לאחר המוות (שכן אין אנו יודעים אם בכלל יש משפט כזה) ואת התוצאות שלמשפט והשלכותיו עבור אותם אנשים (שכן אין אנו יודעים אם בכלל יש השלכות והם X ולא Y). אם תרצה, אפשר לדון על האם טענה A נכונה או לא. האם טענה A הגיונית או לא. סתם ללכת סחור וסחור בדיון על דברים שלא ידועים ולא יכולים להיות ידועים זה מיותר.
 
ומה אם

יש שכר ועונש ויש עולם הבא ומה עם החשבואות השמיימית קצת שונה מזו האוילית אותה אדני מתאר בצבעים שבלונים פלקטיים ומעט שיטחיים ומה עם להנות בחיים כולל היותך חלק ממהות רחבה ומה עם עבודת השם נועדה להתוות דרך לאנשים בגוף והיא רק חלק מהאופציות..אין ספור האופציות לעובדו אז, לא משה ולא חיים ולא מוישה זוכמיר לא ממש רלוונטים כי השם הוא לא פרייר, מאמי....
 

ddt47

New member
דעתי היא פשוטה אני מעדיף לחיות כאן בגיהינום..

עלי אדמות כמו שהוא מאשר למות משיעמום בגן העדן.
 
יש לי סוד בשבילך!../images/Emo57.gif

גהנום/ גן עדן הם לא אלו הנוצרים..מקטדרלות גוטיות הם קצת נראים אחרת למשל..הנשמה משלמת על חטאיה..ואז עולה לעולם עליון למשל, החיים פה אף הם תוצאה של חיים קודמים, אתה מתגלגל לגוף בכדי ללמוד שיעורים בין השאר ולהנות מהחיים זה אגב לא מנוגד ליהדות.. נפוך הוא ביהדות יש כמה מומים אחרים שמתרידים מנוחתי.. ודווקא איסור על הנאה, הוא לא אחד מהם.
 

ddt47

New member
אתה מדבר כאילו הייתם בסיור תירות בגן העדן.

מהיכן לך האינפורמציה הזו אתה חושב שאני ילד בן חמש שאתה מספר לו סיפורי לילה? אף אחד ידידי לא הזכיר את זה שהנשמות שלנו עולות לשמיים בשום מקום בתורה אלוהים מעולם לא הבטיח עולם הבא זו המצאה חדשה יחסית כדי לתת מוטיבציה לשומרי הדת לא להפסיק להאמין בדת. כאשר לאחר חורבן בית שני ראו עזרה ונחמיה וכל החכמים של אותה תקופה שעם ישראל איבד את אמונו באלוהים ורבים נישאים נישואי תערובת אז המציאו את הסיפורים הללו וגם את סיפורי המשיח שאינם מופיעים לא במידבר ולא אצל אברהם.
 
אולי.... מי ידע

נסתרות דרכי האל.. אתה מגלה רגישות וחוש ריח יוצאי דופן אגב..אהההםם חכה, בקרוב הרבה אנשים יופתעו...
 

ddt47

New member
יש לי שאלה פילוסופית פשוטה יותר?

כיצד אפשר להאמין במישהו בלתי נראה אשר לא מקיים איתך שום קשר בשום דרך מוכרת וידועה כאשר כל האמונה תלויה על שאלות בהסתברות.
 
להאמין זה תמיד לא קשור למראה עיניים

לחקור זה מדע לנתח זה ביולוגיה לפרש ולחבר נוסחאות קשור לתחומי דעת שונים... אך, להאמין זה בא מה
ואפשר להאמין אם מביטים סביב ושואלים שאלות השובות יעלו מתוך וכך..בהנחה שליבך מצוי במקומו אני צמחתי בבית אפיקורסי, שחינך לערכים של הומניזם, ואהבת אדם..כיבוד האחר וזה אך האמונה באל הגיע מתוכי..אם כך כנראה שאפשר. בהצלחה!!!
 

ddt47

New member
אם יש לי את כל הערכים אז למה אני צריך לסבך...

לעצמי את החיים ולהוסיף עוד דמות ערטילאית ולבנות לה בית ולפנות לה מקום שיכול להיות נתון למישהוא יותר ארצי ? הרי אם את אומרת שבאת מביית הומני וקיבלת חינוך טוב וזה הרי מה שהתורה כביכול מחנכת אליו אז מדוע את צריכה לצרף אליך את הדת שהרי משמעות החיים היא לפי רבי עקיבא וכל התורה כולה היא ואהבת לרעך כמוך וזה כבר קיבלת בבית אז מה בדיוק היה חסר לך כי הרי אהבה את נותנת או תתני לילדיך ולקרובים אליך וטוב לב והגינות וכל יתר הערכים את הרי מפתחת לפי האינסטיקטים שלך והיתרון שלך יכול היה להיות שתוכלי בנוסף גם לנהל את חייך כרצונך וזה לא נחשב לחטא כי הרי הבעל שם טוב אמר של"ו צדיקים יכולים להיות לא רק יהודים יכול להיות כל אדם כך שאני לפחות לא מצאתי לנכון להפוך את אמונותי וחיי ללא ארציים או לתלויים במישהו שמעולם ולעולם לא אראה כי את ערכיו אני יכול לקיים גם בלי להיות דתי. ואני לחלוטין לא אחשב פחות טוב מכל אדם דתי בנידון רק שיש לי יותר אפשרויות.
 

rhapsody

New member
חידוד נוסף של הדברים לאור התגובות!

בס"ד כשאתם לוקחים את התאוריה הזאת ומנסים להפוך אותה, ברור לי שזה יכול לצאת מכל מני כיוונים אפשרים נכון מבחינה סטאטיסטית,אבל כפי שנתתם כמה דוגמאות, אני רוצה להדגיש פה רעיון מסויים כפי שאמרתי מקודם כל התאוריה הזאת הייתה רק כדי לראות את תגובותכם פה, זה אלף, ובית, תשובה זה נתנה למישהו שלא מאמין בכלום והתווכח איתי בצורה לוגית! אמרתי לו בו נצא משתי נקודות, או שהתורה אמת, או שחס ושלום שיקרית! אם היא אמת וכל מה שכתוב בה אמת על שכר ועונש וכו... אז יש לו בעיה! ואם היא שקרית חס ושלום אז אולי לי יש בעיה אבל לא סבלתי בעולם הזה! אתם נתנתת לי נקודות אחרות ממה שהתכוונתיף כמו אם תשליך את זה על כל דת אחרת, או אם תגיד שמלאך המוות הודיע לו ככה או ככה, או אם מתברר שצריך לחיות כמו חיים דווקא ומקבלים גן עדן ולא הפוך! כל אלא לא נכנסים למשוואה הראשונית: תורה אמת לפי היהדות בלבד!- משה ניצח , תורה שקר חס ושלום - חיים ניצח! אתם הכנסתם משתנים חדשים והפכתם את ה N=N כלומר לאין סוף תוצאות שמהפכות את המצב! אני מקווה שהבנתם הפעם! עמרם
 

גלבטרון

New member
הסבר

איש יקר, אם תקרא שוב את השאלה שהצבת תראה שהיא כלל לא נוגעת ביהדות כפי שכעת אתה טוען היא הייתה. השאלה הפילוסופית שלך עסקה בין אדם דתי לבין אדם אתאיסט (לא דתי/לא מאמין) ועל כן התגובות של כולנו בהתאם לכך. ומכיוון שלא הוכחת כי הדת היהודית היא הנכונה (ואיזה זרם בה הוא הנכון) וכי בכלל יש קיום לאחר המוות (וקיום מאוד ספיציפי) ולא הוכחת/הראת כי חייו של אדם דתי "טובים" יותר מחייו של אדם שהוא לא דתי/מאמין N=N עדיין בתוקף ורלוונטי. ולכן המסקנה התבקשת מהשאלה שהצבת באה נגד נקודת מבטך. + אף אחד לא אמר כאן שהיא שקרית אלא לא נכונה. יש הבדל בין שקר (אמירת דבר בכוונת מרמה - בזדון) לבין לומר משהו שהוא לא נכון (שנובע מחוסר ידע או מידע חלקי או הטעיה של מישהו/משהו אחר). אף צד כאן לא משקר. אבל לפחות אחד (אם לא יותר) צדדים כאן, טועה.
 

לילית36

New member
ועל כך אמר פרופ' ליבוביץ

מי שעושה חישובים של עונש ושכר הרי הוא עובד את עצמו ולא את אלוהים.
 
../images/Emo45.gif בל תעשה מסחרה עימדי!!!

..הדיבר האחד עשר (תוספת שלי..) הבצע הוא מגונה... לגמרי ואגב מר rhapsody, אני חוששת אתה נשאר בשבלוניות משום שהאמת היא לא או או.. יש הרבה אופציות לא רק 2....
 

ddt47

New member
אנחנו מקווים שאתה הבנת שהמשוואות האלו הם סתם

משחקים בנדמה לי כי אם היינו יודעים אז המצב היה כמובן ברור וקל יותר אולם אולי במקום לבזבז את החיים על ספקולציות צריך לחיות אותם כל אחד לפי הרגשתו וליבו והאינטואיציה שלו כי אי אפשר להעניש אדם פעמיים גם כאן בגיהינום עלי אדמות ולאחר מכן בבית דין של מעלה ולכן אם לא רצו שנדע מה יש שם אז חבל לחקור ולעסוק בזה לא מיניי ולא מקצתי
 
למעלה