שאלה פשוטה - אבל חשובה - ריח פה...

adi_2000

New member
שאלה פשוטה - אבל חשובה - ריח פה...

שלום לכולם! אפתח ואומר חג שמח לכולם! שאלתי היא - יש לי כלבה מגזע מעורב (פינצ'ר ותחש...) שיש לה בעיה קשה של ריח רע מהפה. ריח ממש איום ונורא... מה כדאי לעשות? ניסינו לצחצח לה שיניים עם משחה ייעודית אבל קשה לנו להתמיד... פתרון אחר?
 
קשה לכם להתמיד?

טוב, הביעה לא תיפטר מעצמה... :) יכול להיות בכלל שיש לה דלקת כלשהי בפה, שגורמת לריח רע.. עדיף ללכת לבדיקה אצל וטרינר.
 

adi_2000

New member
אני יודע שזה נשמע רע...

אבל היא מתפתלת ונאבקת ככה שזה קשה... אין איזשהו תכשירים או מזונות מסויימים שהיא יכולה ללעוס להנאתה וזה קצת ינקה את השיניים שלה?
 
ריח רע מהפה

הי בת כמה הכלבה? ריח רע מהפה ברוב המקרים מעיד על בעיות שיניים, אבל יש עוד סיבות אפשריות. אם מדובר בבעית שיניים ויש כבר אבן שן משמעותית, בדרך היחידה להתמודד עם זה כרגע היא ניקוי שיניים - מבוצע אצל וטרינר בהרדמה מלאה. לפעמים במהלך הניקוי יש צורך בעקירות של שיניים במצב גרוע. לאחר הניקוי יש לבצע פוליש. זה בדרך כלל מאד עוזר עם בעיית הריח. לאחר הניקוי הזה תוכל לשנסות לשמר את המצב ע"י צחצוח ומתן לעסניות למיניהן. חשיבות הצחצוח היומיומי היא למניעת הווצרות רובד חיידקי נוקשה ומינרלי אשר אותו לא ניתן לסלק ע"י צחצוח (מה שיקרה גם לנו אם לא נצחצח זמן רב...) רוב הכלבים לא נרתעים מאד מצחצוח נכון, אבל צריך לשים דגש על הנושא של נכון - מצחצחים רק את המשטח החיצוני, עם מברשת רכה, משחה של כלבים (הם אוהבים את הטעם) ולא באגרסיביות. יש גם מברשות כמו אצבעון. נושא רפואת השיניים של בעלי חיים הוא אחד הדגשים אצלנו במרפאה מצורף דף מידע בנושא מחלות שיניים אשמח לענות אם יש שאלות נוספות ארז
 

רומיקה

New member
הכלבה שלי בת 9

ולפני שנה- עשינו לה ניקוי שיניים אצל הוטרינר בהרדמה מלאה.
 

adi_2000

New member
ומאז אתם מצחצחים לה שיניים וכו'?

באופן קבוע? פשוט חשבתי שיש עצמות או דברים כאלה שהם יכולות ללעוס ולנקות את השיניים שלהן...
 

adi_2000

New member
השאלה האם זה יעיל כמו לצחצח שיניים?

?? או שאין תחליף לצחצוח יסודי?
 

רומיקה

New member
החטיפים הלאה

זה לשמור על שיניים נקיות. זה לא יהיה יעיל כתחליף לניקוי שיניים אצל הוטרינר. אץ החטיפים האלה נותנים אחרי שהשיניים נקיות, לשמירה על השיניים. אם תתני אותם לכלב שלך היום, זה לא מה שינקה לו את השיניים. בקיצור... אין תחליף לניקוי אבן שן אצל הוטרינר.
 

אישעם

New member
אבל יש כלבים שתמיד יהיה להם ריח מהפ

מהפה. אני טועה ? לקוקר ספאניאל יש כיסים בצדידי הלסת התחתונה ויש שם מזון שהוא לא מגיע אליו. אני טועה ?
 
למעלה